Jump to content

DECT-telefoon...

BellaVista
 Share

Recommended Posts

In een rapport van het Duitse Bundesamt fur Strahlenschutz (BfS) staat dat de grootste stralingsbron in huis de DECT-telefoon is.

Het basisstation geeft hoogfrequente elektromagnetische straling af.

Afzien van de draadloze telefoon draagt bij aan een vermidering van de persoonlijke belasting, al is die volgens BfS niet schadelijk. Kort telefoneren met een DECT-toestel is aanbevolen.

Maar.........., zijn er gevolgen voor het geluidsbeeld van de stereo? :blink:

• Members

Of het gevolgen heeft voor het geluidsbeeld, dat is mij niet opgevallen, maar sinds wij hier een batterij van die Siemens gigasets door het huis hebben staan heb ik me een partij gedonder gehad met mijn AcousTech phonopre...

Er was geen peil op te trekken, soms een dag geen problemen, dan weer om het half uur een zeer hinderlijke brom door het geluid. Niet zo maar een brom, maar ongeveer op hetzelfde niveau als waar ik op dat moment op speelde (knap hard dus). Apparaat 2 maal weggebracht, Lukaschek er weer tussen, geen brom, dus denk je gewoon dat de AcousTech defect is. Nou niet dus... Kom je er na 3 maanden achter dat het aan die kl#te Gigaset ligt. Maar ja, die dingen zijn zo verdomde handig...

Speel nu gewoon weer met de Lukaschek (ook geen straf !), en verder geen centje pijn...

toch wel raar dat dat volgens de voorschriften in serverruimtes en telecomruimtes alleen met Dect gebeld mag worden, de mobiel moet dan uit staat, of buiten de ruimte zijn/blijven, terwijl er normaal verondersteld word dat die apparatuur er gevoeliger voor is.

toch wel raar dat dat volgens de voorschriften in serverruimtes en telecomruimtes alleen met Dect gebeld mag worden, de mobiel moet dan uit staat, of buiten de ruimte zijn/blijven, terwijl er normaal verondersteld word dat die apparatuur er gevoeliger voor is.

Het lijkt me dat een dect telefoon, die hooguit een bereik heeft van 100 meter, heel wat minder energie de ether in blaast dan een mobieltje, die enkele kilometers moet overbruggen.

Groeten Simon

Het lijkt me dat een dect telefoon, die hooguit een bereik heeft van 100 meter, heel wat minder energie de ether in blaast dan een mobieltje, die enkele kilometers moet overbruggen.

Groeten Simon

dat klopt maar waarom hebben bovenstaande mensen wel last met hun dect op hun phono, maar niet met mobiel

althans daar hoor je ze nog niet over

Volgens mij gaat DECT typisch anders dan een GSM, maar precies weet ik het niet. Vooralsnog ga ik er van uit dat die personen van het Duitse rapport hun werk goed hebben gedaan.

Klaarblijkelijk is het signaal van een DECT-toestel zo sterk dat je bij (sommige) phono-pre's al directe problemen kan hebben. :(

Zelf merk het overigens niet bij mijn ingebouwde (tjsa...) phono-trap.

Groeten Simon

Het ligt er een beetje aan. Een GSM past zijn zendsterkte aan aan de kwaliteit van de verbinding. Zit je vlak bij een zendmast (niet eronder), dan zendt een GSM met veel minder vermogen, om langer met een accu te kunnen doen. Als je praktisch in een kooi van Faraday belt, zoals een serverruimte cq. telecomruimte in een gebouw wel een beetje zal zijn, dan schroeft een GSM zijn zendvermogen aardig open.

Een DECT heeft volgens mij geen veranderende signaalintensiteit, correct me if I'm wrong. En de basisset staat bijna altijd maar een aantal kamers weg, dus in een serverruimte kan ik het me wel enigszins voorstellen dat er met DECT gebeld moet worden i.p.v. met een GSM.

De FCC (Federal Communications Commission) heeft trouwens aardig wat richtlijnen opgesteld over hoeveel straling een apparaat mag geven on ontvangen, zonder er last van te hebben cq overlast te leveren (kijk maar eens op het label onder op je toetsenbord).

Een GSM stoort ook behoorlijk, leg hem maar eens naast een TV.

Dat je last hebt met een phono pre vind ik niet meer dan logisch.

Het signaal van een element is krankzinnig laag en dus is de versterking in een phono pre veeeel te groot om storing te negeren.

Maar als ik met mijn mobiel of dect in de buurt van bepaalde audio apparatuur kom zijn ze beiden duidelijk aanwezig.

Maar je luistert naar een telefoon of naar je audio.

Het probleem vind ik dus wat overtrokken.

Dat je je basis station of telefoon niet naast je set moet leggen is duidelijk de oplossing.

groeten Simon

Tja, wat is wijsheid? DECT zendt op pakweg 2 GHz met een vermogen van +24 dBm, ofwel 250 mW. De golflengte van DECT is in lucht 299702500.8/1880MHz = 159 mm. 20 golflengtes daarvandaan zou er een ver veld moeten zijn, pakweg 3.2 meter. Binnen die afstand vertrouw ik het voor geen meter.

Groet,

Jacco

Bij mij staat ook zo'n dect-geval in de salon. Nooit iets gemerkt van storing in het geluidsbeeld.

De enige storing die wel eens optreedt, is als mijn lief zit te bellen met onze dochter. Maar die storing is fluks te verhelpen :blink::blink::blink:

Met opgewekte groet,

Dect telefoons storen dan misschien wel of niet meer of minder op apparatuur

maar belangrijker is je gezondheid.

De ontwerper heeft het nodig gevonden om het toestel 24 uur per dag te

laten pulsen, of je hem nu wel of niet gebruikt.

De gevaren en gezondheidsklachten zullen in de toekomst wel duidelijk worden

vooral voor mensen die hem naast het bed of naast hun geliefde zitplaats hebben

staan.

Ook UMTS en GSM masten die continu vervuilen zijn voor omwonende levensgevaarlijk, omdat ze vinden dat het een maatschappelijk belang dient, zullen we daar voorlopig nog niet vanaf zijn, de echte klachten en het welles

nietes spel moet nog beginnen.

M.v.g.

[...]

Ook UMTS en GSM masten die continu vervuilen zijn voor omwonende levensgevaarlijk, omdat ze vinden dat het een maatschappelijk belang dient, zullen we daar voorlopig nog niet vanaf zijn, de echte klachten en het welles

nietes spel moet nog beginnen.

Oh ja? Het tegendeel lijkt meer waar. Het vermogen is niet hoog genoeg voor ionisatie van de cellen in een normale situatie. Je moet natuurlijk niet gaan zonnen precies onder zo een mast.

Groet,

Jacco

De ontwerper heeft het nodig gevonden om het toestel 24 uur per dag te

laten pulsen, of je hem nu wel of niet gebruikt.

Tja gelukkig maar!

Want bij kontinu zenden is de batterij heel snel leeg (en is het nog ongezonder)

En zonder pulsen ben je niet bereikbaar.

Ik wil best geloven dat al die enrgie in de ether ongezond is voor ons.

Maar ik kan niet zeggen dat 't me zorgenbaart.

We worden al miljoenen jaren bestookt met alle mogenlijke vormen van straling.

En er is zelf zoiets geweldigs (uch) als een mens uit gekomen.

't word echt vervelend als we alle info gaan ontvangen met onze hersenen.

Dan zijn we binnen no-time autitisch, gek of oververmoeid.

:)

En het smoeje maatschappelijk belang (lees: GELD) heeft wel meer dingen de hand boven het hoofd gehouden.

Groetjes Simon

DECT-telefoons zijn wetenschappelijk bewezen slecht voor de gezondheid. En dat door een luie ontwerpfout. Er bestaan telefoons waarvan het basisstation alleen maar gaat zenden wanneer het nodig is, en zo hoort het. Niet continu.

We zouden nu een proef op de som moeten nemen.

Mijn stelling is dat DECT-telefoons zorgen voor verhoogde stresshormonen in het lichaam, waardoor de stereowaarneming verslechtert. (Alsof dat belangrijker is dan gezondheid:).

Zet hem eens 24 uur uit en ga dan een stuk muziek luisteren. Zet vervolgens het basisstation aan (binnen 3 m. vanaf de luisterpositie). Na een uurtje moet de geluidskwaliteit verslechterd zijn. Het lijkt een fysieke oorzaak te hebben (net wordt gestoord o.i.d., instraling op de Phono-pre), maar het is het lichaam dat ontregeld wordt, en daarmee je waarneming.

Helaas heb je de telefoon van je buren niet in de hand, noch de umts-masten in de buurt.

(...)

't word echt vervelend als we alle info gaan ontvangen met onze hersenen.

Dan zijn we binnen no-time autitisch, gek of oververmoeid.

:)

(...)

Of audiofiel. Wat dat soort mensen soms aan info ontvangt met hun hersenen, of liever gezegd via hun oren, grenst aan het ongelooflijke :D

Met opgewekte groet,

DECT-telefoons zijn wetenschappelijk bewezen slecht voor de gezondheid. En dat door een luie ontwerpfout. Er bestaan telefoons waarvan het basisstation alleen maar gaat zenden wanneer het nodig is, en zo hoort het. Niet continu.

We zouden nu een proef op de som moeten nemen.

Mijn stelling is dat DECT-telefoons zorgen voor verhoogde stresshormonen in het lichaam, waardoor de stereowaarneming verslechtert. (Alsof dat belangrijker is dan gezondheid:).

Zet hem eens 24 uur uit en ga dan een stuk muziek luisteren. Zet vervolgens het basisstation aan (binnen 3 m. vanaf de luisterpositie). Na een uurtje moet de geluidskwaliteit verslechterd zijn. Het lijkt een fysieke oorzaak te hebben (net wordt gestoord o.i.d., instraling op de Phono-pre), maar het is het lichaam dat ontregeld wordt, en daarmee je waarneming.

Helaas heb je de telefoon van je buren niet in de hand, noch de umts-masten in de buurt.

Bij dect telefoons hoeft idd niet te pingen aangezien de ontvanger altijd bij het zelfde station blijft.

Bij GSM ed is het onmogenlijk om kontakt te maken met een telefoon als hij niet tegen het station zegt dat ie er is.

Anders zouden alle masten moeten vragen of je er bent. Dit zou een extreme ether vervuiling geven.

Als je moeite doet, is het moeilijk om geen wetenschappelijk onderzoek te vinden:)

Hieronder staan 8 onderzoeken.

http://www.ohm-electrocare.nl/nieuws_onderzoek.html

En uiteraard via www.stopumts.nl die iedereen al kent, zijn tientallen onderzoeken te vinden. Als artsen en wetenschappers al massaal waarschuwen tegen deze technologie...

In Nederland zijn er al 25 gemeenten die UMTS-masten hebben geweerd.

Maar inderdaad, de DECT is (levens)gevaarlijker, omdat het basisstation continu een puls-signaal uitzendt.

Ik heb mijn DECT de deur uit gedaan en weer gewoon een ouderwetse gekocht bij de Gamma. Met snoer.

Het wetenschappelijk onderzoek in Nederland stalt niets voor: men kijkt hoeveel graden een cel warmer wordt. Pas bij 1 graad zou het erg zijn. Waarom ze die norm hebben, kunnen ze niet verdedigen.

Buitenlands onderzoek kijkt naar daadwerkelijke DNA-schade, of permeabiliteit van het hersenvlies. Dit houdt normaal gesproken alle bacterien buiten de hersenen.

Van al het onafhankelijk onderzoek dat wereldwijd gedaan is, wijst 75% op schade door (puls)signalen.

Van het "wetenschappelijk" onderzoek dat door de fabrikanten gedaan wordt, geeft toch nog 25% negatieve effecten, maar dan in de trant van concentratiegebrek, duizeligheid, aggressie (ooit wel eens afgevraagd waar het zinloos geweld vandaan komt?)

Helaas voor ons heeft de overheid (ja, ja) financieel belang bij de umts-opbrengsten.

Nou, ik bedoel eigenlijk echt wetenschappelijk onderzoek. Niet die pseudo wetenschappelijke verhalen.

Elektromagnetische straling manifesteert zich op verschillende manieren. De schadelijke effecten (straling) zijn onder te verdelen in: ionisatie, inductie en verwarming. Voor ionisatie is de frequentie veel te laag (het moet ten minste 10^15 Hz zijn), er gaan dus geen atomen kapot. Voor inductie is de frequentie weer veel te hoog, inductie komt voor als brom oid. Blijft over het thermische aspect. Uit metingen blijkt dit niet meer te zijn dan 0.12 graden. Een dag in het zonnetje is gevaarlijker dus!

Ik begrijp alleen niet waarom de WHO zich vastklampt aan pulsen en vooral dat die zo slecht zouden zijn.

Groet,

Jacco

Een site die produkten verkoopt om de 'gevaren' van straling te verminderen. Lijkt me idd. ook niet de meest objectieve bron van informatie. Net als Stop UMTS.

(...)

(ooit wel eens afgevraagd waar het zinloos geweld vandaan komt?)

(...)

Zinloos geweld wordt hedentendage, te pas maar meer nog te onpas, gebruikt als stoplap om de verderfelijkheid van nieuwe ontwikkelingen te "bewijzen".

Of het nu gaat om mobieltjes, umts-masten, chemische toevoegingen aan ons voedsel, synthetische kleding, enge verfsoorten, noem maar op, alles mondt uit in zinloos geweld.

Zelfs cartoons :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Het is net als met de kinderen van tegenwoordig,

Tsja, dan krijg je de discussie "wat is echt wetenschappelijk onderzoek"?

Geloof wat je wil.

De COFAM studie van TNO

Effects of global communication system radio-frequency fields on well being and congnitive functions of human subjects with and without subjective complaints.

Prof dr. ir. A.P.M. Zwamborn, Dr. ir. S.H.J.A. Vossen, ir. B.J.A.M. van Leersum, ing. M.A. Ouwens, W.N. M