Jump to content

Prijzen NL tov buitenland

pieters
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben wat aan het rondkijken naar een versterker en nu in het geval van de Jadis DA88S blijkt dat er toch wel wat prijsverschillen zijn:

Nederland EUR 9.800

Duitsland EUR 9.500

Engeland GBP 6.000, obv huidig koers is dit EUR 8.700

Dit is een verschil van ruim 12%. Het betreft hier geen prijsstunt verschillen maar verschillen in adviesprijzen. Laat de importeur hier zich nou piepelen, of de Nederlandse consument?

Hallo,

het gaat mij niet zozeer om het afdingen. Een dealer in NL heeft waarschijnlijk een marge vergelijkbaar met een buitenlandse dealer. Bovendien is het prijsverschil niet aan de Nederlandse dealer te wijten.

Het gaat er mij om dat die buitenlandse dealer / importeur hetzelfde serviceniveau biedt, maar dat bijv. de Engelse consument er meer dan EUR 1.000 minder voor hoeft te betalen (en terwijl de distributiekosten naar de UK nota bene hoger zijn dan naar NL).

Hallo,

het gaat mij niet zozeer om het afdingen. Een dealer in NL heeft waarschijnlijk een marge vergelijkbaar met een buitenlandse dealer. Bovendien is het prijsverschil niet aan de Nederlandse dealer te wijten.

Het gaat er mij om dat die buitenlandse dealer / importeur hetzelfde serviceniveau biedt, maar dat bijv. de Engelse consument er meer dan EUR 1.000 minder voor hoeft te betalen (en terwijl de distributiekosten naar de UK nota bene hoger zijn dan naar NL).

Ben bang dat je de verschillen zowel in btw als dealermarge moet zoeken.

Is oa verklaarbaar doordat hier in NL een relatief dicht netwerk van dealers aanwezig is, terwijl in de Uk en D het aantal dealers - relatief - kleiner is.

Daarnaast kan het zijn dat een importeur bij hogere omzetten een lagere prijs zou kunnen bedingen, NL is niet zo heel erg groot.

:o

Beste,,

Wel eens gedacht aan inkomsten belasting en vennootschapsbelasting, huren,energieprijzen, etc het zal ergens van bekostigd moeten worden.

Ook in Amerika, Duitsland zijn huizen , auto's ed veel goedkoper, dus met andere woorden Nederland is geen belastingparadijs.

Maar als je voor een grootigheidje of een kleinigheidje thuis moet blijven zitten terecht of onterecht, dan kun je beter wel in Nederland wonen.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Zeker niet alles is op dealermarge te verhalen, kosten voor transport, import, op- en overslag extra afdrachten etc. zijn niet misselijk? En niet te vergeten de service die een leverancir moet leveren? Voor niets gaat immers de zon op!!

Beste,,

Wel eens gedacht aan inkomsten belasting en vennootschapsbelasting, huren,energieprijzen, etc het zal ergens van bekostigd moeten worden.

Haudio

Wel eens in Engeland geweest?

Prijspeil ligt daar beduidend hoger dan in NL. En toch is die versterker daar een stuk goedkoper. En dat ligt niet alleen aan het kleine verschil in BTW.

En niet te vergeten de service die een leverancir moet leveren? Voor niets gaat immers de zon op!!

Mijn betoog was juist dat bij een gelijk service niveau, de prijzen toch verschillen.

Beste ,

In elk land verschillen de prijzen, als je ergens moeite mee hebt ga je daar toch niet of juist wel kopen.

Als ik ga googelen vind ik vast nog wel een land waar het veel duurder is of veel goedkoper.

Als het veel verder weg is , zijn de problemen bij problemen een stuk dichterbij :lol:;)

MvG,

Haudio

Als ik ga googelen vind ik vast nog wel een land waar het veel duurder is of veel goedkoper.

MvG,

Haudio

In het algemeen niet veel duurder dan in NL.

En het blijft vreemd dat in dit geval Engeland beduidend goedkoper is, ondanks hogere distributiekosten en een hoger prijspeil. Ik vraag me gewoon af hoe dat zou kunnen, is toch een legitieme vraag?

Zeker niet alles is op dealermarge te verhalen, kosten voor transport, import, op- en overslag extra afdrachten etc. zijn niet misselijk?

Kosten voor transport naar de UK zijn juist hoger. Importrechten hebben we niet binnen Europa. Blijft over een gering BTW verschil.

MvG,

Haudio

In het algemeen niet veel duurder dan in NL.

En het blijft vreemd dat in dit geval Engeland beduidend goedkoper is, ondanks hogere distributiekosten en een hoger prijspeil. Ik vraag me gewoon af hoe dat zou kunnen, is toch een legitieme vraag?

Beste,

Zelf had ik het idee opgevat om van den Hul kabels in Engeland te verkopen, omdat ze daar veel meer kosten dan in Nederland, maar ook dan krijg je de belastingen op je nek en veel problemen, dus toch maar niet gedaan.

Bovendien zijn de vervoerskosten boven alles wat ik meegemaakt heb, een platenspeler vervoeren van GB naar Holland kost 76,00 pond dat vind ik veel geld.

MvG,

Haudio

En niet te vergeten de service die een leverancir moet leveren? Voor niets gaat immers de zon op!!

Mijn betoog was juist dat bij een gelijk service niveau, de prijzen toch verschillen.

Beste ,

In elk land verschillen de prijzen, als je ergens moeite mee hebt ga je daar toch niet of juist wel kopen.

Als het veel verder weg is , zijn de problemen bij problemen een stuk dichterbij :lol:;)

MvG,

Haudio

Importeurs hebben weleens de neiging om hun toegevoegde waarde te overschatten, helemaal als ze zich beschermd weten door een exclusieve vertegenwoordiging.

Veel van zulke importeurs komen qua toegevoegde waarde niet boven het niveau van een internetwinkel uit maar ze rekenen de hoofdprijs voor alle kosten die ze maken en ze eigenen zich een comfortabele marge toe. Als je iets bestelt is het steevast niet in voorraad en als je een simpel probleempje hebt moet je wachten op het advies van de fabrikant. Om een dozenhandeltje te drijven hoef je immers niets te weten van de spullen die je verhandelt.

Laat ik jou nou een goeie uitzondering vinden, Haudio. Maar dat wist je al.

Guest Kraus vonBentinck

Die vraag naar het waarom van prijsverschillen en de afnemende bereidheid van de consument om daar genoegen mee te nemen, die gaat niet meer weg.

"De Markt" is, zoals altijd, in beweging en het is eigenlijk een gepasseerd station om die historische verschillen in het Europa van nu te verklaren. De EU is 1 markt (of liever gezegd, wil dat worden want het is nog verre van gerealiseerd) en de trend is duidelijk: meer uniformiteit in prijzen binnen Europa is op (korte) termijn het enige logische eindresultaat. Je had vroeger ook aanzienlijke prijsverschillen binnen Nederland.

Betalingen binnen de EU zijn makkelijk en gratis, vervoerskosten zijn geen grote barriere en taalproblemen zijn er ook niet echt.

Voor een ondernemer is natuurlijk het mooiste als je de markt kunt domineren, het is vaak echter het verstandigste en evenzeer onontkoombaar om je aan de markt aan te passen. Wetmatigheden zijn nu eenmaal wetmatigheden. Behalve voor de overheid natuurlijk, die maakt liever de wet dan dat ze zich er naar richt.

Importeurs hebben weleens de neiging om hun toegevoegde waarde te overschatten, helemaal als ze zich beschermd weten door een exclusieve vertegenwoordiging.

Veel van zulke importeurs komen qua toegevoegde waarde niet boven het niveau van een internetwinkel uit maar ze rekenen de hoofdprijs voor alle kosten die ze maken en ze eigenen zich een comfortabele marge toe. Als je iets bestelt is het steevast niet in voorraad en als je een simpel probleempje hebt moet je wachten op het advies van de fabrikant. Om een dozenhandeltje te drijven hoef je immers niets te weten van de spullen die je verhandelt.

Laat ik jou nou een goeie uitzondering vinden, Haudio. Maar dat wist je al.

Die discussie wil ik hier niet aanzwengelen. Ik denk dat in dit geval de betreffende importeur in NL een zeer goede naam heeft. Maar gezien de reputatie van Jadis, verwacht ik dat de Engelse importeur ook een hoog serviceniveau biedt.

Het gaat mij juist om de verklaring bij een gelijk serviceniveau.

Kraus, ik ben het met je eens en juist daarom verbaasd over het toch redelijk grote prijsverschil.

Guest Kraus vonBentinck

Wat je wel moet bedenken is natuurlijk dat je als consument altijd kijkt naar de laagste prijzen; of in een gemeenschappelijke markt die laagste prijs uiteindelijk ook de algemene prijs wordt, is een ander verhaal.

Of je als consument het meest gebaat bent bij lage (of zelfsbodem-)prijzen is ook iets waar je je niet in moet vergissen.

In de supers heerst echt een genadeloze prijzenslag. Vergelijk de AH-winkel van nu eens met die van een jaar of twee, drie geleden. Ik geloof niet dat je als consument nu veel bent opgeschoten met die prijsoorlog als je naar het verschraalde assortiment kijkt en het leger van schoolgaande jeugd/tijdelijk personeel dat amateuristisch zo'n winkel aan het runnen is.

Er is nog een andere ijzeren economische wet en die bepaalt dat wanneer je ergens minder voor hoeft te betalen, je ook minder er voor terug krijgt.

Beste,

My Webpage

Wat ik wel weet dat de producten van Bluenote in Duitsland duurder zijn , waarom weet ik echt niet.

Als ze goedkoper waren geweest ,had ik het ook niet geweten.

MvG,

Haudio

Wat ik wel weet dat de producten van Bluenote in Duitsland duurder zijn , waarom weet ik echt niet.

Henk,

je bent mij voor... :D

Altijd zo geweest toch!!! Bluenote was altijd duurder Duitsland

In Belgi

...die nergens op is gebaseerd.

Dat weet je natuurlijk niet zeker :rolleyes: Wie weet heeft die man een hele hoge alimentatie, een hele dure Rolls of iets van gelijke dure aard ;)

Of hij wil gewoon veel geld verdienen met weinig moeite. Er is niks mis met geld verdienen maar op zo'n manier verdient ie dat niet aan mij.

Goedenmiddag

Anderhalf jaar geleden contact gehad met de importeur van Jadis voor 4 nieuwe KT90ers.

Een matched quad van het merk "Ei" die in de Jadis versterkers zitten kosten met afregelen 500 euro. :blink:

Op intenet gezocht en bij BOIaudio terecht gekomen 120 euro. :)

Daarna gemaild naar de fabriek en daar kon ik ze krijgen voor 15 euro per stuk voor een matched quad.

Ik heb de fabriek wel 500 euro betaald. Ze zijn met een privevliegtuig gekomen.

:D:D:D:D:D

Hoezo prijs verschillen.

Vrij prijzig voor een beetje afregelen :mad2:

"de invoer, dat is geloof ik 6 of 7 procent"

Ik weet niet hoe je daar bij komt, maar tegenwoordig zijn de invoerrechten 25% van (waarde + verzekering + verzendkosten). Idd ja, je betaalt ook tax over de verzendkosten! <_<

Invoerrechten en btw wel ff uitelkander houden, als particulier betaal je btw, zakelijk niet.

:huh: