Jump to content

Draaitafel Technics SL1210 met Grado el

HifiEddy
 Share

Recommended Posts

Ik wil een platenspeler aanschaffen ter vervanging van mijn oude WEGA met Shure element. Nu zag ik de Project Xpression (375eur) met een Grado elem van 1-200 euri als kandidaat. Echter, een bekende van mij beveelt sterk de onverwoestbare Technics SL1210 MKII aan. Beweert dat die met hetzelfde Grado element evengoed of zelfs beter klinkt (en er zit een toerenwissel knopje op). Het is wel direct drive natuurlijk...

Zou dit waar zijn???

Bedankt Lestat voor de goede uitleg, ook voor de mensen die audiofiel nog niet zo veel met platenspelers hebben gedaan... Duidelijk verhaal. Ik zal een gaan snuffelen op de 2de hands markt. Ik hoor inderdaad veel over Thorens, over de TD147 en soms andere types. Maar goed, om er eentje te kopen zonder een idee te hebben over waar je op moet letten blijft risky. Zijn er ook zaken die in 2de hands draaitafels doen (liefst in de buurt van Utrecht)?

Ik word altijd zo moe van die lui die denken verstand te hebben van audio en die dan alleen een SL1200 kennen als je het over goede draaitafels hebt. Maar ik denk dat als je zo'n ding in een heftige plint ombouwt, en er een goede arm opzet, dat dat beh

Grappig, ik heb een Technics 1210 MKII met Grado element en ondanks de kritiek in de recensie van TNT (jawel, hetzelfde grado element als daar genoemd wordt..) klinkt de combinatie bij mij prima....maar goed, ik ben dan ook geen audiofiel denk ik dan maar.

Bij RAF Paardeveld staat volgens mij nog een mooie Dual, soort REGA-kloon. Erg mooi ding, nieuw en zonder element. Maar die Grado combineert daar weer prima mee! Pol Audio in Baarn is trouwens ook een leuk adres, redelijk in de buurt van Utrecht. Doet veel met draaitafels (en lekkere koffie!)

De SL1210 vind ik qua bouw fantastisch, sterk en onverslijtbaar. Maar een echt serieuze HiFi-speler? Nee. Heb 'm in gehoord met diverse elementen, klinkt leuk maar niet top.

Armconstructie is n

Die plankjes van goedkoop spaanplaat, veel plastic lijken mij niet echt concurent te zijn voor een SL1200, de vooroordelen voeren duidelijk de boventoon hier.

Uitgaande van de prijs van de 1200 is het enig zinnige advies hier eens rond te kijken naar oudere spelers zoals cabletalk hiervoor heeft gedaan.

:o

Er is nog een alternatief.

Technics heeft nog ander direkt drive model naast de alombekende 1200 serie.

Ik zag die ooit bij iemand die een internet winkeltje (www.toac.be) heeft en ik was echt onder de indruk van die speler. Ook van de klankt uiteraard en als ik me niet vergis hing er toen een Grado Platinum Wood onder.

Zo'n Technics wil ik ook onmiddellijk maar ze zijn echt zelden;

Alleen z'n speakers konden me niet bekoren, ze waren een beetje te budget voor de rest van de set.

Henri

Volgens mij zit die technics op zo'n 600 euro, dus wel wat meer dan de project. Dus zou je em eigenlijk met een wat luxer model van project moeten vergelijken, of dezelfde project met een duurder element. Ik ben niet zo'n kenner maar hoor ook veel goeds over het instap model van goldring. Maar goed, ga gewoon eens luisteren. En als je DJ aspiraties hebt, ga dan zeker voor de Technics! nou voor 2 dan en een goed mengpaneel :D paar ortofon of stanton elementen erop en scratchen maar, zie ik met die project niet gebeuren :)

De rumble ligt bij de PJ op -70dB en bij de SL op -78dB

Ik ben niet van de cijfertjes, maar dan is de technics toch beter dacht ik? :unsure:

-De Thorens-opmerking was niet sarcastisch btw ;)

Maar als je dan bedenkt dat de Technics specs voor geen meter kloppen dan kan je daar flinke vraagtekens bij zetten <_<

Van de Pro-Ject weet ik niet of de specs exact kloppen maar afgaande op metingen uit tests van oudere Pro-Ject modellen denk ik wel dat ze dichter bij de waarheid zitten :)

Kevin

De Technics, in standaarduitvoering, is griezelig goed.

Je moet me niet geloven. Dat stoort mij niet. Is alleen maar in je eigen

nadeel.

:D