Alco Posted 10 juni 2001 Report Share Posted 10 juni 2001 Hallo vinylliefhebbers, (vooral Haudio) He, Haudio. Is 't mogelijk om 'n rega rb-250 of rb300 op 'n oude TD166 of TD160 te monteren? Stel dat 'n 2e hands TD166 of 160 me zo'n 200,- zou kosten. Wat zou 't me dan,alles bij elkaar,ongeveer gaan kosten,als je hier een RB300 op monteert en voorziet van betaalbaar (tot zo'n 250 a 300) piek)element ? Ik kom de oude Thorens modellen nog wel 'ns 2e hands tegen namelijk en weet dat de Rega armen zeer goed zijn. Bovendien vind ik de Thorens mooier om te zien dan 'n Rega p3. Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 10 juni 2001 Report Share Posted 10 juni 2001 Beste Alco, Je hebt helemaal gelijk als je een Rega neemt dan moet je eingelijk al denken aan de Rega P3 1600,00 En het model vind ik ook er plat en je moet het element die er inzit mooi vinden. En het is een star chassis dus uitkijken voor acoustische terugkoppeling en zo. En er zelf wat aan veranderen , dat gaat bij een Thorens gemakkelijker. Maar een 2 e Thorens voor 200,00 + een Rega arm voor 775,00 en een element voor 359,00 dan zit je al op een bedrag van 1334,00 gulden en de hoogte van de arm is dan niet instelbaar. Toevallig heb ik zaterdag een draaitafel voozien van 2 armen een Acoustic Solid met een Rega RB 300 en een SME 3009 type 3 het goedkoper element in de SME presteerde beter dan het duurder element in de Rega. Waarom neem je niet gewoon de tijd en wacht af tot er iets leuks voorbij komt voor een leuke prijs en een hoge kwaliteit. Ik mark dat je niet meer praat over een Linn Basic of een Linn Axis of een oude LP 12 je hebt zeker op de Engelse site gelezen wat ze daar hebben verteld ? Met vriendelijke groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 juni 2001 Author Report Share Posted 10 juni 2001 Hallo Haudio, Jemig, kost de rb300 van Rega al 775,- (slik) Tja, ik denk dat ik maar effe geduldig moet wachten tot er iets echt moois/goeds voorbij komt. Geduld is niet m'n sterkste kant,hihi. Ik ben wel benieuwd welke Engelse site je bedoeld,want ik lees op de meeste Engelse sites niets dan positiefs over de Linn draaitafels. Met name de LP12. Op 't Naim-forum raden ze me vrijwel allemaal aan om te zoeken naar 'n 2e hands LP12. Helaas heb ik weinig ervaring met de bekende Linn draaitafels. Alleen met Project (1.2 en 2.0) en de Rega Planar-3 Allebei erg goed voor hun prijs,maar nog niet beter dan m'n CD-speler. maar goed,geduld is 'n schone zaak! Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 juni 2001 Author Report Share Posted 10 juni 2001 In tegenstelling tot Linn hoor ik echter steeds meer negatieve berichten over de Clearaudio "Champion". Althans bij dealers, die ze zelf in huis hebben,notabene. (niet op internet op in de bladen) Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 10 juni 2001 Report Share Posted 10 juni 2001 Beste Liefhebbers ! Inderdaad bedoel ik de site die Henk (Ome) die aangeeft . Staat erg veel info op waar ik het in grote lijnen mee eens kan zijn . Alco wat betreft de Clearaudio weet ik precies hoe het zit, geef mij je E-mail en jij weet het ook ! En zodra je de Transrotor Leonardo 25 gehoord en gezien hebt dan is het niet best ! Met vriendelijke groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 juni 2001 Author Report Share Posted 11 juni 2001 Hallo Henk, Ik heb zojuist 'n Emailtje naar je winkel verstuurt. Greetings, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 11 juni 2001 Report Share Posted 11 juni 2001 Beste Haudio, Ook ik ben zeer benieuwd naar je info over de Champion, dus heb net als Alco een mailtje naar de winkel gestuurd! Vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts