dewa Posted 12 juni 2002 Report Share Posted 12 juni 2002 Wie heeft ooit de Red Rose passion gehoord? Wat vond je ervan en in welke combinatie heb je het gehoord? Vriendelijke groet, Dewa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dewa Posted 16 juni 2002 Author Report Share Posted 16 juni 2002 Echt niemand??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest okki-nokki Posted 16 juni 2002 Report Share Posted 16 juni 2002 Zelf gaan luisteren, lijkt me veel zinvoller dan je te toetsen aan de oren van iemand anders. Rgds. Okki-nokki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dewa Posted 16 juni 2002 Author Report Share Posted 16 juni 2002 Beste kokki lokki, Ik ben alleen benieuwd om een van de forummers deze versterker ooit gehoord heeft. Lijkt me logisch dat ik de versterker ga beluisteren op mijn apparatuur en in mijn ruimte. Ik ken het karakter van de Cello versterkers daarom ook zeer benieuwd naar produkten van Red Rose. gr.Dewa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 16 juni 2002 Report Share Posted 16 juni 2002 Beste Dewa, Ken je de producten van Mark Levinson ik bedoel dus niet de de apparaten van Mark nu maar van Mark toen ! Red Rose is dus van Mark Levinson maar de prijzen ook ... MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 juni 2002 Report Share Posted 16 juni 2002 Het schijnt een Chinees consumptieartikel te zijn, wat dankzij mark natuurlijk totaal anders is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 juni 2002 Report Share Posted 16 juni 2002 Zit ik nu te zwetsen , ik zoek dat nog wel eens even op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 16 juni 2002 Report Share Posted 16 juni 2002 Beste Dewa, Vorig jaar heb ik eens een setje van Red Rose gehoord bij More Music. Ik weet niet of dat de door jou bedoelde versterker was (het was de op een na goedkoopste uit de lijn), maar het klonk echt fantastisch. Hij was aangesloten op een monitor boxje (ook van Red Rose) met hun eigen kabels. Zowel met een SACD speler als met een platenspeler was je snel vergeten dat je naar techniek zat te luisteren. Puur muziek!!! Maaaaar, wel Levinson prijsje. Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 16 juni 2002 Report Share Posted 16 juni 2002 Of het een Chineese versterkers zijn met een Mark Levinson prijsje moet je zelf maar concluderen; hierover is al veel geschreven op het Audio Asylum: De uiterlijke overeenkomsten zijn op zijn minst opmerkelijk: Voor $2000,-- bent u eigenaar van De Red Rose Rosette 1: Let op de strategisch geplaatste roos Voor $188,-- kunt u (in China?) De Chinese Korsun U2 aanschaffen: Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 16 juni 2002 Report Share Posted 16 juni 2002 Nog niet overtuigd? Voor slechts 3000,-- de Red Rose Passion : Of de Korsun KS99A: voor 7000,-- de Red Rose Affirmation: De Chinese Korsun V8a: Natuurlijk klinken de Red Rose versterkers veel beter dan die Chinese, je betaalt er uiteindelijk ook veel meer voor toch? of niet soms? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajb Posted 16 juni 2002 Report Share Posted 16 juni 2002 Dit is op zijn minst gezegd wel frapant Link to comment Share on other sites More sharing options...
dewa Posted 16 juni 2002 Author Report Share Posted 16 juni 2002 Geplaatst door Haudio:Beste Dewa, Ken je de producten van Mark Levinson ik bedoel dus niet de de apparaten van Mark nu maar van Mark toen ! Red Rose is dus van Mark Levinson maar de prijzen ook ... MvG, Haudio Jawel deze produkten ken ik wel , heb vaker de 20.6 gehoord, zeer fraai...( beter dan wat Madrigal nu op de markt brengt!) Interessant Richard, bedankt voor deze informatie! Nu is de vraag wie heeft de modellen van wie nagemaakt. Tegenwoordig zie je meerdere chinese fabrikanten die Amerikaanse topprodukten Qua uiterlijk nabouwen voor een fractie van de prijs.. vr gr Dewa, Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 juni 2002 Report Share Posted 16 juni 2002 De modellen zijn niet nagemaakt, maar komen van dezelfde Chinese fabriek aldus ML himself in het maart nummer van Hifi News. Natuurlijk is het een totaal ander produkt want voeding, print e.d. zijn beter net als de geluidskwaliteit. Die ML is een handige jongen. Eerst verkoopt hij zijn tent en vervolgens koopt hij een ander merk. Dat is natuurlijk ineens veel en veel beter geworden nu hij zich ermee bemoeit. In advertenties verkoopt hij dat merk met de woorden "ML niet het merk, maar de man". Die lui die Mark Levinson (het merk) hebben overgenomen zullen zich goed bedondert voelen - en terecht. Ik ben niet te beroerd om kostbare audio te kopen. Daarnaast gun ik ieder zijn winst mits er een goed produkt tegenover staat. Bij dit soort jongens vraag ik me dat echt af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 16 juni 2002 Report Share Posted 16 juni 2002 Het is dus duidelijk een Chinees product welke wordt gebruikt door Mark Levinson. Ooit is Mark Levinson op een site om opheldering gevraagd. Deze beweert alleen de Chinese kasten in te kopen en er zelf een nieuw binnenwerk in te bouwen. Of je deze verklaring wil geloven of niet moet je zelf maar beslissen, al raad ik je aan ook eens op het Audio Asylum te zoeken op 'Red Rose' of 'Korsun'. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
dewa Posted 16 juni 2002 Author Report Share Posted 16 juni 2002 Op audio asylum heb ik een en ander gelezen en ik hoop voor levinson dat de modellen van de korsun en de red rose produkten niet identiek zijn. Ik ben benieuwd...... Dewa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 28 augustus 2002 Report Share Posted 28 augustus 2002 Mark Levinson heeft een nieuwe bron aangeboord: Link Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 augustus 2002 Report Share Posted 28 augustus 2002 Tegenwoordig zie je meerdere chinese fabrikanten die Amerikaanse topprodukten Qua uiterlijk nabouwen voor een fractie van de prijs.. Doen de Chinezen ook veel met (oude) auto's. Vaak wel met een licensie van de europese/japanse/koreaanse merken die ze nabouwen, maar kwalitatief wel een stuk minder. Ik heb in Autovisie eens een stukje gelezen over een Chineze auto (ben de naam vergeten) die 'was gebaseert' op een Daihatsu Charade sedan van een generatie geleden. Reedt NOG minder dan de originele Daihatsu en de afwerking was ook minder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
void Posted 29 augustus 2002 Report Share Posted 29 augustus 2002 Volgens dit bericht zit er niet veel verschil in geluidskwaliteit: Own a Korsun U2-Just Heard The Red Rose Rosette Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubrikk Posted 29 augustus 2002 Report Share Posted 29 augustus 2002 Iemand zei ooit eens: "In high-end audio you pay for the price tag." Link to comment Share on other sites More sharing options...
callas Posted 29 augustus 2002 Report Share Posted 29 augustus 2002 Ja das wel heel opmerkelijk.. Met Cello was ML 'de man'ook gewoon het zakelijke brein, en Tom Colangelo de werkelijke designer en bouwer. ML ziet snel een business oppertunity, en daar is nix mis mee. Cello is en blijft uniek in klank , maar mijn mening is gekleurd ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 29 augustus 2002 Report Share Posted 29 augustus 2002 hallo allemaal, als je audio asylum goed leest kom je erachter dat ze anders klinken, en dat de korsun gemodificeerd was door ienand. dus een echt vergelijk is er (nog) niet. En goede onderdelen kosten geld, ook in china. Volgens mij zijn de kasten wel gelijk, maar de inhoud niet. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 29 augustus 2002 Report Share Posted 29 augustus 2002 Geplaatst door callas:ML ziet snel een business oppertunity, en daar is nix mis mee. Vandaar dat boek, met sex is ook veel te verdienen. Of zou het hem om de natuurlijke weergave van vrouwlijke stemmen te doen zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts