gruiter Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Thanks, Ik kreeg gisteren plotseling hevig kloppende pijn in mijn onderkaak. Op het tandvlees thv de pijnplek zat een fistel (een kanaaltje naar buiten) waar af en toe een beetje pus uitkwam. Vandaag was de pijn heviger en zelfs na 4x400 mg ibuprofen was het gewoon niet te harden. Ik heb daarom vanavond de dienstdoende tandarts gebeld en ik mocht meteen komen. Hij heeft foto's gemaakt en daaruit bleek dat de zenuw van de pijnlijke kies aan het afsterven was. Er is een gat geboord en de wortelkanalen zijn vervolgens uitgevijld en gespoeld met een bacteriedodend middel. Vervolgens is er een noodvulling ingekomen, maar mijn eigen tandarts zal de zaak nog even netjes moeten afwerken. Enfin, de pijn is er nog niet minder door geworden. Ik neem zo nog een flinke bel van dat toverdrankje uit Sneek en kruip lekker onder de wol. Morgenvroeg maar weer eens kijken hoe ik me voel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Ik heb daarom vanavond de dienstdoende tandarts gebeld en ik mocht meteen komen. Hij heeft foto's gemaakt en daaruit bleek dat de zenuw van de pijnlijke kies aan het afsterven was. Er is een gat geboord en de wortelkanalen zijn vervolgens uitgevijld en gespoeld met een bacteriedodend middel. Vervolgens is er een noodvulling ingekomen, maar mijn eigen tandarts zal de zaak nog even netjes moeten afwerken. Enfin, de pijn is er nog niet minder door geworden. Ik neem zo nog een flinke bel van dat toverdrankje uit Sneek en kruip lekker onder de wol. Morgenvroeg maar weer eens kijken hoe ik me voel. Sterkte ermee. Je hebt trouwens geluk gehad dat je bij een tandarts terecht kon. Ik heb een keer zelf een noodvulling bij mijn meisje moeten slopen omdat de wortelresten eronder plotseling begonnen te ontsteken. De tandartsen in Gouda bleken na tienen niet bereikbaar en toen ik er na lang bellen een aan de telefoon kreeg vertelde hij mij doodleuk dat ik het zelf maar moest doen. Voor hem vijf minuten werk voor mij was het een uur kloten met ongeschikt gereedschap. Gelukkig zijn noodvullingen zacht. Ze viel bijna flauw van de pijn toen ik na lang schrapen door de vulling heenprikte en toen de pus onder druk van de ontsteking door het gaatje in de noodvulling kon ontsnappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 februari 2006 Report Share Posted 27 februari 2006 Ze viel bijna flauw van de pijn toen ik na lang schrapen door de vulling heenprikte en toen de pus onder druk van de ontsteking door het gaatje in de noodvulling kon ontsnappen. Maar je hebt wel een nauwe band met je meisje opgebouwd. Dat is goud waard. Uiteindelijk. Groet, jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 27 februari 2006 Report Share Posted 27 februari 2006 Ze viel bijna flauw van de pijn toen ik na lang schrapen door de vulling heenprikte en toen de pus onder druk van de ontsteking door het gaatje in de noodvulling kon ontsnappen. Maar je hebt wel een nauwe band met je meisje opgebouwd. Dat is goud waard. Uiteindelijk. Groet, jacco Tijdens dit voorval waren we al een paar jaar getrouwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 27 februari 2006 Report Share Posted 27 februari 2006 Ze viel bijna flauw van de pijn toen ik na lang schrapen door de vulling heenprikte en toen de pus onder druk van de ontsteking door het gaatje in de noodvulling kon ontsnappen. Maar je hebt wel een nauwe band met je meisje opgebouwd. Dat is goud waard. Uiteindelijk. Groet, jacco Tijdens dit voorval waren we al een paar jaar getrouwd Toch wel handig............zo`n doe het zelver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 27 februari 2006 Report Share Posted 27 februari 2006 Ze viel bijna flauw van de pijn toen ik na lang schrapen door de vulling heenprikte en toen de pus onder druk van de ontsteking door het gaatje in de noodvulling kon ontsnappen. Maar je hebt wel een nauwe band met je meisje opgebouwd. Dat is goud waard. Uiteindelijk. Groet, jacco Tijdens dit voorval waren we al een paar jaar getrouwd Toch wel handig............zo`n doe het zelver. Ja. Er waren geen bruikbare alternatieven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts