Jump to content

Ongelooflijk

carl
 Share

Recommended Posts

Wie ontwerpt dat allemaal?

Vergeet niet dat er in china een paar honderdduizend engineers, ontwerpers en academici van hoog niveau per jaar afstuderen die allemaal een baan (karrejere) willen en bereid zijn voor relatief weinig zeer veel uren te draaien.

't Spul ziet er prachtig uit, maar ik denk dat dit allemaal valt onder de categorie "beter goed gejat dan slecht bedacht".

... alsof dat in het westen zoveel anders is.

op audiogebied, hoeveel (fundamenteel) nieuwe versterker ontwikkelingen waren er de afgelopen 30 jaar. b.v. klasse D is niet bepaald nieuw. En als we naar buizen ontwerpen kijken? Het is vrijwel allemaal variatie op een thema en afhankelijk van de filosofie van de ontwerper wordt er link, of juist rechts wat bijgeschaafd.

China stuurt ook raketten de ruimte in, dus waarom zouden er onder 1.5 miljard chinezen niet een paar goede audio ontwerpers rondlopen. Er zullen er waarschijnlijk wel een paar miljoen afgestuurd op electrotechniek zijn.

En met het tekort aan vrouwen moeten ze toch ergens hun energie in kwijt ;)

Dat soort landen is groot geworden door imiteren en copieren

ze hebben daardoor minder ontwikkelingskosten gehad en hebben

daardoor meer kunnen investeren in de eindproducten en fabricage snelheid.

Wij zetten al iets op de markt om alvast wat ontwikkelingskosten terug te verdienen

later met wat extra poetswerk en verbeteringen of aanvullingen kunnen we de rest verdienen

Dit laatste doen die landen alvast voor ons !

Natuurlijk hebben ze daar inmiddels de nowhow om zelf iets te ontwerpen

maar ze blijven toch ge

Jullie denken dat de chinezen dat zelf ontwerpen of zijn het westerse ontwerpers die wat bijbeunen.

Carl

Alsof Chinezen zelf niet zo slim zijn ??????

Koop voedingen voor mijn werk in uit China die stukken beter zijn dan Amerikaanse of Europese. En die zijn wis en waarachtig door die Chinezen zelf ontwikkeld.

En "beter goed gejat dan slecht zelf ontworpen" komt hier in het westen even veel voor, maak je maar geen zorgen.

;)

Ik weet het wel ik ben een zeurpiet hi.

Gr.

Je zegt het zelf. :D:D:D

Ja, wat denk je nu die Chinezen blijven natuurlijk niet eeuwig de apparaten voor een habbekrats aan het westen leveren.

Op een gegeven moment willen zij gewoon een groter deel van de taart. :D:D:D

Geef ze eens ongelijk. :rolleyes:

Hoe zit het met de service?

Ai, gevoelig punt. Bij directe aanschaf in China zal de lokale vertegenwoordigign (als die er al is) niet staan te springen om gevalletjes reparatie/garantie af te handelen. Oftewel bidden (je mag zelf uitkiezen tot wie, ik ben niet zo kieskeurig op dit vlak) dat de spullen het blijven doen.

Ik heb mijn Chinese versterkertje (een JungSon) overigens bij een Nederlandse vertegenwoordiger gehaald en niet rechtstreeks uit China.

Enno :)

Mijn vraag ging niet over de voordelen van directe inkoop in China. Ik zou het in ieder geval niet direct bestellen. Ik kan me voorstellen dat iemand als Paul Demo die toevallig toch daar is iets meeneemt.

Overigens worden merken als Shanling normaal in NL geimporteerd voor scherpe prijzen. Ook zo'n Prima Luna is een Chinees produkt met een goede importeur.

Groet,

Carl

• Members

Prima Luna is een beetje een apart verhaal. Die versterkers worden in China voor 300 dollar gekocht, en hier zwaar gemodificeerd. Dan wordt het garantie-verhaal zowiezo anders. Volgens mij gebeurt dat met Vincent en Shanling trouwens ook. Dat merk je trouwens gelijk aan de prijs, maar die zijn dan ook niet echt onredelijk. Wat Mark Levinson flikte is natuurlijk een ander verhaal, maar dat zal hier ongetwijfeld al bekend zijn...

Ik vermoed echter, dat over niet al te lange tijd de chinese apparatuur wel van hun ''slechte'' imago af zijn, en er wel meer importeurs op in zullen springen. De prijzen zullen dan uiteraard gaan stijgen, maar de soms belachelijke bedragen die sommige westerse merken moeten opleveren, zover zal het niet komen. Dit lijkt me dus iets wat voor ons, de consumenten, absoluut niet slecht is...

Ik denk dat een land niets zegt over kwaliteit, in duitsland worden ook minder audiofiele dingen gemaakt. Ik denk dat je meer naar het merk moet kijken, ik bedoel Shanling en Consonance, daar is niets mis mee lijkt me!

Even over prima luna: dat wordt in nederland ontworpen en vervolgens in china gebouwd, dus eigenlijk een nederlands merk. gewoon een kwestie van kostenbeheersing, philips sluit niet voor niets hier de productiefaciliteiten :D

• Members
Hoi, Arden wat flikte Mark Levinson dan? Dat lijkt me wel eik om te weten. Groet,

Andre

Ik dacht dat het geval Red Rose Music - Korsun hier wel bekend was...

Het (oude) model V8i inkopen (800 US Dollars), je eigen naam eroverheen plakken, een paar kleine modificaties, en voil

Edited by Arden

Hoi, Arden wat flikte Mark Levinson dan? Dat lijkt me wel eik om te weten. Groet,

Andre

Ik dacht dat het geval Red Rose Music - Korsun hier wel bekend was...

Het (oude) model V8i inkopen (800 US Dollars), je eigen naam eroverheen plakken, een paar kleine modificaties, en voil

• 2 weeks later...
Een kennis van mij gaat naar Peking. Weet iemand daar toevallig een goed adres om wat Xindac luidsprekerkabel te kopen?

200 meter voorbij de Chinees zit een goed zaakje... :P

Ik vraag me af Xindac daar bestaat. Zal dat niet gewoon een merk voor de westerse markt zijn.