Jump to content

Ferry Maat

The Koosjer connection
 Share

Recommended Posts

"In het kader van de, door de regering beschikbaar gestelde zendtijd voor de bond van doorstarters, volgt nu een uitzending van de bond van doorstarters.

Doorstarters, do do do doorstarters"

Ja, toen ik het begin van dit topic las trok dat ook aan mijn geestesoor voorbij. Dat zit voor eeuwig in mijn geheugen :rolleyes:

Ik realiseer me meer en meer hoe sterk indrukken die je begin puberteit voor je kiezen krijgt blijven hangen en bepalend zijn...

Hoe herkenbaar allemaal! :)

even terugkomen op Ferry Maat: op die site stond volgende zin (viel mij direct op ;) )

Is Ferry Maat een verlichtte geest of een Peter Belt adept??????

"In zijn huis in Huizen maakt Ferry 'n opgeruimde indruk. Hij schijnt rustig de koffie in en vertelt over zijn huidige programma op radio 2."

mvg RastaPhil

PS leuke thread deze topic: valt onder de noemer "jeugdsentiment, of, "toen was geluk nog heel gewoon"

PS 2: Her-innert zich nog iemand "Super Clean Dream Machine" met Ad Visser? Dat was pas goeie muziek!! :D

Nu we het toch hebben over Dolby C etc. Wat is nu het verschil tussen Dolby NR en Dolby B? Dat Dolby NR staat op mijn oude decks. Is dat hetzelfde als Dolby B?

Groet,

Jacco

Dolby NR..staat dat niet gewoon voor: Noise Reduction?...voordat er sprake was het invoeren van de standaard vermelding van B of C?

Lees hier dan even het artikel over NR:

>>>>> klik <<<<<

~ Hans ~

Dan zal het syteem B wel gebruikt worden. Bedankt.

Groet,

Jacco

Wel lekkere muziek als je met een peukkie ff van de wereld wou :lol:;)

Zo ken ik 'm nog......met Penny samen.

~ Hans ~

Ik wil wel met een peukie van de wereld met Penney, lekker ding zeg....

pennydejager.jpg

P.S. TopPop heb ik nog wel meegemaakt (Doe Maar :rolleyes: ) maar het Penney De Jager gebeuren is toch van voor mijn tijd geloof ik..

;) Oei we gaan off topic, vrees ik :unsure::lol::lol::lol:

mvg RastaPhil

Ik ben ook begonnen met een mono cassettespeler van Philips, 1969 of '70 was dat, een draagbaar ding, een bovenlader... dat heeft gespeeld tot zo ongeveer 1983, en echt heavy duty, vanachter op de fiets en zo... met mijn eerste "groepsproject", de band "Old Fungus", met zware Pink Floyd stijl-invloeden, ik en mijn schoolkameraadje waren toen 14 zoiets. We gebruikten dat ding om te "ping pongen" met mijn vader's Sony TC366 tapedeck, met vertragingen en echo's en zo... in de begin jaren tachtig gebruikten we dat ding om tapejes van TV te mixen in onze reggae dub producties, sampling avant la lettre, geinspireerd door Lee Perry in de Black Ark studio in Jamaica.

Maar rare peukkies dat kenden wij (als jonge tieners) niet ten tijde van Ad Visser, ik haatte zelfs sigarettenrook (en peukies, bweukes!)

En ja ik heb mooie Penny vaak gezien op TV, helaas in zwart wit, maar de herinneringen lijken wel net in kleur. Ze had alles van het ideaalbeeld van de ideale vrouw, destijds... en net zoals een ouwe versterker, een mooi ontwerp blijft tijdloos mooi. (Maar een aartslelijke bak kan ook de sterren van de hemel spelen) ik zet geen smilies meer want die zijn al op.

mvg RastaPhil