Jump to content

Kabels en Waf

Lestat
 Share

Recommended Posts

Beste Lestat,

Volgens mij stoort de 'kabelzooi' achter de apparatuur elke eega. Ik heb alle interlinks zo netjes mogelijk aan elkaar gebonden en langs een poot geleid.

De netsnoeren idem dito, langs de andere poot.

Je ziet het nog wel maar de ogenschijnlijke wirwar is weg. Nadeel is alleen als je wat kabeltjes wil verwisselen of tweaken oid.

(...)

Ik heb alle interlinks zo netjes mogelijk aan elkaar gebonden en langs een poot geleid.

De netsnoeren idem dito, langs de andere poot.

(...)

Dat moet toch erg ongelukkig zitten :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Met opgewekte groet,

Ik heb een dichte meubel op maat laten maken. Alleen voor en achter open. Zo zijn de kabels een beetje uit zicht. De luidsprekerkabels langs de plint zijn verborgen achter twee membraan basstraps. Op die basstraps liggen MDF planken.

O ja, de kabels heb ik niet bij mekaar gebonden .........

Rob.

Hai Lestat,

Een dicht meubel met uitsparingen zodat de kabels achterlangs kunnen lopen is inderdaad de oplossing. Ik moet trouwens ook een beetje oppassen - een meubel met wat voedingen op de grond is de uiterste grens. Beperkt me bij het kiezen van een phonotrap.

Groet,

Carl

Hai Lestat,

Een dicht meubel met uitsparingen zodat de kabels achterlangs kunnen lopen is inderdaad de oplossing. Ik moet trouwens ook een beetje oppassen - een meubel met wat voedingen op de grond is de uiterste grens. Beperkt me bij het kiezen van een phonotrap.

Groet,

Carl

Hoe bedoel je dat voedingen op de grond?

Denk toch dat ik tzt een audiofiel verantwoord vrouwvriendelijk meubel ga ontwerpen.....

Plankjes eromheen in de kleur van de achterwand vond ze niets..... ( lastig afstoffen... ) Alleen, hoe krijg je dan maximale ontkoppeling met een discht meubel? Alle planken op MasterBase, of zo?

greetz,

Lestat

Hai Lestat,

Voor, eind,cd en draaitafel, dat is een rack met vier planken. Daar komen nog bij een tuner, voeding voor draaitafel en voeding voor phonotrap. Die heb ik wat weggemoffeld op een paar naturrstenen naast mijn rack. Bijna not WAF.

Carl

Hoi, Carl!

Heb ik ook aan gedacht, gewoon een paar stenen naast mijn set, kan ik mijn mooie meubel behouden. Alleen dan is er nog steeds geen oplossing voor de bekabeling...

Die rubberen dopjes is ook wel een goed plan! :rolleyes:

Greetz,

Lestat

Suggestie 3. Alles met Crystal cable. Lekker dun en het glimt een beetje, dus decoratief (vooral met kerst handig).

Hi Hi! :D

Wellicht gevoede kabels met knipperende led's erop! Ook leuk tijdens kerst!

Pimp my Interconnect?! :P:lol:

Hoi, is het geen optie om je kabels in een koker te verwerken? De net kabels dan wel los van de signaal kabels. Of anders met zo'n kabel binder bij elkaar te houden. Zoiets krijge je bij de Gamma of elke andere bouwmarkt. Helemaal weg zijn ze niet maar wel minder zichtbaar.

Voor het upgraden van je vriendin...... Lees onderstaande, allemaal trouwens! Kijk uit!

VRAAG AAN HELPDESK: SOFTWARE PROBLEEM!!!

Anderhalf jaar geleden ben ik van de versie Verloofde 7.0 overgestapt

op Vrouw 1.0 en ik heb opgemerkt dat het programma een applicatie heeft

ge

Ga na een onderdelenhuis waar ze spullen voor wasmachines/drogers etc verkopen.

Haal een aantal meters zwart of grijs (wat je wil) waterafvoerslang. Is in verschillende diktes/lengtes te verkrijgen.

Snij de slang overlangs open en maakt 'm eventueel vast langs de poten van je rack of langs de plint(wat je wil).

Twee is het mooiste.

E

Kabels wegwerken? Niet! Althans, wat de stereo-set betreft. Is door vrouw geaccepteerd, temeer omdat de speakers vrij in de ruimte staan en dat ook geen punt was :D

Voor film heb ik een aparte HT-versterker voor de effectkanalen en de kabels naar de achterspeakers lopen door holle plint naar de voet van de stands - die hebben op hun beurt een holle buis en de aansluiting van de speakers wordt afgedekt door de stand (Elac Cinema2 met originele stands)

Hoi Lestat

Bij ons is het 1 en al spaghetti

PU

PhonoPre

Amp

MF X-10

CDspeler

Hoofdtelefoon draadloos

TV

DVD

Tuner

Cdspelertje dochter

Veel interlinks, veel voedingskabels die langs alle mogelijke kanten van de toestellen vertrekken... Dit bij elkaar brengen is onbegonnen werk

Heb weinig of geen last van WAF

Kabels kan je nu eenmaal niet wegtoveren

Het gaat toch om de muziek en de beleving??? En daar geniet IEDEREEN van

Er is gn alternatief omdat je nu eenmaal kabels en netsnoeren nodig hebt

Conclusie, NIET wegmoffelen

QUOTE (buizenbart @ 20 Feb 2006, 18:21:27)

QUOTE (Sodejuu @ 18 Feb 2006, 22:59:03)

QUOTE (audioresearch @ 18 Feb 2006, 21:40:18)

men zecht korte kabels geeft minder dinamiek.

met interlinks + powerkabels. is dit waar. 

Probeer het eens in ABN met genoeg woorden (doe eens wat moeite aub) 

w8 ff, k snap dt nit 

erg lollig 

Sodejuu, ik dacht net hetzelfde toen ik het de 1e keer las...

Sluit mij volkomen bij je aan

Gr

Stef