piet van soest Posted 25 februari 2006 Report Share Posted 25 februari 2006 kan iemand mij vertellen hoe dit werkt? ik bedoel,wat doet de 36 volt met mijn speakerkabel. deze is verbonden met de kabel via 2 batterijen l mvg piet. ps,hij klinkt fantastisch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bedrock Posted 25 februari 2006 Report Share Posted 25 februari 2006 kan iemand mij vertellen hoe dit werkt?ik bedoel,wat doet de 36 volt met mijn speakerkabel. deze is verbonden met de kabel via 2 batterijen l mvg piet. Hmmm...je koopt iets zonder te weten hoe het werkt ? Het noemt Dielectric-Bias System (DBS) en hear lees je er meer over... Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 25 februari 2006 Report Share Posted 25 februari 2006 Hmmm...je koopt iets zonder te weten hoe het werkt ? Piet, niets van aantrekken, gebeurd mij ook wel eens (auto's, computers, vrouwen, voedingsmiddelen), geen idee hoe het werkt, als het maar werkt. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 25 februari 2006 Author Report Share Posted 25 februari 2006 kan iemand mij vertellen hoe dit werkt?ik bedoel,wat doet de 36 volt met mijn speakerkabel. deze is verbonden met de kabel via 2 batterijen l mvg piet. Hmmm...je koopt iets zonder te weten hoe het werkt ? Het noemt Dielectric-Bias System (DBS) en hear lees je er meer over... beste bedrock. ik heb deze kabel gekocht omdat hij waanzinnig klonk.dat doe ik met alle audio dingen .ik ben net anderhalf jaar serieus met audio bezig en vind het geluid toch het belangrijkste maar ik heb inmiddels door dat er meer is ,en dat wil ik graag leren via jullie hear. gr piet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bedrock Posted 25 februari 2006 Report Share Posted 25 februari 2006 kan iemand mij vertellen hoe dit werkt?ik bedoel,wat doet de 36 volt met mijn speakerkabel. deze is verbonden met de kabel via 2 batterijen l mvg piet. Hmmm...je koopt iets zonder te weten hoe het werkt ? Het noemt Dielectric-Bias System (DBS) en hear lees je er meer over... beste bedrock. ik heb deze kabel gekocht omdat hij waanzinnig klonk.dat doe ik met alle audio dingen .ik ben net anderhalf jaar serieus met audio bezig en vind het geluid toch het belangrijkste maar ik heb inmiddels door dat er meer is ,en dat wil ik graag leren via jullie hear. gr piet Was niet kwaad bedoeld hoor Piet maar als ik een kabel op het oog had met 2 batterijen eraan zou ik toch wel willen weten wat die daar doen voor ik die koop , das alles... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 25 februari 2006 Author Report Share Posted 25 februari 2006 Was niet kwaad bedoeld hoor Piet zo heb ik het ook niet opgevat. de verkoper had het er over dat de kabel daardoor niet hoeft te worden ingespeeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 27 februari 2006 Report Share Posted 27 februari 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 februari 2006 Report Share Posted 27 februari 2006 Was niet kwaad bedoeld hoor Piet zo heb ik het ook niet opgevat. de verkoper had het er over dat de kabel daardoor niet hoeft te worden ingespeeld De batterijen zelf ook niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 februari 2006 Report Share Posted 27 februari 2006 Was niet kwaad bedoeld hoor Piet zo heb ik het ook niet opgevat. de verkoper had het er over dat de kabel daardoor niet hoeft te worden ingespeeld De batterijen zelf ook niet? Nee, maar je moet wel zorgen dat ze uit het nabije dielektrische verplaatsingslading blijven. Anders krijg je potentiaalputten in het vectorveld. En dat veroorzaakt extra inductieruis. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 27 februari 2006 Author Report Share Posted 27 februari 2006 Was niet kwaad bedoeld hoor Piet zo heb ik het ook niet opgevat. de verkoper had het er over dat de kabel daardoor niet hoeft te worden ingespeeld De batterijen zelf ook niet? oke. ik voel hem al,ik ben nou een maal niet zo slim en technisch als de meeste hear. maar hij klonk goed en dat was voor mij het belangrijkste. gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 27 februari 2006 Members Report Share Posted 27 februari 2006 Nee, maar je moet wel zorgen dat ze uit het nabije dielektrische verplaatsingslading blijven. Anders krijg je potentiaalputten in het vectorveld. En dat veroorzaakt extra inductieruis. Groet, Jacco Huhh ?? En nu in normaal nederlands ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 februari 2006 Report Share Posted 27 februari 2006 maar hij klonk goed en dat was voor mij het belangrijkste. gr piet. Volgens mij klinkt ie zonder batterijen net zo goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 27 februari 2006 Report Share Posted 27 februari 2006 En wat als het batterijtje leeg is ? heb je dan geen geluid meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 27 februari 2006 Author Report Share Posted 27 februari 2006 En wat als het batterijtje leeg is ? heb je dan geen geluid meer nieuwe kopen.(batterijen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 27 februari 2006 Report Share Posted 27 februari 2006 maar hij klonk goed en dat was voor mij het belangrijkste. gr piet. Volgens mij klinkt ie zonder batterijen net zo goed. Beste Pjotr, Toch geloof ik er wel in. Met elco's en condensatoren zette men soms ook een spanningsveld om ze te polariseren. En dat werkte ook. Het zou bets bij een kabel ook kunnen werken. In feite is een kabel ook een RCL entwerk. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 februari 2006 Report Share Posted 27 februari 2006 Tja Bas, Men beweert ook dat het er af peuteren van het plastic jasje van elco's een verbetering geeft. Maar of dat bij speakerkabels nu zo verstandig is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 27 februari 2006 Report Share Posted 27 februari 2006 Tja Bas, Men beweert ook dat het er af peuteren van het plastic jasje van elco's een verbetering geeft. Maar of dat bij speakerkabels nu zo verstandig is? wahahhwahw Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 27 februari 2006 Report Share Posted 27 februari 2006 Mijn ietwat verbolgen 'smiley' (angries!) reactie zal ik ietsie toelichten.. Er staat een link naar de 'uitleg' van het principe waar met een fabrikant gepraat wordt op HIFI.nl.. Uiteraard een groot verschil, allerlei mooie termen die heel overtuigend klinken maar niet echt van toepassing lijken te zijn.. En weer een review van een CD behandel kitje op dezelfde site.. Mijn punt is, en dit meen ik echt, dat Piet volgens mij een hele aardige vent is, maar ook iemand die teveel op verkopers vertrouwd. Ik ben verkoper geweest (computers) en verbaasde me keer op keer dat mensen op mij vertrouwden bij het maken van een offerte. Gelukkig was ik ook te vertrouwen en smeerde ik geen dingen aan waarvan ik wel wist dat de klant 't nooit zou gebruiken. Computers zijn ook simpel. Je kan van alle onderdelen een prijs/prestatie verhouding bepalen en zo kijken wat voor wie geschikt is. Bij audio is dat niet mogelijk. Het is allmaal 'je hoort het verschil' maar bij 8 van de 10 producten kan je niet objectief model A naast model B zetten. Verkopers zijn natuurlijk ook niet dom. Ze maken je snel enthousiast en zullen suggereren dat iets anders / beter klinkt, waarop de klant dit vaak zal beamen. Je kan de klant dit niet helemaal kwalijk nemen; hij staat tenslotte in een professioneel ogende winkel waar geen goedkope 'rommel' verkocht wordt, dus het 'spul' zal toch ook wel verschil maken? Helaas is het gevolg dat dit vertrouwen in winkel en verkoper dagelijks voor duizenden euros aan twijfelachtige omzet zorgt. Het grenst aan afzetterij / oplichterij. Het minste wat men zou moeten doen is een grote A1 poster op de deur met een tekst als "Van 80% van onze producten is niet te zeggen hoe / hoeveel ze 'anders' klinken dan standaard spullen." Kijk, dat mensen uiteindelijk dure spullen kopen is geen probleem, zolang ze maar de kans hebben gekregen om in te zien dat ze genaaid worden door suggestie en gebrek aan argwaan, wat overigens vaak een hele goede eigenschap is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 februari 2006 Report Share Posted 27 februari 2006 Hallo Piet, Misschien is de cursus "Hoe word ik een goede High-Ender" wel nuttig voor je. Wat er verder op die site staat is geheel voor eigen risico maar die cursus kan wel nuttig zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 27 februari 2006 Author Report Share Posted 27 februari 2006 Mijn ietwat verbolgen 'smiley' (angries!) reactie zal ik ietsie toelichten.. Er staat een link naar de 'uitleg' van het principe waar met een fabrikant gepraat wordt op HIFI.nl.. Uiteraard een groot verschil, allerlei mooie termen die heel overtuigend klinken maar niet echt van toepassing lijken te zijn.. En weer een review van een CD behandel kitje op dezelfde site.. Mijn punt is, en dit meen ik echt, dat Piet volgens mij een hele aardige vent is, maar ook iemand die teveel op verkopers vertrouwd. Ik ben verkoper geweest (computers) en verbaasde me keer op keer dat mensen op mij vertrouwden bij het maken van een offerte. Gelukkig was ik ook te vertrouwen en smeerde ik geen dingen aan waarvan ik wel wist dat de klant 't nooit zou gebruiken. Computers zijn ook simpel. Je kan van alle onderdelen een prijs/prestatie verhouding bepalen en zo kijken wat voor wie geschikt is. Bij audio is dat niet mogelijk. Het is allmaal 'je hoort het verschil' maar bij 8 van de 10 producten kan je niet objectief model A naast model B zetten. Verkopers zijn natuurlijk ook niet dom. Ze maken je snel enthousiast en zullen suggereren dat iets anders / beter klinkt, waarop de klant dit vaak zal beamen. Je kan de klant dit niet helemaal kwalijk nemen; hij staat tenslotte in een professioneel ogende winkel waar geen goedkope 'rommel' verkocht wordt, dus het 'spul' zal toch ook wel verschil maken? Helaas is het gevolg dat dit vertrouwen in winkel en verkoper dagelijks voor duizenden euros aan twijfelachtige omzet zorgt. Het grenst aan afzetterij / oplichterij. Het minste wat men zou moeten doen is een grote A1 poster op de deur met een tekst als "Van 80% van onze producten is niet te zeggen hoe / hoeveel ze 'anders' klinken dan standaard spullen." Kijk, dat mensen uiteindelijk dure spullen kopen is geen probleem, zolang ze maar de kans hebben gekregen om in te zien dat ze genaaid worden door suggestie en gebrek aan argwaan, wat overigens vaak een hele goede eigenschap is. beste niels. leuk dat je denkt,dat ik toch wel een aardig vent ben. ff serieus nou. ik heb alle hardware eerst thuis beluisterd ook de bekabeling voor dat ik besloot om het te kopen,ik ga met een auto ook eerst een proefrit maken ,toch. ik heb ook een netfilter thuis gehad maar dat ding bracht totaal geen verandering positief of negatief dus moet ik dat ding niet,wat de verkoper ook zegt. waar het mij om gaat is dat ik merk hear,dat er veel mensen de in's en out's kennen van onze hobby,door een schat aan ervaring. heb ik duidelijk niet en ik kan zoveel te weten komen over audio via jullie en omdat ik niet begrijp hoe dat met de speaker kabel precies werkt vraag ik het jullie. mvg piet Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 27 februari 2006 Author Report Share Posted 27 februari 2006 Hallo Piet, Misschien is de cursus "Hoe word ik een goede High-Ender" wel nuttig voor je. Wat er verder op die site staat is geheel voor eigen risico maar die cursus kan wel nuttig zijn whhooooaaaaa wat een goeieee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 februari 2006 Report Share Posted 27 februari 2006 Mijn ietwat verbolgen 'smiley' (angries!) reactie zal ik ietsie toelichten.. Er staat een link naar de 'uitleg' van het principe waar met een fabrikant gepraat wordt op HIFI.nl.. Uiteraard een groot verschil, allerlei mooie termen die heel overtuigend klinken maar niet echt van toepassing lijken te zijn.. En weer een review van een CD behandel kitje op dezelfde site.. Mijn punt is, en dit meen ik echt, dat Piet volgens mij een hele aardige vent is, maar ook iemand die teveel op verkopers vertrouwd. Ik ben verkoper geweest (computers) en verbaasde me keer op keer dat mensen op mij vertrouwden bij het maken van een offerte. Gelukkig was ik ook te vertrouwen en smeerde ik geen dingen aan waarvan ik wel wist dat de klant 't nooit zou gebruiken. Computers zijn ook simpel. Je kan van alle onderdelen een prijs/prestatie verhouding bepalen en zo kijken wat voor wie geschikt is. Bij audio is dat niet mogelijk. Het is allmaal 'je hoort het verschil' maar bij 8 van de 10 producten kan je niet objectief model A naast model B zetten. Verkopers zijn natuurlijk ook niet dom. Ze maken je snel enthousiast en zullen suggereren dat iets anders / beter klinkt, waarop de klant dit vaak zal beamen. Je kan de klant dit niet helemaal kwalijk nemen; hij staat tenslotte in een professioneel ogende winkel waar geen goedkope 'rommel' verkocht wordt, dus het 'spul' zal toch ook wel verschil maken? Helaas is het gevolg dat dit vertrouwen in winkel en verkoper dagelijks voor duizenden euros aan twijfelachtige omzet zorgt. Het grenst aan afzetterij / oplichterij. Het minste wat men zou moeten doen is een grote A1 poster op de deur met een tekst als "Van 80% van onze producten is niet te zeggen hoe / hoeveel ze 'anders' klinken dan standaard spullen." Kijk, dat mensen uiteindelijk dure spullen kopen is geen probleem, zolang ze maar de kans hebben gekregen om in te zien dat ze genaaid worden door suggestie en gebrek aan argwaan, wat overigens vaak een hele goede eigenschap is. beste niels. leuk dat je denkt,dat ik toch wel een aardig vent ben. ff serieus nou. ik heb alle hardware eerst thuis beluisterd ook de bekabeling voor dat ik besloot om het te kopen,ik ga met een auto ook eerst een proefrit maken ,toch. ik heb ook een netfilter thuis gehad maar dat ding bracht totaal geen verandering positief of negatief dus moet ik dat ding niet,wat de verkoper ook zegt. waar het mij om gaat is dat ik merk hear,dat er veel mensen de in's en out's kennen van onze hobby,door een schat aan ervaring. heb ik duidelijk niet en ik kan zoveel te weten komen over audio via jullie en omdat ik niet begrijp hoe dat met de speaker kabel precies werkt vraag ik het jullie. mvg piet Als die kabel beter klinkt, is er een logische verklaring voor. Dat met dat polariseren en minder ruis produceren van een dielektricum dat in een E-veld wordt gebracht, geloof ik voor geen millimeter. Maar het kan zijn dat het een kabel is met weinig parallel capaciteit. Kijk, en dat is nu wel verdedigbaar. Of het is een kabel met veel parallel capaciteit en dan is het denkbaar dat juist dit er voor zorgt dat het beter overkomt (terwijl het slechter is, ringing). Tot slot, als het een goed gevoel geeft, gewoon doorgaan. Alaaf, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts