Jump to content

Prijzen NL tov buitenland

pieters
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben wat aan het rondkijken naar een versterker en nu in het geval van de Jadis DA88S blijkt dat er toch wel wat prijsverschillen zijn:

Nederland EUR 9.800

Duitsland EUR 9.500

Engeland GBP 6.000, obv huidig koers is dit EUR 8.700

Dit is een verschil van ruim 12%. Het betreft hier geen prijsstunt verschillen maar verschillen in adviesprijzen. Laat de importeur hier zich nou piepelen, of de Nederlandse consument?

Heb zojuist het GWK even geraadpleegd:

U wilt Kopen

Kies valuta : Britse pond

Vul bedrag in : 6000,00

Heeft een tegenwaarde van: 1)

Kies valuta : Euro

Resultaat na berekening

Mijn excuses voor het door elkaar halen van termen, maar ik dacht uit de post op te maken dat symfo geen handelaar of importeur is, dus vandaar dat de btw toch betaald moet worden?

Excuses? ben je gek :D Ook als je je erin verdiept blijft het hopeloos complex met al die waanzinnige regeltjes. Ik ben ook nooit helemaal zeker of ik het wel goed doe. Vaak helpt een belletje met de belastindienst.

Ik importeer weleens apparatuur uit de VS en dan krijg ik keurig een rekening voor de BTW die ik dan netjes voldoe en die ik vervolgens weer aftrek van de aangifte OB (BTW) die ik elk kwartaal moet doen.

Hallo,

Ik ben wat aan het rondkijken naar een versterker en nu in het geval van de Jadis DA88S blijkt dat er toch wel wat prijsverschillen zijn:

Nederland EUR 9.800

Duitsland EUR 9.500

Dit is een verschil van ruim 12%. Het betreft hier geen prijsstunt verschillen maar verschillen in adviesprijzen.

• Members
Ja niewe lp's.

180 grams uitvoeringen van de oude Genesis uitgaven en af en toe wat jazz.

En niet te vergeten soms een cd tje bij de mediamarkt. Vorige week nog een van Gentle Giant voor 1 euro 99. En nieuw.  :)

Heb verleden week deze nog gekocht...

B000024E9M.03.LZZZZZZZ.jpg

...nu is het wel een 200 grams persing, en bijzonder fraai, maar euro 36,95...

Het is dat ik 'm gewoon graag wilde hebben, maar het begint zo onderhand een vrij kostbare aangelegenheid te worden. Het gaat er een beetje op lijken dat alles wat afwijkt van rechtuit tegenwoordig voorzien is van een prijskaartje.

Cd's daarintegen, als het langer dan 3 maanden uit is moet het blijkbaar ''gedumpt'' worden. Misschien toch maar weer wat meer op cd kopen...

Inderdaad prijzig

Ik heb nu Selling England by the pound: Foxtrot en The lamb lies down on broadway van Genesis op 200 gram van classic records.

Ook pas "we get requets" van Oscar Peterson gekocht. En the "Yes album" op 180 gram. ( niet voor niets SYMFO toch??? :D )

Allemaal antiek en prijzig. Dus ook daar geef Ik wel eens geld aan uit Ravon ;)

Maar allemaal o zo mooi.

Het gaat erom dat het niet raar is dat men bij sommige aankopen over de grens gaat kijken. Zelf heb ik al mijn spullen gewoon in Nederland gekocht. Wat dit betreft ben ik niet zo'n durfal om apparatuur over de grens te kopen en heb Ik in Zevenbergen een prima winkel gevonden die mij met alles helpt.

Ja niewe lp's.

En niet te vergeten soms een cd tje bij de mediamarkt. Vorige week nog een van Gentle Giant voor 1 euro 99. En nieuw.  :)

Hee, mijn "jeugdliefde" Gentle Giant.

Welke CD betrof het? Oud of nieuw materiaal?

Ja niewe lp's.

En niet te vergeten soms een cd tje bij de mediamarkt. Vorige week nog een van Gentle Giant voor 1 euro 99. En nieuw.

De laatste dikke 20 - 30 jaar verdiep ik mij meer in klassiek dan in modern repertoire.

Ik heb dus niet bijgehouden welke groepen er nog wel of juist niet meer actief zijn.

Vandaar ook mij gequoteerde "jeugdliefde".

Hallo,

Nederland EUR 9.800

Duitsland EUR 9.500

Dit is een verschil van ruim 12%. Het betreft hier geen prijsstunt verschillen maar verschillen in adviesprijzen.  Laat de importeur hier zich nou piepelen, of de Nederlandse consument?

De aankoopprijs wordt bepaald door alle kosten tussen fabricage en koper

De adviesprijs is niet bindend, de ondernemer bepaald de verkoopprijs

hij zal deze bepalen aan de hand van zijn kosten en opbrengsten.

De kosten voor een ondernemer blijven in dit land abnormaal stijgen, waardoor er minder budget voor service overblijft, terwijl de verkoopprijzen in het algemeen toch zullen blijven stijgen.

De buitenlandse ondernemer kan door minder kosten en ondanks een kleinere marge meer service bieden.

Er is in nederland door de meerderheid om onbegrijpelijke reden al vele jaren voor

een vergrijzende en multicultirele samenleving gekozen.

Nederland is daardoor uit balans geraakt en is inmiddels ongeneeslijk ziek

door burocratie en wanbeleid van de overheden is herstel helaas niet meer mogelijk.

Nederland jaagt mensen met geld, de boeren en ondernemers het land uit

en geeft onze nowhow ook nog eens weg aan het buitenland zodat ze zich daar

in een te hoog tempo kunnen ontwikkelen.

"De aankoopprijs wordt bepaald door alle kosten tussen fabricage en koper

De kosten voor een ondernemer blijven in dit land abnormaal stijgen, waardoor er minder budget voor service overblijft, terwijl de verkoopprijzen in het algemeen toch zullen blijven stijgen.

De buitenlandse ondernemer kan door minder kosten en ondanks een kleinere marge meer service bieden. "

Ik denk dat de aankooprijs helemaal niet meer alleen (!) bepaald wordt door de kosten plus een winstpercentage. Een modern ondernemer kijkt gewoon hoeveel hij van een bepaald produkt kan verkopen voor een bepaalde prijs. Kan hij iets inkopen voor een kwartje en verkopen voor 100 euro zal hij het vooral niet nalaten. Een goed voorbeeld is een mij bekend kunstschilder. Hij kon de vraag niet meer aan en verhoogde zijn prijs totdat er een nieuw evenwicht ontstond.

In die zin is het denk ik wel goed om als consument alert te zijn op prijzen in het buitenland. Ik heb ook wel eens gehad dat ik zag dat de prijs van een artikel (niet audio) over de grens veel goedkoper was. Ik heb naar de reden gevraagd en kreeg zonder blikken of blozen nagenoeg dezelfde prijs als over de grens.

Of de kosten in NL nu veel (!) hoger zijn dan de omliggende landen betwijfel ik. Het beleid van het kabinet is er juist op gericht geweest om de concurrentiepositie (uurloon) te verstevigen. Dit is redelijk gelukt en een volgende regering zal de genomen maatregelen zeker niet terugdraaien. Wel zullen er wat cosmetische veranderingen plaatsvinden.

Groet,

Carl

De aankoopprijs wordt bepaald door alle kosten tussen fabricage en koper

De buitenlandse ondernemer kan door minder kosten en ondanks een kleinere marge meer service bieden.

Er is in nederland door de meerderheid om onbegrijpelijke reden al vele jaren voor

een vergrijzende en multicultirele samenleving gekozen.

Nederland is daardoor uit balans geraakt en is inmiddels ongeneeslijk ziek

door burocratie en wanbeleid van de overheden is herstel helaas niet meer mogelijk.

Nederland jaagt mensen met geld, de boeren en ondernemers het land uit

en geeft onze nowhow ook nog eens weg aan het buitenland zodat ze zich daar

in een te hoog tempo kunnen ontwikkelen.

Wat een gefrustreerde flauwekul.

Zoals Carl zegt, het is niet simpel alleen maar een kosten + marge plaatje. Natuurlijk is dit uiteindelijk wel belangrijk voor een gezonde winstgevendheid.

Dat de kosten in NL hoger zijn dan in de UK is erg onwaarschijnlijk gezien het hogere prijspeil in de UK en bovendien de hogere distributiekosten.

Verhaal raakt kant noch wal.