rienberends Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 Wat heeft bij modificatie meer zin: het loopwerk laten upgraden bv. de voeding of de Dac verbeteren bv. het analoge gedeelte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 Waarom maak je er geen pol van BTW, je kent mijn antwoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 Dat is van te voren moeilijk te zeggen. Eerst meten en dan conclusies trekken. Bij een loopwerk waarbij de servo aangesloten zit op dezelfde voeding als de DAC en/of het analoge gedeelte, moet je gaan kijken of die servo storingen veroorzaakt op die voeding. En als ze dat doen, moet je naar het spectrum kijken van die storingen. Een dom getalletje zegt op zich weinig: 20 ps jitter bij audiofiele loopwerken. Mijn jitter zit rond de 175 ps en ik vind het prima klinken hoor. Mijn zwaartepunt zit meestal in de voeding, met name elco's, en de analoge verwerking vanuit DAC naar uitgangsplug. Ik heb vele OpAmp schakelingen gezien die op de meettafel rond de -65 dB aan storing veroorzaken: weg met die zooi. Ook gerenomeerde OpAmps zijn geen garantie. Eerst meten, dan weten. Je vraag was simpel, maar een goed antwoord is niet zo gemakkelijk. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 20 februari 2006 Author Report Share Posted 20 februari 2006 Dat is van te voren moeilijk te zeggen. Eerst meten en dan conclusies trekken. Bij een loopwerk waarbij de servo aangesloten zit op dezelfde voeding als de DAC en/of het analoge gedeelte, moet je gaan kijken of die servo storingen veroorzaakt op die voeding. En als ze dat doen, moet je naar het spectrum kijken van die storingen. Een dom getalletje zegt op zich weinig: 20 ps jitter bij audiofiele loopwerken. Mijn jitter zit rond de 175 ps en ik vind het prima klinken hoor. Mijn zwaartepunt zit meestal in de voeding, met name elco's, en de analoge verwerking vanuit DAC naar uitgangsplug. Ik heb vele OpAmp schakelingen gezien die op de meettafel rond de -65 dB aan storing veroorzaken: weg met die zooi. Ook gerenomeerde OpAmps zijn geen garantie. Eerst meten, dan weten. Je vraag was simpel, maar een goed antwoord is niet zo gemakkelijk. Groet, Jacco De voeding wordt aangepakt door P. v. Willenswaard. Daarna vraag ik advies over het analoge ged. van de PS Audio, misschien kan hij daar ook nog wel wat mee modden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 20 februari 2006 Report Share Posted 20 februari 2006 Dat is van te voren moeilijk te zeggen. Eerst meten en dan conclusies trekken. Bij een loopwerk waarbij de servo aangesloten zit op dezelfde voeding als de DAC en/of het analoge gedeelte, moet je gaan kijken of die servo storingen veroorzaakt op die voeding. En als ze dat doen, moet je naar het spectrum kijken van die storingen. Een dom getalletje zegt op zich weinig: 20 ps jitter bij audiofiele loopwerken. Mijn jitter zit rond de 175 ps en ik vind het prima klinken hoor. Mijn zwaartepunt zit meestal in de voeding, met name elco's, en de analoge verwerking vanuit DAC naar uitgangsplug. Ik heb vele OpAmp schakelingen gezien die op de meettafel rond de -65 dB aan storing veroorzaken: weg met die zooi. Ook gerenomeerde OpAmps zijn geen garantie. Eerst meten, dan weten. Je vraag was simpel, maar een goed antwoord is niet zo gemakkelijk. Groet, Jacco De voeding wordt aangepakt door P. v. Willenswaard. Daarna vraag ik advies over het analoge ged. van de PS Audio, misschien kan hij daar ook nog wel wat mee modden. Oh, door meneer Van Willenswaard. Dan zit het wel ok, lijkt me. Ik ben benieuwd. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 25 februari 2006 Author Report Share Posted 25 februari 2006 Dat is van te voren moeilijk te zeggen. Eerst meten en dan conclusies trekken. Bij een loopwerk waarbij de servo aangesloten zit op dezelfde voeding als de DAC en/of het analoge gedeelte, moet je gaan kijken of die servo storingen veroorzaakt op die voeding. En als ze dat doen, moet je naar het spectrum kijken van die storingen. Een dom getalletje zegt op zich weinig: 20 ps jitter bij audiofiele loopwerken. Mijn jitter zit rond de 175 ps en ik vind het prima klinken hoor. Mijn zwaartepunt zit meestal in de voeding, met name elco's, en de analoge verwerking vanuit DAC naar uitgangsplug. Ik heb vele OpAmp schakelingen gezien die op de meettafel rond de -65 dB aan storing veroorzaken: weg met die zooi. Ook gerenomeerde OpAmps zijn geen garantie. Eerst meten, dan weten. Je vraag was simpel, maar een goed antwoord is niet zo gemakkelijk. Groet, Jacco De voeding wordt aangepakt door P. v. Willenswaard. Daarna vraag ik advies over het analoge ged. van de PS Audio, misschien kan hij daar ook nog wel wat mee modden. Oh, door meneer Van Willenswaard. Dan zit het wel ok, lijkt me. Ik ben benieuwd. Groet, Jacco Reparatie/modificatie is gedaan en ben zeer tevreden. Het ging in eerste instantie om een gebroken tandwiel en als je dan tevens een mod. in de voeding laat ui tvoeren is dat meegenomen. Hangt wel een prijskaartje aan, maar dat hangt aan alles.Alles klinkt als van ouds,met net een beete meer definitie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts