Duck-Twacy Posted 31 augustus 2002 Report Share Posted 31 augustus 2002 Ik kocht ooit deze eindversterker tweedehands voor de f950. Ik ken alleen de naam AVM Competition Power en weet dat ie rond de 80 watt is. Het merk AVM ken ik natuurlijk wel, maar op hun site niets over de Competition modellen te vinden (neem aan dat het een range was). Wie heeft er wat meer gegevens over deze modellen? Plaatjes voor de liefhebber: voorkant en achterkant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 augustus 2002 Report Share Posted 31 augustus 2002 hoi Duck, Helaas staan op de AVM-site alleen de recente produkten. Ik heb al een hele tijd geleden naar meneer Mania gemaild en gevraagd om een "history"- of "discontinnued"-page te bouwen op zijn site. Daar kwam ook een positieve reactie op. Echter is het bedrijf nog steeds erg klein en ziet het weinig tijd dit te realiseren. Ze zijn op dit moment druk bezig de nieuwste lijn, de Inspiration, te completeren. Wat jouw Competition Amp betreft. Dit wat inderdaad een aparte serie. Bovenaan in de AVM-lijnen zat de Evolution. Omdat deze serie steeds exclusiever werd end e vraag van goedkopere topprodukten toch bleef, werd de Competition-range in het leven geroepen. Als eerste kwam een DAC (DAC2) en daarna werd het geheel uitgebreidt met een vv, een stereo ev, een stel monoblokken en een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 augustus 2002 Author Report Share Posted 31 augustus 2002 Ik heb ook nog een AVM voorversterker (hun eerste model, denk ik). Die heb ergens rond 1990 gekocht in Gaggenau, in het toenmalige huis van Gunther Mania. Alleen ik spreek geen Duits en hij sprak nauwelijks Engels, dus de communicatie was beperkt Ik zie trouwens wel wat veranderingen op de site http://www.avm-audio.com/index.html zoals een dealerlijst en gebruikers referenties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 september 2002 Author Report Share Posted 7 september 2002 Ben er inmiddels achter dat de "AVM competition range" vrij uitgebreid was (via een duitse audio vraag/aanbod site). Voor de geintresserde wat plaatjes (als dat mag) een voorversterker een DAC (en weer die voorversterker) Verder waren er ook een geintegreerde versterker en de eindversterker (die ik bezit). Weet niet of er een tuner en CD loopwerk geweest zijn. Hoewel een overcompleet mini setje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 september 2002 Report Share Posted 8 september 2002 De Pre ken ik. De DAC op het 2e plaatje is mij onbekend (dat kan dus ook ) Zo te zien staan op het 3e plaats vbonbe: AVM Competition Tuner, AVM Competition Pre, AVM Evolution V3 (pre), AVM Evolution V4 (pre) (allen zwart front). Daaronder staan de AVM Evolution V3, AVM Evolotion Tuner, AVM Evolution V4 en AVM Evolution CD1 (cd-speler) of CD1+ (loopwerk) (allen met chroomfront) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 september 2002 Author Report Share Posted 8 september 2002 U bent een echte kenner Dat chroom vind ik trouwens wat minder (evenals die gouden knopjes). Chroom hoort op een Puch of Kreidler (of desnoods op een Burmester) Edit. Oeps weet niet of jouw AVMs verchroomd zijn. Nou, als je het de vingers er steeds vanaf poetst, dan kan het ook best mooi staan (in het juiste interieur ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 september 2002 Report Share Posted 8 september 2002 hoi Duck, Zeg a.u.b. geen u tegen mij, dan voel ik me oud En nee, ik heb geen chroomfronten. ik ben niet narcistisch aangelegd dat ik me telkens zelf moet bewonderen in die spiegeltjes. Bovendien zou ik dan alles met handschoenen moeten aanraken, niks voor mij. De chroomfronten hebben ze trouwens afgekeken van Burmester (dat zei meneer Mania zelf ooit eens). En om daar ook nog eens 400-800 gulden extra voor neer te tellen zie ik niet zitten. Het gaat erom wat er binnenin gebeurd. Dat het buitenom ook nog prachtig uitziet (in het zwart) is heel mooi meegenomen en misschien ook toch wel een beetje koop bepalend Ik denk niet dat er bij mij ooit die afzichtelijke Engelse kastjes zouden komen met die plastic look (sorry aan alle Cyrus-, Naim- en Meridian-liefhebbers). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 september 2002 Report Share Posted 8 september 2002 Ik denk niet dat er bij mij ooit die afzichtelijke Engelse kastjes zouden komen met die plastic look (sorry aan alle Cyrus-, Naim- en Meridian-liefhebbers). Dat noemen ze in de autowereld 'het Korea gevoel', naar aanleiding van de van glimmend plastic gemaakte dashboards in de meeste (inmiddels vaak oudere) Koreaanse auto's (Deawoo's, Hyundai's en Kia's). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 september 2002 Author Report Share Posted 8 september 2002 Geplaatst door Henrie: Dat noemen ze in de autowereld 'het Korea gevoel', naar aanleiding van de van glimmend plastic gemaakte dashboards in de meeste (inmiddels vaak oudere) Koreaanse auto's (Deawoo's, Hyundai's en Kia's). Betekent dat dat we binnenkort (Engelse? ) apparatuur kunnen verwachten met houtnerflook frontjes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 september 2002 Report Share Posted 8 september 2002 Betekent dat dat we binnenkort (Engelse? ) apparatuur kunnen verwachten met houtnerflook frontjes? Ik hoop het niet, want bij auto's vind ik het doorgaans al lelijk, dus bij audioapparatuur zal het ook wel lelijk zijn... Misschien komen er binnenkort ook wel frontjes met beige conolly-leer. Of met donker grijs alcantara of zo. Dat ziet er wel mooi uit. Al zal het op audioapparatuur geen gezicht zijn... Hou het maar bij Aluminium (of een ander metaal) frontjes. Dat staat wel mooi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 september 2002 Author Report Share Posted 8 september 2002 Alacantara zou nog wel eens goed kunnen zijn voor het bekleden van de voorkant van je speakers (baffle?) om diffractie te voorkomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 13 augustus 2018 Report Share Posted 13 augustus 2018 Het valt mij op dat voor dit (dure) merk weinig aandacht is over het algemeen. Het zijn volgens mij buitengewoon mooie en goede spullen. Ik heb hier nog twee voorversterkers in gebruik van AVM (de evolution V1 compleet met chroom voorplaat en phonomudule) en een 'budget' Competition voorversterker. Beide apparaten presteren ondanks de leeftijd bijzonder goed. Solide apparaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts