Jump to content

Optically Controlled Bias System

Douma
 Share

Recommended Posts

1. Een versterker met "Optically Controlled Bias System" schakelt bij lage vermogens over op klasse A versterking.

2. Bij een versterker met "Optically Controlled Bias System" wordt de basis van de eindtransistoren optisch aangestuurd.

Hopelijk wordt 't "klasse A" principe niet door sommige mensen verward met 't door bijv. Technics gehanteerde "Classe AA" principe. Da's heel iets anders.

That's all,folks

Groeten,

Alco

Beste Douma,

Beide stellingen zijn volgens mij correct! Dit is inderdaad een vinding van Denon, waarbij de MOSFET eindtrap optisch wordt aangestuurd en de eerste energie verzorgt wordt door een Klasse A versterker.

Heb ik nu een prijs gewonnen??

Met groet,

Audiopaul

Je ziet op dit forum voornamelijk vragen staan. Gooi er eens een stelling tegen aan. Haudio deed het ook wel. Gewoon kijken wat voor reacties er op komen, wat mensen er op dat gebied van af weten. Zo kunnen er leuke discussies ontstaan.

Dat stelling 2 klopte wist ik wel. Dat had Haudio mij verteld. Maar stelling 1 pikte ik zomaar ergens op en ik was wel benieuwd of dat klopte. Zo leer je ook nog eens wat.

Groeten,

Rienk

Hallo allemaal,

Stelling 1 is goed

Stelling 2 is goed

Dus beide kloppen ik denk dat ik wat heb gewonnen.

Wat ?

Met vriendelijke groet,

Haudio

De twee kratten bier zijn op te halen op het volgende adres: Rijperahemstraat 11 te Sneek.zorg er wel voor dat u tussen 19:00 en 21:00 komt. Over de verdeling worden we het wel eens.

Groeten

Rienk

(p.s. het blijft moeilijk...serieus doen.)

Beste Rienk,

Gelukkig ben je, net als ik, altijd in voor een geintje tussendoor! Jammer dat ik je posting niet eerder las, anders was ik als de wiedeweerga in m'n Alfa gedoken (ook een hobby van me, maar da's een ander forum!) en die 160 km naar Sneek komen rijden. Alleen jammer dat ik meer een wijndrinker ben.

Misschien heeft Haudio het nog kunnen halen, want volgens mij zijn jullie buren van elkaar, toch?

Vriendelijke groet,

Audiopaul

Beste Rienk en Audiopaul,

Ik probeer altijd serieus te blijven anders is het hek van de dam bij mij.

En ik heb gemerkt dat niet iedereen daar tegen kan want dan lopen ze zo maar over de dam zonder hek en dat mag niet zomaar zeer zeker niet in Friesland want dan hen je een paspoort nodig.

Tja , bier ?

Wijn vind ik wel fijn !

Bier geeft mij wat minder plezier en ik was te laat want ik had de kans tot 21.00 uur en de posting kam bij mij aan om 21.26 dus ik was over tijd.

Wat Technics betreft AA dat is een leuke technische kreet maar steld niets voor en heeft niets met een klasse A versterker te maken.

Denon heeft dat optische inderdaad uitgevonden dus die versterkers zien het licht van binnen.

De snelheid van het licht is 300.000 Km per sec.

En de snelheid van electronen door een kabeltje ook bijna op een beetje na maar dan zitten er geen optische omzetters in die rare dingen kunnen doen en ook geen vertraging dus of het zin heeft ?

Anderzijds Denon versterkers klinken wel prima !

Zeg Rienk en Paul ook als jullie zin hebben ?

Bier heb ik niet maar koffie wel.

Dan kun je ook het verschil horen tussen een goede platenspeler en een goede CDspeler.

MfG Haudio

Ha, die Haudio

Ik was gisteraond nog in je mooie plaatsje Sneek. jee,mooi daar hoor!

Helaas was ik er pas s'avonds,voor 'n concert anders was ik zeker nog even gaan zoeken naar je zaak.

Winkels die nog steeds veel waarde hechten aan 't analoge gebeuren wekken altijd m'n belangstelling.

O,sorry folks, dit wijkt weer helemaal af van 't "klasse-aa" onderwerp,hiero.

Groeten,

Alco

Beste Alco,

Dat we afgewaald waren maakt toch al niet meer uit want dat waren we, beneveld door de wijn, toch al!

Ik raak er zelf ook zo langzamerhand van overtuigd dat ik toch echt naar Sneek moet komen voor de enige echte afregeling van m'n bijna 20 jaar oude Thorens door de Maistro himself! Daar kan ik vast nog wat van leren!En wellicht voor de aanschaf van de laatste ultieme draaitafel. Ik ben hierbij bang dat ik na 25 jaar Thorens draaitafels toch op een ander merk zal gaan overstappen, en dat de Thorens naar de werkkamer verhuisd! (zucht)

Met vriendelijke groet,

Audiopaul

Beste Haudio,

Naast bier drink ik ook wel koffie dus zo'n aanbod sla ik natuurlijk niet af. Ik ben wel eens benieuwd hoe de platenspelers en platen van nu klinken. Ik heb ook wel eens gelezen dat toen de cd kwam, ze de kwaliteit van de platen naar benden hebben gehaald om de cd de promoten. Ik vind dit zelf nogal een raar verhaal. Volgens mij is dit gewwon een fabeltje, of niet?

groeten

Rienk

Beste Rienk,

Tja, ik heb het ook eens gelezen en verder niet over nagedacht.

Bij de Doelen show kwam ik toevallig een platenbons tegen en die vertelde mij het ook en hij dacht dat ik het wist maar ik wist het niet.

Daarna heb ik het aanverschillende mensen gevraagd die het kunnen wweten en die beamen het allemaal !

Zelfs mensen die een grote platenverzameling hebben dat LP die geperst zijn in de buurt van 1981 slechter van kwaliteit zijn dus het hoeft geen fabeltje te zijn.

Met vriendelijke groet,

Haudio

He Haudio,

Staat dat aanbod nog of zat je gewoon een beetje te ouwehoeren?(moet kunnen hoor)Anders kom ik graag eens een keertje langs.

groeten

Rienk

Ha, Douma

Die uitnodiging staat er volgens mij nog steeds, ik maak er in ieder geval gebruik van en maak morgenochtend een trip van 160 km. naar Sneek! biggrin.gif

En nu maar hopen dat Haudio echt verse koffie heeft! rolleyes.gif

Vriendelijke groet,

Audiopaul bounce.gif

Beste Paul, Rienk,

Jullie hebben geluk want als ik had had geweten dan had ik de koffie vandaag reeds gezet.

Dan was het morgen klaar geweest , dus nu zet ik het morgen.

Ik hoop dat het dan goed is getrokken.

Uiteraard staat de afspraak , soms ben ik wel eens serieus.

Kunnen we ook lekker platen gaan luisteren (LP) of zelfs CD als het per se moet.

Zo bedoel ik het niet want CD kan echt ook heel mooi klinken, dat hangt van de plakker af (DA converter).

Ik reken erop !

Met vriendelijke groet,

Haudio

Hallo Haudio,

Het zal voor mij een ander keertje worden. Ik loop namelijk stage en heb daarnaast nog veel dingen voor school te doen. Dus dat wordt een keer op een zaterdag of over 4 weekjes. Dan ben ik namelijk klaar.(hoop ik)

Ik breng het nog wel een keer ter sprake. Zien we dan wel verder. In ieder geval bedankt voor het aanbod.

groeten,

Rienk