Jump to content

Sphinx Project Four

Hoppy-59
 Share

Recommended Posts

Carl, het blijkt dat Sphinx niet jou merk is......

Ik heb helemaal niks van Sphinx maar men zegt dat deze Project Four wel speciaal was.... of nog is ??

En Ome Henk...., ik heb wel op de site gekeken maar deze VV staat er niet op en volgens mij heeft deze er nog nooit opgestaan. Nee, ik heb nog geen contact opgenomen met Sphinxlab.

Ik neem aan dat er wel mensen zijn die deze nog in hun bezit hebben en daar meer over kunnen vertellen.

hi,

Heb zelf een pj4 mk2 een paar jaar gehad, en het is een superVV met buizen. Icm met bijbehorende EV (de pj 14, hybride, dwz buizen op de ingang, mosfets voor uiteindelijke versterking) een droomcombi.

Ik weet nog wel dat er zelfs een superspeciale mk3 versie zou zijn. Deze is een paar jaar geleden in een test vd dynaudio arbiter VV (a 100.000 guldens destijds) als referentiepunt genomen. Een test zegt natuurlijk niet alles, maar is wel een aardige indicatie. (De arbiter was natuurlijk wel beter, maar dat mag dan ook wel voor het geld)

Ome henk, trommels gebruiken ze in Africa..... :D

Al een mailtje naar Sphinxlab...... en van wie is die telefoonnummer ??? volgens mij niet van Sphinxlab.

En..... zijn er nog fatsoenlijke audiozaken...? Noem er een paar en dan zeg ik

dat Ome Henk me gestuurd heeft.. :D

:D

Al een mailtje naar Sphinxlab...... en van wie is die telefoonnummer ??? volgens mij niet van Sphinxlab.

Beste,

Zelf heb ik een Sphinx Project four met ingebouwde buizen Phono trap en nee ik verkoop hem niet . : )

Er zijn heel veel verschillende Project fours in de omloop , afhankelijk wie en waar ze gemaakt zijn, er zijn ook veel hybride versterkers gemaakt , dus niet volledig buis en klinken dan ook totaal anders.

O sorry wat was de vraag ook alweer : )

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Zelf heb ik een Sphinx Project four met ingebouwde buizen Phono trap en nee ik verkoop hem niet . : )

Er zijn heel veel verschillende Project fours in de omloop , afhankelijk wie en waar ze gemaakt zijn, er zijn ook veel hybride versterkers gemaakt , dus niet volledig buis en klinken dan ook totaal anders.

Haudio ( Henk ), mag ik je een keer bellen of langs komen?

of moet ik andere Henk z'n trommel gebruiken.... :D:D

Nu ik lees dat je hem niet wil verkopen moet hij wel speciaal zijn.

Dus.... jij hebt de MKIII met phone?

Omdat er geen antwoord kwam dacht ik een reactie aan een nieuweling te geven en zo het topic bovenaan te zetten. Was alleen maar fatsoenlijk bedoeld. Overigens was Sphinx vroeger het merk en hoor je er weinig van tegenwoordig.

Carl

Haudio ( Henk ), mag ik je een keer bellen of langs komen?

of moet ik andere Henk z'n trommel gebruiken.... :D:D

Nu ik lees dat je hem niet wil verkopen moet hij wel speciaal zijn.

Dus.... jij hebt de MKIII met phone?

Beste,

Vanavond was het koopavond dus laat thuis.

Natuurlijk mag je langskomen, neem je wel LP's mee ? :lol:;)

Nee ik heb geen Mk 3 ik heb een witte project four :lol:;)

O jee , kom eerst maar eens langs : )

MvG,

Haudio

Een witte?

Volgens mij heb je deze laten spuiten......

Ik maak zeker een keer een afspraak maar LP's heb ik niet.

Beste,

Jammer dan voor mij , ik had een zwarte besteld en er kwam een witte (origineel) nog geprobeerd om hem om te ruilen ( zwarte kast ) kwam ook maar paste niet .

Dus een originele witte : )

MvG,

Haudio

PS LP's heb ik wel : )

Jammer dat ik nog geen antwoord op mijn vragen heb..... :confused:

Of zijn er misschien mensen die schamen dat ze deze VV in huis hebben? :ph34r:

dus:

- In welke periode zijn ze gebouwd door Siltech/Sphinx?

....Ja, ik heb al een mailtje gestuurd naar Sphinx......nog geen antwoord. :(

- Hoeveel zijn er ongeveer gemaakt?

- Is hier documentatie van en/of service manuals en event. testen in audio bladen.

( bijv. een oude HVT ?)

.......

• 1 year later...

Beste,

O sorry wat was de vraag ook alweer : )

MvG,

Haudio

Een goeden avond, ik heb ook zo'n versterker, heb er alleen geen gebruiksaanwijzing van en daar naar op zoek, is wel handig als je de dipjes in kan stellen op het Phonoboard, ik heb deze versterker kortgeleden verworven, met een ernstige brom erin, leek bij de verkoper mee te vallen, ik heb alleen een paar Klipsch Forte II erop staan met een 99db gevoeligheid, toen leek het alsof er een flinke brommer stond te draaien!

Eerst alle buizen vervangen voor Philips E88CC goldpins SQ buisjes, wat al een beter geheel was, daarna een elco vervangen, en al weer een stuk beter, een betere stroomkabel staat nu op het te doen lijstje en dan gelijk naar de meterkast is kijken wat dat uithaalt.

Maar ja die dipjes, er is inderdaad weinig te vinden over deze pre = MK1

Dus iemand?

Graag

Vond ik ook... Paulebappie.

Maar ja, wie kan er meer over vertellen? Ik blijft toch nieuwsgierig !

En er is niks op internet over te vinden.

Zucht....

Als je op internet niets kan vinden, dan pak je toch gewoon de trommel :rolleyes: Bel eens met dat nummer van Sphinxlab :rolleyes: of met 0515-421875 :) of (nog beter) ga eens naar een fatsoenlijke audiozaak :blink:

Zucht....

Sphinx wordt niet meer vertegenwoordigd door een dealer in Nederland. Blijkbaar is het merk niet meer zo in trek, terwijl het in het buitenland, met name in Frankrijk zeer goed doet.