Manus Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 (...)Maar hoe zit het nou, "wat" of "dat". (...) Wat? O dat. Geen idee, zoeken we op. U hoort van mij Met opgewekte groet, De juiste spelling is 'oh' en niet 'o', Dick.... Misschien is het zinvol voor jou ook eens de site woordenlijst.org van de Nederlandse Taalunie te bezoeken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 ...)....als je het te bont maakt betaal ik gewoon geen belasting meer Dat is een zeer beperkende maatregel Tijd om eens af te reizen naar de pijpenstad om dan verhaal te halen Toch tijd genoeg. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 (...)De juiste spelling is 'oh' en niet 'o', Dick.... (...) Wis en waarachtig niet Volgens Van Dale is "O" o.a. een uitroep van vreugde, verwondering, teleurstelling, spot enzovoort. Dat het ook wel als "oh" geschreven wordt, doet daar niets aan af. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 (...)Ik wil niet veel zeggen maar het onderwerp spelling, laat staan het onderwerp taalvaardigheid is op een forum als dit iets waar men uiterst behoedzaam moet zijn met het doen van al te krasse uitspraken wil men niet over de eigen tekortkomingen gaan struikelen. (...) Deze zin loopt van geen meter Met opgewekte groet, Hij klopt van geen kanten of hij loopt voor geen meter, bedoel je een van beide Dick? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 Voglens, Dick? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 Het vermogen om plezier te beleven aan de dingen die je moet doen, het kunnen omgaan met stress, nieuwsgierig zijn, probleemoplossend kunnen denken, doorzettingsvermogen, concentratievermogen, doelgericht kunnen handelen, goed kunnen tekenen, kleurgevoel, sociale vaardigheden, inlevingsvermogen, het kunnen denken in categorie Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 (...)Hij klopt van geen kanten of hij loopt voor geen meter, bedoel je een van beide Dick? Die slag is U. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 Voglens, Dick? En die slag is U Met opgewekte groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 (...)Ik wil niet veel zeggen maar het onderwerp spelling, laat staan het onderwerp taalvaardigheid is op een forum als dit iets waar men uiterst behoedzaam moet zijn met het doen van al te krasse uitspraken wil men niet over de eigen tekortkomingen gaan struikelen. (...) Deze zin loopt van geen meter Met opgewekte groet, tis ook eigenlijk wel een krasse uitspraak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 (...)De juiste spelling is 'oh' en niet 'o', Dick.... (...) Wis en waarachtig niet Volgens Van Dale is "O" o.a. een uitroep van vreugde, verwondering, teleurstelling, spot enzovoort. Dat het ook wel als "oh" geschreven wordt, doet daar niets aan af. Met opgewekte groet, En deze slag is U!.... Nou ja, een beetje dan. Als ik het me goed herinner kwam de kwestie 'oh of o' eens aan de orde bij het Groot Dictee der Nederlandse taal. En de schrijfwijze 'o' was destijds goed voor een fout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 er hoort een komma tussen uitspraken en wil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 ...)....als je het te bont maakt betaal ik gewoon geen belasting meer Dat is een zeer beperkende maatregel Tijd om eens af te reizen naar de pijpenstad om dan verhaal te halen Toch tijd genoeg. Met opgewekte groet, Je bent welkom. En net als Zalm bedoel ik dat van die belasting natuurlijk niet al te letterlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 er hoort een komma tussen uitspraken en wil. dan loopt ie nog niet lekker. Ik stel wat aanpassingen voor: "Ik wil niet veel zeggen maar het doen van al te krasse uitspraken over het onderwerp spelling, laat staan het onderwerp taalvaardigheid is op een forum als dit iets waarmee men uiterst behoedzaam moet zijn wil men niet over de eigen tekortkomingen gaan struikelen." Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 er hoort een komma tussen uitspraken en wil. Na het woord "zeggen" in de eerste zin zou ik er ook maar een plaatsen, evenals na het woord "taalvaardigheid". En dan nog steeds geen goed lopende zin Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 (...)En de schrijfwijze 'o' was destijds goed voor een fout. Leuke woordspeling Maar ook deze uitslag blijft arbitrair. We raken over taal nooit uitgesproken en/of uitgeschreven en het blijft een bron van vermaak, zie de achterpagina van Onze Taal iedere keer weer. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 Ik dacht dat het hier over DECT-telefoons en UMTS-frequenties ging... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 er hoort een komma tussen uitspraken en wil. Na het woord "zeggen" in de eerste zin zou ik er ook maar een plaatsen, evenals na het woord "taalvaardigheid". En dan nog steeds geen goed lopende zin Met opgewekte groet, maar is voegwoord en daar komt geen komma voor. na taalvaardigheid is een komma arbitrair maar beter van niet. Dat is afhankelijk van de manier waarop je taalvaardigheid wilt beschouwen, bijvoeglijk bij spelling of niet. Dat het geen elegant geformuleerde gedachte is, daar kan ik mee akkoord gaan. Dat de gedane bewering zo snel bewaarheid zou worden, dat heb ik niet durven hopen. Het elkaar vliegen afvangen, daar zijn we toch aan ontgroeid Dick. Je gaat toch niet de aloude waarheid omver werpen dat een tevreden roker geen onruststoker is? Ik wijs er nog even op dat interpunctie helemaal een oeverloos discussiepunt zou kunnen zijn en dat op 3 augustus 1916 iemand op grond van onderzoek naar het wel of niet voorkomen van een komma in een tijdens de 100-jarige Oorlog in 1387 uitgevaardigde wet, is opgehangen. adhering to the enemies of the king, within his realm adhering to the enemies of the king within his realm Een van beide zinnen maakt het plegen van hoogverraad alleen strafbaar binnen het gebied waar de koning heerst. Miscroscopisch onderzoek van het originele document bracht geen uitsluitsel over de aanwezigheid van de komma. Omdat het beter uit kwam, deed de beul zijn verschrikkelijk werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 (...) daar zijn we toch aan ontgroeid Dick. (...) Dit moet zijn: dat zijn we toch ontgroeid, Dick. Maar je hebt gelijk Kraus, hoewel, een beetje dollen mag toch Ik heb thuis twee DECT-telefoons, dat is de oorzaak van mijn gedrag. Is meteen de beginvraag beantwoord Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 Miscroscopisch onderzoek ... Welke instantie moet ik daar voor inschakelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 Miscroscopisch onderzoek ... Welke instantie moet ik daar voor inschakelen? De Vereniging voor Miscroscopologisten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 (...) daar zijn we toch aan ontgroeid Dick. (...) Dit moet zijn: dat zijn we toch ontgroeid, Dick. Maar je hebt gelijk Kraus, hoewel, een beetje dollen mag toch Ik heb thuis twee DECT-telefoons, dat is de oorzaak van mijn gedrag. Is meteen de beginvraag beantwoord Met opgewekte groet, Sinds ik twee telefoons van Philips heb is de DECT ervaring wel een beetje anders. De Gigasets die ik hiervoor had waren sneller en ze bleven mooi heel als ze weer eens van de trap stuiterden. Dat heb ik met die Philips dingetjes nog niet geprobeerd. En de basisstations van de Gigasets waren allebei uitstekend hoorbaar over de luidsprekers van mijn notebook. Dat monotone getik mis ik wel een beetje met de Philips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 Hou op over Philips. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 Hou op over Philips. Groet, Jacco Hoezo? Ben je aan het solliciteren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 Hou op over Philips. Groet, Jacco Hoezo? Ben je aan het solliciteren? Nee hoor. Ik zit hier goed. Ik erger me alleen aan de producten die Philips maakt. Heb je Norah trouwens al beluisterd? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 Hou op over Philips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts