Henrie Posted 26 mei 2006 Report Share Posted 26 mei 2006 Haudio said: Scat-Man said: buizenbart said: jeroenhog said: buizenbart said: En dan een plaatje van mijn draaiert kun je er wat meer over vertellen (techniek, onderdelen)? En, hoe klinkt dat? Effe terugbladeren, jij! : Quote Ik heb ook spul van Scheu gebruikt, te weten het lager, het plateau (en dat lijkt als twee druppels water op het plateau op de foto's hierboven-al is het van acryl, of is dat hetzelfde?) en de motor. Ik heb er niet die mooie motorbehuizing van Scheu bij weliswaar. De arm is een Pro-ject 9 met een Sumiko Blue Point Special. De huidige plint bestaat uit twee lagen meranti multiplex, eentje van 12 en een van 16 mm van verschillende dichtheden. Dat multiplex klinkt inderdaad een beetje dof, ik ga toch weer neigen naar acryl, of toch proberen om een stuk hardhout te pakken te krijgen... Bart Hardhout, heeft ook weer zijn eigen resonantie. Zoek naar massa en resonantievrij of in elk geval arm. Beste, Bart Hardhout met een d of met een t MvG, Haudio ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 26 mei 2006 Author Report Share Posted 26 mei 2006 helemaal klaar ........ hij staat erbij Was een leuk project jammer dat het klaar is Maar ik ga ook nog een arm maken gewoon voor de gein het word weer een kopie. Ik ga de schr Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 26 mei 2006 Report Share Posted 26 mei 2006 tube 300 said: helemaal klaar ........hij staat erbij Was een leuk project jammer dat het klaar is Maar ik ga ook nog een arm maken gewoon voor de gein het word weer een kopie. Ik ga de schr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 27 mei 2006 Report Share Posted 27 mei 2006 Mooi hoor, die hoornluidsprekers van BD design. Ik heb ze ooit gehoord bij een vriend van mij op monoblokken van TubeElysium. Ik heb zelden zoiets moois gehoord. Mooie opstelling, en die platenspeler is werkelijk een beauty. Topprestatie. Petje af. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 mei 2006 Report Share Posted 27 mei 2006 piet van soest said: tube 300 said: helemaal klaar ........hij staat erbij Was een leuk project jammer dat het klaar is Maar ik ga ook nog een arm maken gewoon voor de gein het word weer een kopie. Ik ga de schr Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 27 mei 2006 Report Share Posted 27 mei 2006 Sodejuu said: . En het klinkt zoals het er uitziet Waanzinnig dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 28 mei 2006 Author Report Share Posted 28 mei 2006 hoi Piet Nee grachten zijn hier niet het huis is vroeger een naaiatelier geweest niet overal even economisch ingedeeld maar wel genoeg ruimte Het klinkt nu inderdaad waanzinnig het was al erg goed maar sinds gisteren heb ik mijn phonodude terug Ik had gehoopt dat ik niet met het geluid erop achteruit ging Nou die buisjes brengen niet een kleine verbetering maar het is er 200% op vooruit gegaan. Ik ben een echte buizen man en dat geluid stelt me toch nooit teleur. het geluid krijgt een enorme vrijheid en openheid en dit in combinatie met de precisie het massa loopwerk is dit echt een mooie combinatie Daar bij speel ik met de Denon dl-103 en dat is een heel goed element maar zeker niet perfect (zegt men) maar ik merk er niets van Ooit ga ik nog wel eens zo'n "super' element proberen maar ik heb er nu even geen behoefte aan ben zeer tevreden. Maar dat was ik ook al voor dat de phonodude in mij set geplaatst werd zo zie je maar het kan altijd beter en dat weet je pas als je het gehoord hebt. vr gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 mei 2006 Report Share Posted 29 mei 2006 tube 300 said: Ooit ga ik nog wel eens zo'n "super' element proberen Gezien je hele set zou het me niets verbazen als zo'n ding je tegenvalt, door laat ik het maar "gebrek aan karakter" noemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 29 mei 2006 Report Share Posted 29 mei 2006 Seed7 said: tube 300 said: Ooit ga ik nog wel eens zo'n "super' element proberen Gezien je hele set zou het me niets verbazen als zo'n ding je tegenvalt, door laat ik het maar "gebrek aan karakter" noemen. dit roept zelfs meerdere vraagtekens op Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 29 mei 2006 Report Share Posted 29 mei 2006 tube 300 said: hoi PietNee grachten zijn hier niet het huis is vroeger een naaiatelier geweest niet overal even economisch ingedeeld maar wel genoeg ruimte Het klinkt nu inderdaad waanzinnig het was al erg goed maar sinds gisteren heb ik mijn phonodude terug Ik had gehoopt dat ik niet met het geluid erop achteruit ging Nou die buisjes brengen niet een kleine verbetering maar het is er 200% op vooruit gegaan. Ik ben een echte buizen man en dat geluid stelt me toch nooit teleur. het geluid krijgt een enorme vrijheid en openheid en dit in combinatie met de precisie het massa loopwerk is dit echt een mooie combinatie Daar bij speel ik met de Denon dl-103 en dat is een heel goed element maar zeker niet perfect (zegt men) maar ik merk er niets van Ooit ga ik nog wel eens zo'n "super' element proberen maar ik heb er nu even geen behoefte aan ben zeer tevreden. Maar dat was ik ook al voor dat de phonodude in mij set geplaatst werd zo zie je maar het kan altijd beter en dat weet je pas als je het gehoord hebt. vr gr Robert Ik zou het best wel eens willen beluisteren Gr Piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 29 mei 2006 Author Report Share Posted 29 mei 2006 hoi Jitze Ik snap het wel buizen en hoorns...... veel mensen hebben dan direct een mening van horen zeggen, of ergens gelezen. Of ooit eens een megafoon gehoord, het geluid op een voetbalveld.... Herinneren zich de radio van opa en oma of denken dat buizen warm klinken gelukkig weet ik beter Veel mensen denken ook dat je geen kleuring mag hebben dat is onmogelijk elk aparaat elke luidspreker kleurt en het blijft een reproduktie. Werkelijkheidsweergave bestaat alleen in de werkelijkheid. Een mooie hifi set geeft het meestal veel mooier weer het is niet onze hobby de werkelijkheid weer te geven want dan ben je jezelf voor de gek aan het houden. Maar een zo zuiver mogelijke weergave met de kleur die bij je past en ik wil graag het hele palet Gelukkig heeft mijn systeem karakter ik heb het zelf gebouwd dit komt er met de tijd in en heeft zich met de jaren dat ik aan het systeem heb gewerkt gevormt en past mij als een maatpak dat kan alleen als je zelf bouwt. Niet zomaar een setje "flatliners" kopen en er neer zetten dat leeft niet en heeft geen ziel....... genoeg gezeverd zo nou ga ik weer even scratchen Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 29 mei 2006 Author Report Share Posted 29 mei 2006 hoi Piet Ik zou zeggen kom gerust langs ik zorg wel dat er vlaai in huis is gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 31 mei 2006 Report Share Posted 31 mei 2006 tube 300 said: hoi PietIk zou zeggen kom gerust langs ik zorg wel dat er vlaai in huis is gr Robert Mag ik ook komen? Misschien heeft Luc ook wel zin? Groeten Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 31 mei 2006 Report Share Posted 31 mei 2006 tube 300 said: hoi Jitze Ik snap het wel buizen en hoorns...... Hallo Robert, de vraagtekens die mij oprezen kwamen niet voort uit hetgeen jij hier laat zien, de opmerking van Seed7 was de trigger. Hoorns en buizen, kleuring en werkelijkheid leveren voor mij ook niet al te veel problemen op. Ben hiermee ook op een geheel eigen wijze aan het spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 31 mei 2006 Author Report Share Posted 31 mei 2006 hoi Jitze "karakter" stond tussen aanhalingstekens ik weet welk vooroordeel hiermee aangehaald word gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 31 mei 2006 Report Share Posted 31 mei 2006 fmjwillems said: tube 300 said: hoi PietIk zou zeggen kom gerust langs ik zorg wel dat er vlaai in huis is gr Robert Mag ik ook komen? Misschien heeft Luc ook wel zin? Groeten Frans Gezellig. Gr Piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 31 mei 2006 Author Report Share Posted 31 mei 2006 hoi piet Ik heb je een mailtje gestuurd Met Frans had ik ook een keer afgesproken dat we een keer bijelkaar kwamen luisteren maar dat is ook alweer een half jaar geleden wij hebben vanmidag ook een datum geprikt. al was dit niet makkelijk met onze grote bazen op de achtergrond gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts