Blade Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Geachte forumleden, Omdat ik bezig ben de onderdelen te verzamelen voor het upgraden van mijn scheidingsfilter van mijn luidsprekers, kom ik nu al tot een schrikbarende ontdekking namelijk dat de nieuwe onderdelen, mede ook door de betere kwaliteit neem ik aan, een dusdanige omvang hebben t.o.v. het standaard filter dat ik deze niet of moeilijk in mijn huidige luidspreker kast kan plaatsen. Oftewel nu moet ik bij de gemeente een bouwvergunning aan gaan vragen om deze kasten te mogen gaan uitbouwen. Nu heb ik hetvolgende idee en hoop dat iemand daar tips en/of informatie over heeft, namelijk om het filter in een behuizing buiten de speakerkast te maken, dus los van de luidspreker. Welke voor- c.q. nadelen heeft dit t.o.v. het in de kast monteren van dit filter, hoe moeilijk dat dan ook gaat worden? Ik hoor graag van jullie. Groeten, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Het enige nadeel lijkt me dat de filterkast zichtbaar zou kunnen zijn, maar je kunt 'm tegen de achterkant schroeven natuurlijk. Verder is het alleen maar makkelijk omdat je waarschijnlijk nog wat werkzaamheden aan het filter zal willen gaan verrichten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Kosten kan een probleem worden. Stel je hebt een 3 weg stsreem, dat betekent 3 paar bindingposts aan de speaker. Met WBT spul wordt dat wat prijzig. Eventueel ook aan het filterkastje, hoewel je dat hier ook zou kunnen solderen. Mooi kastje is ook zo 40 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Ik ben momenteel aan een speakerproject bezig waarbij ik de filters ook buitenboord ga plaatsen; voordelen zijn: geen trillingen van speakers, noch kastresonantie op het filter, mogelijkheid tot tweaken en aanpassen... filter kastjes maken, dempen... verschillende Hi-end merken passen dit principe ook toe, denk maar even an de oudere B&W Silver speakers of de Von Schweikerts... Ik ben ook stilaan aan het zoeken achter een mogelijkheid om de terminals te vervangen door beter/goedkopere elementen dan bvb WBT of Cardas pluggen (al de rest is gewoon niet goed genoeg); ik denk dan aan hoogwaardige kroonstenen of direct aan het filter aangebrachtte bekabeling of zo... of zo... Enige nadeel dat ik kan bedenken is dat je met de filters ergens moet blijven (lage WAF ) en dat je iets langere kabels aan je speakers zal nodig hebben, weegt vlgs mij niet op tegen de voordelen mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Je kan het filter ook gewoon op een plankje monteren met eventueel voetjes onder... mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matt Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Neutrik heeft hele mooie vierpolige of achtpolige pluggen om met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts