Jump to content

Ferry Maat

The Koosjer connection
 Share

Recommended Posts

Ferry heeft een nieuw dubbel album uit en die gaat ie met een handtekening voorzien op dit adres.

Vindt/vond je zijn shows interessant?....dan kan je die kans niet mislopen natuurlijk :lol:;)

Beetje commercieel natuurlijk...maar achja...eens in de zoveel jaren?

>>>>> klik <<<<<

~ Hans ~

Van Putten's lp uurtje ja...wel veel nieuws te melden elke keer.....verder was nieuws vergaring nog niet echt van wat het nu is natuurlijk....altijd met m'n vinger op de knop van m'n Nakamichi om het nieuwste even op te nemen... ;)

Tja...oud :lol:

~ Hans ~

Zo 'oud' ben ik nog niet, maar de vinger op 'record' bij de lp & cdshow deed ik zeker wel bij meneer van Putten omdat ie als enige de nummers geheel draaide, soms met een akelige stilte er achteraan alsof er nog iets kwam :lol:

Koffers vol tapes heb ik nog staan en de muziek is nog steeds heel goed aan te horen als je niet op de bandruis let ;)

Ferrie Maat was/is niet mijn ding, maar die ken ik ook wel van toen :)

Andr

M'n tapes worden oud, ik niet hoor :D

Vanaf het begin heb ik Tdk SA(90) tapes gebruikt, later nog Maxell XLII erbij en een paar Sony chrome tapes die opvallend weinig ruisten, maar in ruil daarvoor een vervelend 'dolby' effect hadden, waardoor ik er weer mee stopte <_<

Ik zal de hele serie cassettedecks die ik heb gehad maar niet noemen, de Denon drm800a en een Aiwa adf-660 (met vlakke toetsen layout), beide met 3 koppen en 3 motoren heb ik nog steeds :)

De Aiwa is wel het meest bijzondere deck, deze heeft een clamp mechanisme en een real-time bandteller die, waar de band ook staat, de gespeelde tijd op de seconde uitrekent :cool2:

Hiervoor wordt een 6802 processor gebruikt en hij kijkt naar het verschil in snelheid tussen de 2 spoelen.

De pauzetoets werkt ook geweldig, het is een soft-touch mechanisme en hij reageert zeer snel.

Waar is die mooie tijd gebleven :(

Andr

Nee, bij mij waren het radiocassetterecorders (toen nog wel upgradedrang), en toen mijn ouders de stokoude Philips-installatie de deur uitdeden en een Denon-set kochten dat ene dubbeldeck van dennen. De eerste cd-speler in huis!!! De platenbieb had veel cd's in huis (die waren al eerder overgestapt) dus dat was elke week een bosje cd's lenen, en dan opnemen beneden als het rustig was... Ik heb nog wel zelf een Sony dual capstan driekoppendeck gekocht, en daar ook nog aardig wat mee opgenomen, maar toen kwam MD.. Geen bandloopproblemen ( :mad2: ) en zo'n piepklein draagbaar spelertje erbij. Tsja, piepklein, leg het eens naast een MP3-spelert :rolleyes:

Ik heb 'vroegah' ook nog met cassettes zitten klooien. Heb zelfs nog 2 albums origineel op MC gekocht (...And Justice For All en The Black Album van Metallica; m'n broer heeft nog veel meer origineel op MC). Ik moest het toen nog doen met m'n Akai-midiset, voor het overnemen van CD's op MC's. Een enkele opname van tv (ik moet nog een optreden van Radiohead, Pinkpop 1995, bij m'n ouders hebben liggen), deed ik met het cassette deck van m'n ouders. Dat was (en is nog steeds) een Philips. Helaas hadden ze geen cd-speler, dus CD's moest ik op m'n eigen brakke midiset doen ;)

Geen bandloopproblemen ( :mad2: ) en zo'n piepklein draagbaar spelertje erbij. Tsja, piepklein, leg het eens naast een MP3-spelert :rolleyes:

Dan heb je mijn mp3-speler nog niet gezien ;) Ik heb zo'n Philips Expanium van de eerste generatie. Die is nogal lomp... :D

Check:

ext.jpg

Lekker dik ook:

cote2.jpg

En met afstandsbediening, al gebruik ik die niet meer, omdat ik inmiddels andere oordoppen (Sony) erbij heb...

ecouteurs.jpg

Nog nooit van die Ferry Maat gehoord. Van voor mijn tijd? :unsure:

Duidelijk van wel Henrie.... :lol:;)

>>>>> klik <<<<<

~ Hans ~

M'n oog viel meteen op de woorden TROS en Noordzee... Moet ik nog verder lezen? ;):D

Tja...toen was het allemaal nog niet zo " fout " als je naar bepaalde programma's van die zenders luisterde...valt wel mee hoor :lol:;)

Inderdaad was soul toen ook niet mijn pakkie aan,maar soms stond het gewoon maar op...en dan luisterde je gewoon maar even mee..beetje het muzak idee :lol:;)

Pas veel later heb ik bepaalde delen van de soul aan mijn collectie toe gevoegd.

En vele bandjes vol gemaakt ja...en het beste was dan natuurlijk niet goed genoeg....en met dolby C !....hoe blij was ik daar niet mee ;)

Ach...mooie tijd...

~ Hans ~

Nu we het toch hebben over Dolby C etc. Wat is nu het verschil tussen Dolby NR en Dolby B? Dat Dolby NR staat op mijn oude decks. Is dat hetzelfde als Dolby B?

Groet,

Jacco

En vergeet de "HX-pro" niet. :D

O ja, HX-pro zit er ook op. Maar daar weet ik wel van wat het doet.

Groet,

Jacco

Ik vond de soul-show 3x nix. (hekel aan soul)

maar,....kan me wel herinneren dat ik ook altijd aan de radio zat gekluisterd,

tijdens de CD-show van Wim van Putten.

Daar werden vaak 1 of 2 nummers van een album in z'n geheel gedraaid.

Dat was dan weer ideaal bij 't opnemen op cassette. :D

Ik had een Technics Cassette deck, met Dolby B & C.

Heb nog een doos vol met bandjes uit die tijd :rolleyes:

Nu we het toch hebben over Dolby C etc. Wat is nu het verschil tussen Dolby NR en Dolby B? Dat Dolby NR staat op mijn oude decks. Is dat hetzelfde als Dolby B?

Groet,

Jacco

Dolby NR..staat dat niet gewoon voor: Noise Reduction?...voordat er sprake was het invoeren van de standaard vermelding van B of C?

Lees hier dan even het artikel over NR:

>>>>> klik <<<<<

~ Hans ~