Jump to content

Nieuwe formaten, oude releases

Medrah
 Share

Recommended Posts

Wat is het toch jammer dat potentieel betere formaten dan de CD zo weinig nieuwe releases hebben. Het is veel oude wijn in nieuwe zakken. Als er iets spannender uitgegeven zou worden door de labels dan zou dat een formaat denk ik ten goede komen. Zelf ben ik nogal weg van XRCD, prachtig wat een resolutie vanuit de standaard CD speler, maar de belegen uitgaven beperken veel. Ik wil echte spanning van nieuwe muziek.

Dat ben ik wel met je eens.

Slechts enkele sacd's die ik in 't verleden aanschafte waren interessante nieuw uitgebrachte werken, die ik nog niet kende van de cd versies omdat ze tegelijkertijd, voor of minstens vlak na de tijd van de eerste cd-uitgave verschenen.

Beck - Sea Change

Grant Lee Phillips - Mobilize

Cardigans - Long Gone Before Daylight

Bj

Bij dvd-a (niet mijn favoriete "nieuwe" medium overigens) is 't me zelfs nog nooit overkomen dat ik een interessante nieuwe uitgave aantrof.

Hooguit in combinatie met de cd, zoals bv. Prairie Wind van NY.

het merendeel is helaas gewoon opnieuw uitgebracht (gelukkig meestal wel in fraaie versies, overigens) en dus al bekende (en vaak erg uitgekauwde) muziek.

Daar moet ik wat op aanvullen:

Van Zappa zijn twee dvd-a's (Halloween en QuAUDIOPHILIAc) uitgekomen met niet eerder uitgebracht materiaal. Tenminste, ik had er nog niets van.

Daar gaat bovenstaande dus niet helemaal voor op.