Jump to content

Bohlender & Graebener

JeroenKV
 Share

Recommended Posts

De Neo8 PDR lijkt inderdaad de beste keus http://www.partsexpress.com/pdf/264-713.pdf

Goed inzetbaar vanaf 400hz met -12db, dus zeker met een -24db actief filter. Een baffel van 35 X 35 cm zou goed moeten zijn. Wel denk ik dat een correctie van de oplopen cruve nodig is (naast de aanbevolen notch voor de 12khz piek). Restponse kan wel eens mooi vlak tot 20khz kunnen worden!!

http://www.audax-speaker.de/pro30d.htm

:blink: De subs zijn krak dezelfde ontwerpen als de subs van mijn eerste zelfbouw-monitor systeem, in 1989 :unsure::D

Die breedbandmodules zien er interessant uit, maar wel scherp zo te zien, lopen toch wel serieus op vanachter ad curve! ?

mvg RastaPhil

sorry, bovenstaande post ni gezien :cool2:

Zal dan wel iets van waar zijn zeker? :lol:

mvg Rasta - again - Phil ;)

Die Notch is zeker nodig lees ik op www.diyaudio.com, maar werkt dan ook prima. De oplopende vruce is en andere verhaal. Hoe zou ik dat het beste kunnen compenseren?

Als ik naar de Neo8 PDR kijk en het baffle verlies + dipole afval compenseer met een baffle van 35cm kan dit wel eens heel mooi uitkomen (tot 350hz)!! De notch op 12khz is wel nodig, dus misschien is wel een tweeter (Neo3) nodig voor het hoge hoog.

Nu nog wachten tot de persoon waarvan ik ze kan kopen terug is van vakantie!! :(

• 2 weeks later...

Ik heb de Neo8's draaien in een open baffle van 32 bij 35 cm. Filtering is actief (-24db) naar mijn baskasten (Scanspeak 25W8567-SE's). Dit klinkt erg goed; de muziekbeleving is erg groot. Ik denk dat dit komt door minder faseverschuivingen (1 unit voor 350 - 18000hz) en het dipole concept (klankt heeft veel van een ESL).

Valt mij zeker niet tegen!! Nu maar eens rustig verder tunen.