Jump to content

Goud van oud

Medrah
 Share

Recommended Posts

Tijn, nu heb je al een kwartier zitten tikken, waar blijft jouw verhaal ? :huh:

Dimmen! ;)

ik wil zo graag iets leren.................... :blink:

Ik denk dat je gewoon van geluk kan spreken. Ik heb namelijk ook wel oudere versterkers gehoord die gewoon slecht klinken. Althans voor de huidige maatstaven. T kan zijn de de hedendaagse versterkers aan hele andere eisen moet voeldoen ( CD-SACD)

In de jaren 70 waren er hele andere principes op dat gebied. Ik weet bijv. dat ook de oudere Japanse luidsprekers niet in de smaak vielen in Europa, omdat de speakers waren ontworpen voor kleine kamers, omdat men in Japan hutje mutje woont.

Ik denk dat jij een paar dingen door elkaar zit te halen.

Jou zogenaamde "hedendaagse maatstaven" zijn echt niet strenger dan pakweg 20 of 30 jaar geleden.

Toen wisten ze hele goede dingen te maken die de test met de huidige maatstaven echt wel aankunnen.

Oud wil in de hifi wereld namelijk niet automatisch "rommel of bagger" zeggen he.

Ik zou zeggen leer eerst je les en denk heel goed na alvorens niet zo slimme dingen te ventileren.

Henri

:P

Beste Henri,

Alvorens je mijn intelligentie in twijfel neemt, kan ik je melden dat je niet goed gelezen hebt wat ik toen geschreven heb. Ik heb het nooit over strengere maatstaven gehad. Dat maak jij ervan. Andere maatstaven is in mijn ogen heel wat anders.