Blade Posted 21 februari 2006 Report Share Posted 21 februari 2006 Hallo daar ben ik weer. Nu gaat mijn laatste fase in m.b.t. het aanschaffen van de filteronderdelen t.b.v. upgraden. Nu zijn de spoelen aan de beurt en al zoekende op de diverse internetsite's van de aanbieders, moet ik zeggen dat mij heel langzaam het licht uitgaat. Of je bent een g....vermogen kwijt aan "high-end" spoelen of je hebt de keus uit de midrange selectie en dan wordt het moeilijk i.v.m. het gigantische aanbod en diversiteit. Ik moet ook een beetje rekening proberen te houden met de beschikbare ruimte voor het filter, want daar is inmiddels al veel van in gebruik genomen door het aanschaffen van overmaatse condensatoren. Ik wil de spoelen op hun kant gaan zetten en zoek daar dus een geschikte uitvoering voor. Ik kom teveel tegen om er zelf een oordeel over te kunnen vellen dus roep ik jullie hulp in v.w.b. ervaringen op dit gebied. Ik heb 4 verschillende waardes nodig te weten 0,27mH / 0,39mH / 3,2mH en 3,5mH. Nu zijn de eerste twee genoemde makkelijk in deze waarde aan te schaffen, maar nu komt mijn volgende dilemma namelijk de waardes 3,2 en 3,5 zijn niet zo te koop. En ik ben hierover al eens eerder op dit forum bezig geweest en weet ook dat ze dit bij Speakerland kunnen regelen, maar dan moet ik zelf wel eerst weten welk soort/type spoel ik wil gaan gebruiken. En daar heb ik jullie voor. Dus kom maar op met tips en adviezen. Ik zit er klaar voor. Groeten, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 21 februari 2006 Report Share Posted 21 februari 2006 Een seriespoel met de woofer moet bij voorkeur zo'n laag mogelijke gelijkstroomweerstand hebben, dus zo'n dik mogelijk draad. Ook moeten de wikkelingen goed met elkaar verbonden zijn omdat ze anders gaan 'rammelen' baklak of vacuumge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blade Posted 23 februari 2006 Author Report Share Posted 23 februari 2006 Ik heb de eerste aanschaf toch maar vast gedaan. Ik heb hier maar mijn gevoel gevolgd en naar mijn mening toch wel goede spoelen gekocht. Bij de firma HifiSound in Duitsland heb ik 4 Mundorf foliespoelen besteld van de kleine waardes 0,27mH en 0,39mH. Tevens bieden zij ook de mogelijkheid tot het afwikkelen van de spoelen tot de juiste waarde. Maar dat is iets voor volgende maand want gezien mijn hebberigheid gaat dit weer aardig in de papieren lopen. Zo, dat was het weer voor even. Groeten, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blade Posted 6 maart 2006 Author Report Share Posted 6 maart 2006 Ja hoor, ik kan weer lachen. het spoelenprobleem is helemaal opgelost. Ik heb alle waardes die ik nodig had bij de fima Hifisound in Duitsland besteld. Hierbij kon je een opmerking meegeven en dat heb ik gedaan m.b.t. het afwikkelen van de folieen tot de juiste waarde. Het mooie in dit verhaal (dat vind ik tenminste) is dat Hifisound deze "speciale" bestelling direct door heeft gezet naar de firma Mundorf alwaar zij deze hebben geproduceert met de juiste waarde tegen hetzelfde tarief. Dus voor diegenen die ooit nog iets willen bestellen is Hifisound een aanrader. Zie www.hifisound.de Groeten, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts