Henrie Posted 21 februari 2006 Report Share Posted 21 februari 2006 Een onderzoek onder 72 personen die werden blootgesteld aan straling (UMTS, GSM900, GSM1800) , toonde aan dat er nadelige gevolgen zijn van de straling van UMTS frequenties op het functioneren van diverse lichaamsfuncties. Deze symtomen waren:- Duizeligheid - Nervositeit - Pijn op de borst of ademhalingsproblemen - Gedeelten van het lichaam voelen verdoofd of tintelen - Gedeelten van het lichaam voelen zwak aan - Zich niet kunnen concentreren - Gemakkelijk verstrooid Nou wil ik niet dit onderzoek onderuit halen of zo, want ik ken het onderzoek niet en ik heb ook zelf geen onderzoek gedaan, maar toch even dit: Is onomstoten vastgesteld dat de klachten die deze personen hadden, door die UMTS-frequenties komen? Dus, zijn de mensen ook blootgesteld aan 'placebo UMTS-frequentie'? Ofwel, dat er gezegd is tegen die mensen dat ze blootgesteld zijn aan UTMS-frequenties, terwijl dat helemaal niet zo is... Nogmaals, ik ken het onderzoek niet, maar ik vraag me dit gewoon af. Bovendien lijkt me het aantal van 72 'proefkonijnen' wel een beetje weinig... Doet me denken aan antirimpelcreme-reclames. Daar staat ook altijd bij dat het voor bijvoorbeeld 36 vrouwen effect had. Dan vraag ik me altijd af voor hoeveel vrouwen het GEEN effect had. Met andere woorden, bij hoeveel procent van de vrouwen had het wel/geen effect. Dus bij dit onderzoek dezelfde vraag: bij hoeveel procent van de 'proefkonijnen' gaven de UMTS-frequenties dergelijke klachten? Een absoluut aantal daar heb je eigenlijk niet zoveel aan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 21 februari 2006 Report Share Posted 21 februari 2006 Het heeft maar 50jaar geduurd voordat bewezen werd dat roken echt schadelijk is. Dus we zullen nog wel effe last hebben van ether vervuiling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 21 februari 2006 Report Share Posted 21 februari 2006 Is onomstoten vastgesteld dat de klachten die deze personen hadden, door die UMTS-frequenties komen? Dus, zijn de mensen ook blootgesteld aan 'placebo UMTS-frequentie'? Ofwel, dat er gezegd is tegen die mensen dat ze blootgesteld zijn aan UTMS-frequenties, terwijl dat helemaal niet zo is... Het lijkt wel een discussie over dubbelblind testen!!! JA, de proefpersonen zaten gewoon te werken achter een scherm, er stond een umts-zender achter die ze niet konden zien. Het vermogen kwam overeen met een realistische waarde, alsof er een echte 500 m. verderop stond. NEE, noch de proefpersonen, noch de onderzoekers wisten of de mast aan of uit stond. JA -de proefpersonen moesten 'spelletjes' doen, waaruit reactievermogen, concentratie, etc. gemeten werd (plus de bloeddruk)- er waren zeer significante verschillen!! NEE, de personen wisten niet wat de test inhield. JA 72 proefpersonen is statistisch gezien ruim voldoende om uitspraken te kunnen doen ivm toeval. (I.t.t. audio-DBT's:) Er wordt wel met minder testers wetenschap bedreven. Eigenlijk heb ik helemaal geen zin in deze discussie/opvoeding. Het lijkt niks met audio te maken te hebben. Het enige wat ik mij nu nog afvraag, is of door DECT de audio-waarneming verslechtert. Nu nog 72 audiofiele proefpersonen scoren Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 21 februari 2006 Report Share Posted 21 februari 2006 Het is net als met de kinderen van tegenwoordig, Link to comment Share on other sites More sharing options...
pa0hba Posted 21 februari 2006 Report Share Posted 21 februari 2006 Een kanarie gaat dood door mijngas, mensen uiteindelijk ook ! Vissen gaan dood door slecht water, mensen uiteindelijk ook ! Muizen gaan dood door straling, maar het is niet schadelijk voor mensen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 februari 2006 Report Share Posted 21 februari 2006 Een kanarie gaat dood door mijngas, mensen uiteindelijk ook ! Vissen gaan dood door slecht water, mensen uiteindelijk ook ! Muizen gaan dood door straling, maar het is niet schadelijk voor mensen ? Vissen gaan dood buiten het water, mensen niet. Een glas water drinken is niet schadelijk, een zwembad vol wel. enz. enz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 21 februari 2006 Report Share Posted 21 februari 2006 (...)Het is wel zo dat de diagnose AD(H)D soms wel erg makkelijk aangenomen wordt. (...) Soms... Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 21 februari 2006 Report Share Posted 21 februari 2006 Enorm veel dingen vergeten, je nauwelijks ergens op kunnen concentreren, constant van de hak op de tak springen van je gedachten, vaak zeer intelligent zijn, maar door voorgaande symptomen daar geen nuttig gebruik van kunnen maken, waardoor opleidingen misukken totdat je op een punt aankomt dat je niet meer aan nieuwe dingen begint, omdat je van overtuigd bent, dat het toch niet afgemaakt wordt. Troost je, het grootste deel van de mensheid is in meer of mindere mate een BGDG. Het valt voor de slachtoffers helaas niet mee om dat te erkennen, voor de omgeving zijn de symptomen die jij noemt meestal erg goed herkenbaar. Dankzij Het Onderwijsbeleid in dit vervlakte land mogen mensen van het type BGDG ook een havo en HBO diploma halen en carri Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 21 februari 2006 Report Share Posted 21 februari 2006 Enorm veel dingen vergeten, je nauwelijks ergens op kunnen concentreren, constant van de hak op de tak springen van je gedachten, vaak zeer intelligent zijn, maar door voorgaande symptomen daar geen nuttig gebruik van kunnen maken, waardoor opleidingen misukken totdat je op een punt aankomt dat je niet meer aan nieuwe dingen begint, omdat je van overtuigd bent, dat het toch niet afgemaakt wordt. Troost je, het grootste deel van de mensheid is in meer of mindere mate een BGDG. Het valt voor de slachtoffers helaas niet mee om dat te erkennen, voor de omgeving zijn de symptomen die jij noemt meestal erg goed herkenbaar. Dankzij Het Onderwijsbeleid in dit vervlakte land mogen mensen van het type BGDG ook een havo en HBO diploma halen en carri Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 februari 2006 Report Share Posted 21 februari 2006 Enorm veel dingen vergeten, je nauwelijks ergens op kunnen concentreren, constant van de hak op de tak springen van je gedachten, vaak zeer intelligent zijn, maar door voorgaande symptomen daar geen nuttig gebruik van kunnen maken, waardoor opleidingen misukken totdat je op een punt aankomt dat je niet meer aan nieuwe dingen begint, omdat je van overtuigd bent, dat het toch niet afgemaakt wordt. Troost je, het grootste deel van de mensheid is in meer of mindere mate een BGDG. Het valt voor de slachtoffers helaas niet mee om dat te erkennen, voor de omgeving zijn de symptomen die jij noemt meestal erg goed herkenbaar. Dankzij Het Onderwijsbeleid in dit vervlakte land mogen mensen van het type BGDG ook een havo en HBO diploma halen en carri Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 Enorm veel dingen vergeten, je nauwelijks ergens op kunnen concentreren, constant van de hak op de tak springen van je gedachten, vaak zeer intelligent zijn, maar door voorgaande symptomen daar geen nuttig gebruik van kunnen maken, waardoor opleidingen misukken totdat je op een punt aankomt dat je niet meer aan nieuwe dingen begint, omdat je van overtuigd bent, dat het toch niet afgemaakt wordt. Troost je, het grootste deel van de mensheid is in meer of mindere mate een BGDG. Het valt voor de slachtoffers helaas niet mee om dat te erkennen, voor de omgeving zijn de symptomen die jij noemt meestal erg goed herkenbaar. Dankzij Het Onderwijsbeleid in dit vervlakte land mogen mensen van het type BGDG ook een havo en HBO diploma halen en carri Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 Enorm veel dingen vergeten, je nauwelijks ergens op kunnen concentreren, constant van de hak op de tak springen van je gedachten, vaak zeer intelligent zijn, maar door voorgaande symptomen daar geen nuttig gebruik van kunnen maken, waardoor opleidingen misukken totdat je op een punt aankomt dat je niet meer aan nieuwe dingen begint, omdat je van overtuigd bent, dat het toch niet afgemaakt wordt. Troost je, het grootste deel van de mensheid is in meer of mindere mate een BGDG. Het valt voor de slachtoffers helaas niet mee om dat te erkennen, voor de omgeving zijn de symptomen die jij noemt meestal erg goed herkenbaar. Dankzij Het Onderwijsbeleid in dit vervlakte land mogen mensen van het type BGDG ook een havo en HBO diploma halen en carri Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 Simon, ik begrijp dat jij je opwindt vanwege je persoonlijke situatie, maar de taalverloedering neemt belachelijke vormen aan die m.i. niets te maken meer hebben met onderwijs of capaciteiten. Hoe vaak lees je bijvoorbeeld niet in advertenties "verkeerd in goede staat"? Dat zijn mensen die hetzelfde onderwijs genoten hebben als ik hoor. Het is gewoon slordigheid, desinteresse, of iets dergelijks. Of heeft opeens iedereen een probleem gekregen, iets besmettelijks? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 (...) Je goed kunnen uitdrukken en spelling zijn 2 verschillende werelden. Het vallen over spelling is meestal een smoes om niet naar de inhoud te hoeven kijken. (...) Beste seoman, Hier val ik over Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid zal spelling nauwelijks een rol spelen, bij schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid des te meer. Behoudens oorzaken die buiten iemands "schuld" liggen (dyslexie c.a.), verwacht ik van iemand die iets schriftelijk heeft te melden, dat hij/zij dat in correct Nederlands doet. Dat leidt soms tot teleurstellingen. Een voorbeeld. Op het kerstrapport van Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 (...)Hoe vaak lees je bijvoorbeeld niet in advertenties "verkeerd in goede staat"? (...) Ook geabonneerd op Onze Taal Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 Simon, ik begrijp dat jij je opwindt vanwege je persoonlijke situatie, maar de taalverloedering neemt belachelijke vormen aan die m.i. niets te maken meer hebben met onderwijs of capaciteiten. Hoe vaak lees je bijvoorbeeld niet in advertenties "verkeerd in goede staat"? Dat zijn mensen die hetzelfde onderwijs genoten hebben als ik hoor. Het is gewoon slordigheid, desinteresse, of iets dergelijks. Of heeft opeens iedereen een probleem gekregen, iets besmettelijks? Tja die verloedering. Ach die uit zich ook in taalvaardigheid. Toch wel 't minste van onze zorgen, dacht ik zo. Het is een symptoom (effe opzoeken ), niet het probleem. "verkeerd in goede staat" zou ik nooit gezien hebben maar is een leuke woordgrap. Dat ie zo niet bedoeld is, maakt mij niet uit. Ik vind 'm leuk! Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 (...) Je goed kunnen uitdrukken en spelling zijn 2 verschillende werelden. Het vallen over spelling is meestal een smoes om niet naar de inhoud te hoeven kijken. (...) Beste seoman, Hier val ik over Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid zal spelling nauwelijks een rol spelen, bij schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid des te meer. Behoudens oorzaken die buiten iemands "schuld" liggen (dyslexie c.a.), verwacht ik van iemand die iets schriftelijk heeft te melden, dat hij/zij dat in correct Nederlands doet. Dat leidt soms tot teleurstellingen. Een voorbeeld. Op het kerstrapport van Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 Simon, ik begrijp dat jij je opwindt vanwege je persoonlijke situatie, maar de taalverloedering neemt belachelijke vormen aan die m.i. niets te maken meer hebben met onderwijs of capaciteiten. Hoe vaak lees je bijvoorbeeld niet in advertenties "verkeerd in goede staat"? Dat zijn mensen die hetzelfde onderwijs genoten hebben als ik hoor. Het is gewoon slordigheid, desinteresse, of iets dergelijks. Of heeft opeens iedereen een probleem gekregen, iets besmettelijks? Tja die verloedering. Ach die uit zich ook in taalvaardigheid. Toch wel 't minste van onze zorgen, dacht ik zo. Het is een symptoom (effe opzoeken ), niet het probleem. "verkeerd in goede staat" zou ik nooit gezien hebben maar is een leuke woordgrap. Dat ie zo niet bedoeld is, maakt mij niet uit. Ik vind 'm leuk! Groetjes Simon Je hebt gelijk, taalverloedering is "slechts" een symptoom. Het bijbehorende probleem is dat "we" ervoor "moeten" zorgen dat iedereen in Nederland minstens een HBO diploma op zak heeft. Dat gelijkheidsideaal kan slechts worden gerealiseerd door het gemiddelde niveau drastisch te verlagen. Heb je meteen het probleem te pakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 (...) Je goed kunnen uitdrukken en spelling zijn 2 verschillende werelden. Het vallen over spelling is meestal een smoes om niet naar de inhoud te hoeven kijken. (...) Beste seoman, Hier val ik over Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid zal spelling nauwelijks een rol spelen, bij schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid des te meer. Behoudens oorzaken die buiten iemands "schuld" liggen (dyslexie c.a.), verwacht ik van iemand die iets schriftelijk heeft te melden, dat hij/zij dat in correct Nederlands doet. Dat leidt soms tot teleurstellingen. Een voorbeeld. Op het kerstrapport van Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 Simon, ik begrijp dat jij je opwindt vanwege je persoonlijke situatie, maar de taalverloedering neemt belachelijke vormen aan die m.i. niets te maken meer hebben met onderwijs of capaciteiten. Hoe vaak lees je bijvoorbeeld niet in advertenties "verkeerd in goede staat"? Dat zijn mensen die hetzelfde onderwijs genoten hebben als ik hoor. Het is gewoon slordigheid, desinteresse, of iets dergelijks. Of heeft opeens iedereen een probleem gekregen, iets besmettelijks? Tja die verloedering. Ach die uit zich ook in taalvaardigheid. Toch wel 't minste van onze zorgen, dacht ik zo. Het is een symptoom (effe opzoeken ), niet het probleem. "verkeerd in goede staat" zou ik nooit gezien hebben maar is een leuke woordgrap. Dat ie zo niet bedoeld is, maakt mij niet uit. Ik vind 'm leuk! Groetjes Simon Je hebt gelijk, taalverloedering is "slechts" een symptoom. Het bijbehorende probleem is dat "we" ervoor "moeten" zorgen dat iedereen in Nederland minstens een HBO diploma op zak heeft. Dat gelijkheidsideaal kan slechts worden gerealiseerd door het gemiddelde niveau drastisch te verlagen. Heb je meteen het probleem te pakken. Hebben "we" een gelijkheidsideaal dan? Daar zie ik weinig van terug. Nou ja, men wil dat ik ook correct spel. Maar verder Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 (...)Hoe vaak lees je bijvoorbeeld niet in advertenties "verkeerd in goede staat"? (...) Ook geabonneerd op Onze Taal Met opgewekte groet, Die uitgave is mij niet bekend Dick, maar advertentiesites des te meer.. Trouwens, mijn huidige vriendin werkt in het basisonderwijs, en die kan zich ook ergeren aan die basale fouten. Mooi verhaal van dat rapport.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 (...) Je goed kunnen uitdrukken en spelling zijn 2 verschillende werelden. Het vallen over spelling is meestal een smoes om niet naar de inhoud te hoeven kijken. (...) Beste seoman, Hier val ik over Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid zal spelling nauwelijks een rol spelen, bij schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid des te meer. Behoudens oorzaken die buiten iemands "schuld" liggen (dyslexie c.a.), verwacht ik van iemand die iets schriftelijk heeft te melden, dat hij/zij dat in correct Nederlands doet. Dat leidt soms tot teleurstellingen. Een voorbeeld. Op het kerstrapport van Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 [...]En dat gebeurd dus iedere keer weer als mensen weer gaan mekkeren over die futiliteiten. gebeurt Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 [...]"Mari Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 [...]"Mari Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts