Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Beste, Graag wil ik van de gelegenheid gebruik maken mijn buurman Kees Vermeulen wat meer naamsbekendheid te geven met zijn eigen luidsprekermerk. Kees zit samen met mij (en meerdere studio's) in hetzelfde bedrijfspand waar hij zijn bedrijf voert als luidsprekerontwerper en bouwen. sommige van mijn klanten hebben al kennis gemaakt met zijn bouw/ontwerp kunsten. Ikzelf sta helemaal los van zijn bedrijvigheid, en houd mijn mening over zijn systemen dan ook voor me Op afspraak kunt u altijd bij hem terecht. Mag ik u voortellen: Solid Estate Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Beste, Graag wil ik van de gelegenheid gebruik maken mijn buurman Kees Vermeulen wat meer naamsbekendheid te geven met zijn eigen luidsprekermerk. Kees zit samen met mij (en meerdere studio's) in hetzelfde bedrijfspand waar hij zijn bedrijf voert als luidsprekerontwerper en bouwen. sommige van mijn klanten hebben al kennis gemaakt met zijn bouw/ontwerp kunsten. Ikzelf sta helemaal los van zijn bedrijvigheid, en houd mijn mening over zijn systemen dan ook voor me Op afspraak kunt u altijd bij hem terecht. Mag ik u voortellen: Solid Estate Groeten, Bas Ziet er zeer indrukwekkend uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Mooie Atlas revival (niets mis mee). Goed bedoelde tips, leg niet alleen de nadruk op het laag op de site. Het midden is minstens zo belangrijk (eigenlijk belangrijker). Hoe zit het met de filtering etc? Natuurlijk is daar ruim aandacht aan gegeven (maar je leest er weinig inhoudelijks over, behalve in het stukje "over ons"). Wel wat inconsistenties, bv bij de Velvet (actief en passief) Sommige foto's laten wat slordige afwerking zien (kan ik rustig zeggen als bouwer van Nederlands lelijkste diy speaker). Kan me voorstellen dat potentiele klanten daar op afknappen (ik zou die projecten foto wat kleiner maken ) Op het opsplitsen van CDs naar 5 kanalen geef ik geen commentaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 februari 2006 Members Report Share Posted 26 februari 2006 Het zijn vaak juist dit soort kleine (in dit geval misschien een beetje verkeerde woordkeuze) merken, die vaak voor een relatief laag aankoopbedrag een geweldig resultaat neer kunnen zetten. Probleem is alleen vaak, dat wat de boer niet kent... Het lijkt me in ieder geval een aardig product om eens nader kennis mee te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 WAF? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 februari 2006 Members Report Share Posted 26 februari 2006 WAF? Dus ??? Juist zijn vaak dit soort enorme luidsprekers (vermits gespoten in een kleur die door ''haar'' wordt gekozen) de genen die het best opgaan in het interieur... Die mooie kleine kastjes , dat lijkt altijd wel leuk, maar die staan op een voetje die er ook vaak niet uitzien. Dan moet er nog een hoop ruimte omheen vrijblijven, en je ziet die kabels lopen (liefst nog polsdikke tuinslangen)... Nee, geef mij maar van die joekels. Ok, in een kamer van 3 bij 4 kan ik me er iets bij voorstellen, maar verder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 WAF? Dus ??? Juist zijn vaak dit soort enorme luidsprekers (vermits gespoten in een kleur die door ''haar'' wordt gekozen) de genen die het best opgaan in het interieur... Dat los je in dit geval niet op met een verfje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Die zou ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Die zou ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Als ik het bovenstaande eens doorlees lijkt mij dat de WAF faktor minder te maken heeft met de vrouwelijke partners, maar volledig kan worden toegeschreven aan hersenspinsels van audiofielen. Vooroordelen lijken hier nogal wat invloed te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Leuk om eens te lezen en te kunnen becommentarieren. Ik was van de week bij een kennis (die met de Sugden vraag) die toch al enige tijd met audio bezig is. Hij vertelde me dat hij bas steeds minder belangrijk vond. Dat is al lang mijn idee, uiteindelijk zit de muziekbeleving toch met name in het midden. Ik wil nog wel eens iets aan bas beneden de 40/45 Hz gaan doen maar dan via een sub, die kan je tenminste uitzetten. Maar goed er zijn er vele die anders denken zoals Sebastiaan en ook zeker Spido. Ik ben overigens wel benieuwd naar die kleine speaker tot 25 Hz. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Author Report Share Posted 26 februari 2006 Mooie Atlas revival (niets mis mee). Goed bedoelde tips, leg niet alleen de nadruk op het laag op de site. Het midden is minstens zo belangrijk (eigenlijk belangrijker). Hoe zit het met de filtering etc? Natuurlijk is daar ruim aandacht aan gegeven (maar je leest er weinig inhoudelijks over, behalve in het stukje "over ons"). Wel wat inconsistenties, bv bij de Velvet (actief en passief) Sommige foto's laten wat slordige afwerking zien (kan ik rustig zeggen als bouwer van Nederlands lelijkste diy speaker). Kan me voorstellen dat potentiele klanten daar op afknappen (ik zou die projecten foto wat kleiner maken ) Over het oplsplitsen van CDs naar 5 kanalen geef ik geen commentaar Beste Duck, Toch wil ik je graag tegenspreken betreft de afwerking. Ikzelf ben ook altijd extreem kritisch en perfectionistisch qua afwerking. Misschien doel je op eerere producten op zijn website, maar zijn huidige speakers zien er echt flawless uit. Heb eigenlijk zelden tot nooit zo'n afwerking gezien bj handgemaakte (diy) weergevers. Kees vind inderdaad het laag belangrijk. Anders gezegd hij vind dat een echte highend weergever fullrange moet zijn. En eigenlijk ben ik het daar helemaal mee eens. Het midden-hoog is zeker niet minder belangrijk natuurlijk. In mijn filosifie, mid-hoog is voornamelijk een reeks bovenharmonische van de grondtoon. Hoe kan een systeem nog natuurgetrouw zijn als de echte grondtoon al ontreekt? Wanneer men voor highend gaat gaat men voor het kleinse compromise, en het laagbereik mag dan absoluut geen compromise meer zijn, net als het midden-hoog. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Leuk om eens te lezen en te kunnen becommentarieren. Ik was van de week bij een kennis (die met de Sugden vraag) die toch al enige tijd met audio bezig is. Hij vertelde me dat hij bas steeds minder belangrijk vond. Dat is al lang mijn idee, uiteindelijk zit de muziekbeleving toch met name in het midden. Ik wil nog wel eens iets aan bas beneden de 40/45 Hz gaan doen maar dan via een sub, die kan je tenminste uitzetten. Maar goed er zijn er vele die anders denken zoals Sebastiaan en ook zeker Spido. Ik ben overigens wel benieuwd naar die kleine speaker tot 25 Hz. Carl Maar wel een toch fors beperkte muziek beleving. Velen verwarren bas met naar bonkend gedreun tsja...... dan heb je dus erg foute boxen. Ken n.l. geen bonkende en dreunende muziekinstrumenten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Als ik het bovenstaande eens doorlees lijkt mij dat de WAF faktor minder te maken heeft met de vrouwelijke partners, maar volledig kan worden toegeschreven aan hersenspinsels van audiofielen.Vooroordelen lijken hier nogal wat invloed te hebben. Zo'n audiofiele opmerking was te verwachten. Haar letterlijke woorden waren: "Ik vind ze oerlelijk, dat is non-ontwerp" en "Als het geluid echt zo goed is, dan mogen ze er ook een mooie kast omheen bouwen" Ik ben geneigd om haar deze keer gelijk te geven. Luidsprekertechnologie is oud en behoorlijk uitgekauwd, de kunst is om die technologie in een aansprekend jasje te gieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Hai Scat, Denk je dat je veel aan muziekbeleving mist onder de 40 Hz ? Ik weet het niet, ik heb veel demonstraties meegemaakt en nooit de idee gehad dat ik thuis veel miste aan laag. Met uitzondering van een demonstatie jaren geleden van Ensembles met subs eronder. Die Ensembles had ik eerder gehoord en vond ik schitterend maar met subs hoorde ik allemaal rare bromgeluiden die ik nog nooit live had gehoord. Ik vroeg of ze ter vergelijking de sub eens af konden zetten. Dat kon natuurlijk niet om religieuze redenen. Overigens altijd de idee gehad een sub zelf te bouwen. Wat ik op internet aan DIY zie is echter altijd HT spul. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Author Report Share Posted 26 februari 2006 Hai Scat, Denk je dat je veel aan muziekbeleving mist onder de 40 Hz ? Ik weet het niet, ik heb veel demonstraties meegemaakt en nooit de idee gehad dat ik thuis veel miste aan laag. Met uitzondering van een demonstatie jaren geleden van Ensembles met subs eronder. Die Ensembles had ik eerder gehoord en vond ik schitterend maar met subs hoorde ik allemaal rare bromgeluiden die ik nog nooit live had gehoord. Ik vroeg of ze ter vergelijking de sub eens af konden zetten. Dat kon natuurlijk niet om religieuze redenen. Overigens altijd de idee gehad een sub zelf te bouwen. Wat ik op internet aan DIY zie is echter altijd HT spul. Groet, Carl Beste Carl, Subs erbij zetten garanderen geen strak fullrange laag tot 20Hz.! integendeel. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Een gunstig aspect van die hooggeplaatste woofer in een gesloten doos is natuurlijk wel dat ie de verticale ruimteresonanties veel minder aanstoot dan een laaggeplaatste woofer of een woofer met een laaggeplaatste BR opening. Mijn kamer is 2,48 meter hoog en zo te zien zit die woofer ongeveer op de helft en staat dus tegen de knoop van de eerste verticale resonantie te toeteren. Dat levert in mijn beleving mooiere bas dan een sub die op de grond ligt te bonken en die zo'n beetje alle resonanties aanstoot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Mooie Atlas revival (niets mis mee). Goed bedoelde tips, leg niet alleen de nadruk op het laag op de site. Het midden is minstens zo belangrijk (eigenlijk belangrijker). Hoe zit het met de filtering etc? Natuurlijk is daar ruim aandacht aan gegeven (maar je leest er weinig inhoudelijks over, behalve in het stukje "over ons"). Wel wat inconsistenties, bv bij de Velvet (actief en passief) Sommige foto's laten wat slordige afwerking zien (kan ik rustig zeggen als bouwer van Nederlands lelijkste diy speaker). Kan me voorstellen dat potentiele klanten daar op afknappen (ik zou die projecten foto wat kleiner maken ) Over het oplsplitsen van CDs naar 5 kanalen geef ik geen commentaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Geen idee hoe ze klinken, maar de vormgeving is niet echt mijn smaak, erg grof. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Ik heb de eer gehad uitgebreid naar deze speakers te mogen luisteren en kan alleen maar diepe eerbied hebben voor de maker en de weergavekwaliteit van deze werkelijk fenomenale luidsprekers! Nooit mooier en beter gehoord! Beste C.J., Wat zou ons dat moeten zeggen, behalve het voor kennisneming aan te nemen. Nou, dat het een eer is om ernaar te mogen luisteren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Author Report Share Posted 26 februari 2006 Ik heb de eer gehad uitgebreid naar deze speakers te mogen luisteren en kan alleen maar diepe eerbied hebben voor de maker en de weergavekwaliteit van deze werkelijk fenomenale luidsprekers! Nooit mooier en beter gehoord! Beste C.J., Wat zou ons dat moeten zeggen, behalve het voor kennisneming aan te nemen. Beste Ruud, Dat is toch met alles zo wat hier geschreven wordt. snap je punt niet helemaal. sinds wanneer is het raar om hier je bevindngen te beschrijven. Jij doet immers ook niet anders Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Ik heb de eer gehad uitgebreid naar deze speakers te mogen luisteren en kan alleen maar diepe eerbied hebben voor de maker en de weergavekwaliteit van deze werkelijk fenomenale luidsprekers! Nooit mooier en beter gehoord! Beste C.J., Wat zou ons dat moeten zeggen, behalve het voor kennisneming aan te nemen. Je hebt gelijk, ik heb ze mogen beluisteren. Jammer dat jij dat niet kunt zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Geen idee hoe ze klinken, maar de vormgeving is niet echt mijn smaak, erg grof. Over de vormgeving kun je twisten, maar over hoe ze klinken is naar mijn mening maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Ik heb de eer gehad uitgebreid naar deze speakers te mogen luisteren en kan alleen maar diepe eerbied hebben voor de maker en de weergavekwaliteit van deze werkelijk fenomenale luidsprekers! Nooit mooier en beter gehoord! Beste C.J., Wat zou ons dat moeten zeggen, behalve het voor kennisneming aan te nemen. Nou, dat het een eer is om ernaar te mogen luisteren.. Je zou het inderdaad als een eer kunnen beschouwen, daar je niet zo snel weer in de gelegenheid zult zijn om iets anders te horen dat dezen als zijn gelijke zal mogen beschouwen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Geen idee hoe ze klinken, maar de vormgeving is niet echt mijn smaak, erg grof. Over de vormgeving kun je twisten, maar over hoe ze klinken is naar mijn mening maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts