Jump to content

monitor silver rs1

erikbijl
 Share

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar surround set, waarmee ik 90% van de tijd naar muziek luister. 2e hands kan ik voor E450 een Denon avr 3805 kopen. Nu nog speakers.

Aangezien ik thuis een compromis moet sluiten, kan ik geen zuilen kopen. Zelf heb ik geluisterd naar monitor rs1 (E450 per paar) en was hiervan blij verrast.

Kan iemand mij adviseren of dit een aardige combi is? Of kan ik mijn geld verhoudingsgewijs beter anders besteden? Bijvoorbeeld goedkopere receiver, duurdere speakers.

Thnx! :huh:

De Denon reciever ken ik niet, ik weet dus niet over wat voor een soort vermogen we het hebben tov de Monitor Audio's. Deze hebben 80w bij 6ohm.

Ikzelf speel met de Monitor Audio GR10 met 100w aan 8ohm. Mijn versterker een Musical fidelity A308 levert 150w aan 8ohm en je zou kunnen zeggen dat mijn speakers te licht zijn of mijn versterker te zwaar. De speakers blaas je er in ieder geavl niet mee op als dat datgene is waar je wellicht bang voor bent. Je beschikt op deze wijze over perfecte controlle over je speakers.

De Monitor staan bekend om hun goede laagweergave, ook bij de monitoren en met een krachtigere versterker behaal je op dit punt ook zeker je winst denk ik. Als de speaker je bevalt ben je in staat met een zwaardere versterker alles uit je rs1's te halen.