Lestat Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Beste medeforummers, Na gisteravond een lichte discussie te hebben gehad met mijn partner ( ) de volgende vraag; Mijn setup:Klik ( weliswaar een oude foto, meubel is hetzelfde ) Mijn wedferhelft blijkt zich te storen aan de bekabeling die je tussen de planken van mijn meubel en de apparaten door ziet. Ik heb vorige week alles opnieuw aangesloten om alles te herschikken, en rechts naast het meubel een klein tafeltje met daarop alleen mijn nieuwe Bluenote Phonopre, omdat ik hem niet kwijt kan in mijn huidige meubel. Kabels blijven alleen lichtelijk zichtbaar... Wie kan mij een ( niet kostbaar ) idee aandragen om eea wat waf-vriendelijker weg te werken, en hoe doen jullie dit ( mits je in het bezit bent van een partner, natuurlijk ) ? Op hifi.nl/ uw sets zie je veelal weinig kabels liggen, zijn alle interlinks maar 30cm op de hi-end sets? Ik denk dat het beste is om maar een " minder audiofiel " meubel aan te schaffen/ te bouwen en alle apparaten naast elkaar te gaan plaatsen op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Hoi Lestat, Misschien is 't een optie om een paar plankjes op maat te zagen en te schilderen in een kleur die in de buurt komt van 't rack. Die zouden dan dezelfde lengte moeten hebben als de ruimte tussen de zwarte poten, en de hoogte moet dan overeen komen met de ruimte die je ziet tussen de onderkant van 'n plateau en de bovenkant van een apparaat. (volg je 't nog ) Om 't meubel niet te beschadigen d.m.v. schroeven e.d. kun je die plankjes eenvoudig met dubbelzijdig, elastisch plakband van Tesa bevestigen. Dat plakt goed, en is t.z.t prima weer te verwijderen zonder schade aan je rack. Bovenstaande heb ik zelf ook ooit een keer gedaan en werkt prima. Enige andere alternatief wat ik me kan bedenken is inderdaad een ander/dicht meubel... Btw, ik vind 't wel heeel erg meevallen hoor, wat je bij jouw set aan kabels ziet hangen. (ziet er imho keurig uit) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 dit is idd een goede oplossing je moet niet vergeten om gaatjes te boren voor je bekabeling.ik bedoel dus op de plek van je in en uitgangen,hoef je deze ook niet in allerlei bochten te wringen. gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Tip voor minder snoertjes: stoppen met multikanaals en je beperken tot stereo.... Overigens heb ik de stelling dat kabels gezien mogen worden, zeker gezien het kapitaal wat er doorgaans inzit, maar ik ben het met je eens dat de waf is een serieus en niet te onderschatten probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 18 februari 2006 Author Report Share Posted 18 februari 2006 Goed idee, ik denk alleen dat ik dan ook een soort " omlijsting " kan maken over de achterzijde van de apparaten zelf! Dan kan ik nl. de kabels gewoon laten hangen, en zorgen dat de plankjes totaal niet in aanraking komen met mijn componenten. @ Alco, let wel dat ik nu iets meer componenten heb staan, en eigenlijk moet ik ook nog een betere oplossing bedenken voor de phonopre... Op de grond onder het meubel kan ook, alleen ben ik daar geen voorstander van, en de phonopre is nogal gevoelig, toen ik mijn basisstation er naast had staan kreeg ik pulse-tonen over mijn phonopre. Wel een gevoelige ( lees: goede ) kwaliteit, dus! Hoet hebben jullie het weggewerkt? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Hoet hebben jullie het weggewerkt? niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Dat plankje aan de achterkant moet je dan natuurlijk nemen in de kleur van het behang achter het kastje. Een aan de achterzijde gesloten kastje maakt altijd een beetje benepen indruk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Hoet hebben jullie het weggewerkt? niet idem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 18 februari 2006 Members Report Share Posted 18 februari 2006 Bij mij zie je niets... De phono-pre en dac staan in het meubel (achterkant is open). Ik wacht trouwens nog steeds op mijn meubel in kersenhouten uitvoering... Dit was een proefmodelletje van spaanplaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Hoe hebben jullie het weggewerkt? Inderdaad...niet Maarja,...ik heb ten eerste niks te maken met een WAF. (hoewel ik zelf ook niet zou hou van een grote bos kabel-spaghetti) ten 2e heb ik alleen maar een versterker + CD-speler. De enige kabels die bij mij zijn te zien, is een stukje interlink en wat ls-kabel. Dat plankje aan de achterkant moet je dan natuurlijk nemen in de kleur van het behang achter het kastje. Da's idd een nog beter idee Kraus. Dan oogt het rack nog steeds open. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Hoet hebben jullie het weggewerkt? niet Niet, mijn ega is er inmiddels aan gewent. Houdt ook van muziek dus e.e.a. is makkelijk uit te leggen. Gewoon dikke kabels over de vloer Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Beste medeforummers, Na gisteravond een lichte discussie te hebben gehad met mijn partner ( ) de volgende vraag; Mijn setup:Klik ( weliswaar een oude foto, meubel is hetzelfde ) Mijn wedferhelft blijkt zich te storen aan de bekabeling die je tussen de planken van mijn meubel en de apparaten door ziet. Ik heb vorige week alles opnieuw aangesloten om alles te herschikken, en rechts naast het meubel een klein tafeltje met daarop alleen mijn nieuwe Bluenote Phonopre, omdat ik hem niet kwijt kan in mijn huidige meubel. Kabels blijven alleen lichtelijk zichtbaar... Wie kan mij een ( niet kostbaar ) idee aandragen om eea wat waf-vriendelijker weg te werken, en hoe doen jullie dit ( mits je in het bezit bent van een partner, natuurlijk ) ? Op hifi.nl/ uw sets zie je veelal weinig kabels liggen, zijn alle interlinks maar 30cm op de hi-end sets? Ik denk dat het beste is om maar een " minder audiofiel " meubel aan te schaffen/ te bouwen en alle apparaten naast elkaar te gaan plaatsen op Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Wat is WAF Letterlijk:"women acceptance factor". Ofwel, hoeveel je kan maken voordat je ruzie krijgt met de wederhelft. Een variabele dus: voor iedereen anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Beste medeforummers, Na gisteravond een lichte discussie te hebben gehad met mijn partner ( ) de volgende vraag; Mijn setup:Klik ( weliswaar een oude foto, meubel is hetzelfde ) Mijn wedferhelft blijkt zich te storen aan de bekabeling die je tussen de planken van mijn meubel en de apparaten door ziet. Ik heb vorige week alles opnieuw aangesloten om alles te herschikken, en rechts naast het meubel een klein tafeltje met daarop alleen mijn nieuwe Bluenote Phonopre, omdat ik hem niet kwijt kan in mijn huidige meubel. Kabels blijven alleen lichtelijk zichtbaar... Wie kan mij een ( niet kostbaar ) idee aandragen om eea wat waf-vriendelijker weg te werken, en hoe doen jullie dit ( mits je in het bezit bent van een partner, natuurlijk ) ? Op hifi.nl/ uw sets zie je veelal weinig kabels liggen, zijn alle interlinks maar 30cm op de hi-end sets? Ik denk dat het beste is om maar een " minder audiofiel " meubel aan te schaffen/ te bouwen en alle apparaten naast elkaar te gaan plaatsen op Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Nou Ruud, ik moet toegeven dat de lat hoog ligt bij jullie. Toch heb je wel wat moeten inleveren: het zitje is niet minder dominant dan de stereo. Bosje bloemen op tafel. Een overdaad aan dingetjes aan de muur. Eigenlijk heeft waf alles te maken met een goede verstandhouding: geven en nemen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Wordt vrijgezel (of begin een LAT relatie) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Ik heb de kabels ook niet weggewerkt, maar je zou de interlinks wel met een zo kort mogelijke lengte kunnen nemen. Blijven dan wel in zicht, maar zijn wel strakker achter het meubel weg te werken zonder grote lussen erin. Dit staat strakker, en wonder boven wonder, ze vallen dan echt minder op. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Hoet hebben jullie het weggewerkt? niet Niet, mijn ega is er inmiddels aan gewent. Houdt ook van muziek dus e.e.a. is makkelijk uit te leggen. Gewoon dikke kabels over de vloer Met vriendelijke groet, Jack Tja, van mijn ega moet het ook goed klinken en ze heeft ook erg kritische oortjes, nog meer dan ik. In geval van onenigheid laat ik het haar bepalen met vrijwel altijd als resultaat dat het dan niet werkt. Daarna mag ik het oplossen zonder verdere discussie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Ik wil zo min mogelijk kabelmeuk zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 18 februari 2006 Author Report Share Posted 18 februari 2006 Tip voor minder snoertjes: stoppen met multikanaals en je beperken tot stereo.... Overigens heb ik de stelling dat kabels gezien mogen worden, zeker gezien het kapitaal wat er doorgaans inzit, maar ik ben het met je eens dat de waf is een serieus en niet te onderschatten probleem. Tsja, stoppen met meerkanaals is toch echt geen optie! Wat dat laatste betreft: Ben het roerend met je eens! Wat mij betreft mag je alles zien, het heeft idd ook wel wat gekost!!! Maar ja, dat " zwakke " geslacht ook altijd.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 De kabels precies de juiste lengte geven. Eventueel een latje op het apparaat leggen. Of gewoon mooie kabels kopen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioresearch Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 men zecht korte kabels geeft minder dinamiek. met interlinks + powerkabels. is dit waar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 De kabels precies de juiste lengte geven. Eventueel een latje op het apparaat leggen. Of gewoon mooie kabels kopen.... Of een mooie vrouw Zou ik er geen latje op leggen maar gelijk van de goede lengte nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 men zecht korte kabels geeft minder dinamiek.met interlinks + powerkabels. is dit waar. Probeer het eens in ABN met genoeg woorden (doe eens wat moeite aub) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 20 februari 2006 Report Share Posted 20 februari 2006 Beste medeforummers, Na gisteravond een lichte discussie te hebben gehad met mijn partner ( ) de volgende vraag; Mijn setup:Klik ( weliswaar een oude foto, meubel is hetzelfde ) Mijn wedferhelft blijkt zich te storen aan de bekabeling die je tussen de planken van mijn meubel en de apparaten door ziet. Ik heb vorige week alles opnieuw aangesloten om alles te herschikken, en rechts naast het meubel een klein tafeltje met daarop alleen mijn nieuwe Bluenote Phonopre, omdat ik hem niet kwijt kan in mijn huidige meubel. Kabels blijven alleen lichtelijk zichtbaar... Wie kan mij een ( niet kostbaar ) idee aandragen om eea wat waf-vriendelijker weg te werken, en hoe doen jullie dit ( mits je in het bezit bent van een partner, natuurlijk ) ? Op hifi.nl/ uw sets zie je veelal weinig kabels liggen, zijn alle interlinks maar 30cm op de hi-end sets? Ik denk dat het beste is om maar een " minder audiofiel " meubel aan te schaffen/ te bouwen en alle apparaten naast elkaar te gaan plaatsen op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts