Jump to content

Welke Luxman

Robin15
 Share

Recommended Posts

Nadat ik een Luxman L-114A had gehoord, was ik helemaal verkocht.

Ik wil nu graag een fatsoenlijk en betaalbare set samenstellen, met als versterker een Luxman.

Er zijn genoeg Luxmans op internet te vinden, maar ik weet niet welke nu het beste is. Je hebt de oudere zilveren Luxmans, maar je hebt ook zwarte Luxmans (zijn de zwarte Luxmans gemaakt door Alpine of zo? en de zilveren door de originele Luxman?)

Diegene die ik op internet het meeste vind zijn deze

Luxman L2

Luxman L200

Luxman LV100

Luxman A383

Welke is nu eigenlijk de beste uit de vier. Ik bedoel, welke levert het puurste geluid?

Robin

Bedankt voor Uw reactie.

Ik begrijp nu dus dat de Alpine-serie niet geweldig is. De zwarte Luxmans dus.

Nu heb ik maar een beperkt budget, en wil ik klein beginnen. Daarom gaf ik 4 Luxmans die binnen mijn budget vallen. Er vallen er al twee af. De LV100 en de A-383

Welke is beter, de oudere L2 of de 4 jaar jongere L200? Of is er een andere die binnen dat budget valt?

De Alpine-serie is.... anders. Meer gericht op innovatie. Het merk Alpine heeft een car-hifi achtergrond. In deze branche zijn consumenten meer gericht op prestaties dan op bouwkwaliteit. Denk hierbij aan knopjes, functies, bling-bling (LV-buizenpre.nl) goede FM ontvangst etc. :)

Ik weet natuurlijk niet wat het budget is en wat voor luidsprekers er aangestuurd moeten worden... dus mijn 'advies' is slechts gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring.

In het kort gezegd: luxman versterkers met bronkeuze dmv druktoetsen vermijden. Als je de ouderwetse houten kast niet erg vindt kun je nu op marktplaats eens kijken naar een L507, L507X, L30 etc. Liefst iets met uitwendige koelblokjes op de achterkant.