ravon Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 Jongens, wordt het niet eens vervelend om altijd maar te spotten met andermans ideen? Ik zie in deze draad nergens dat de luidsprekers van Kees of Kees zelf belachelijk worden gemaakt. Integendeel. En als Spido vindt dat ik het mis heb mag hij dat toch wel zeggen? Komt er een qua filosofie en ontwerp een super luidspreker langs, gaan we zeuren dat ie groot en log is. Er wordt om een mening gevraagd. Die mag gegeven worden. Hoe denk jij te weten dat dit een superluidspreker is? Heb jij ze gehoord? Door alleen de luidspreker maar te zien, weten we gelijk hoe dit klinkt en gaan we daarover discusseren!. Kletskoek. Nergens in deze draad is een mening over de klank van deze luidsprekers gegeven op basis van een foto. Jij geeft wel een mening over de klank. Je noemt het "superluidsprekers". Heb jij ze al gehoord? Sorry maar ik vind het niveau van dit forum echt dalen. Gaan we richting het ex-forum van Hifi.nl? Wie weet. Als jij ongefundeerd stemming blijft maken lukt dat misschien wel. Denk hier maar eens over na! Kijk jij maar eens goed in de spiegel. Informatieve stukjes alsook discussies kunnen best leerzaam zijn. Het zou alleen mooi zijn als alles wat objectiever wordt bekeken. Dat we niet gelijk een ander z'n product afkraken omdat het er log uitziet! of omdat je buurman het niet mooi vind. Dit forum kan heel mooi zijn, als mensen meer gaan discusseren op basis van eigen ervaringen en hun stellingen kunnen onderbouwen met goede argumenten. Mijn ervaring is dat ik het ontwerp niet mooi vind en dit ik andere ontwerpen wel mooi vind. Ik onderbouw dat met voorbeelden van ontwerpen die klein lijken omdat er veel aandacht is besteed aan het ontwerp. Als je wel je mening wilt geven, laat het dan overkomen als een mening, niet dat je mening als absolute waarheid wordt bekeken. Dat moest ik even kwijt. Verder, Mooi ontwerp speakers! Lijkt mij een klasse product dat zeker een toekomst verdiend! Je kunt merken dat de bouwer een passie voor geluid heeft en dat hij zijn ideale geluid probeert te benaderen zonder heel veel rekening te houden met de grootte van de speakers of enige designregels. Dit spreekt mij erg aan! Ik denk dat je op deze manier een speaker krijgt die bijna compromisloos speelt. Het accepteren van een niet-optimaal uiterlijk is ook een compromis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 Ik ga een afspraak maken met Solid Estate. Ik ben erg nieuwsgierig geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 maart 2006 Author Report Share Posted 23 maart 2006 Ik ga een afspraak maken met Solid Estate.Ik ben erg nieuwsgierig geworden. Beste Geerdie, Kom dan ook even bij mij op de koffie @ Ravon, Over het uiterlijk valt natuurlijk te twisten. Ik denk echter wel als je oncompromiseloos te werk gaat, dat uiterlijk gewoon op de tweede plaats komt. Mijzelf intereseert het geen ruk hoe het eruit ziet als het maar geeft wat ik verlang. Al moet ik weergevers van 2 meter hoog plaatsen. (oeps die heb ik dus staan... ). Ik zou niet weten hoe je een 15" woofer kan plaatsen terwijl je toch nog een slank en egaal systeem nabootst. De bouwer wil hem niet aan de zijkant, en dan blijft er wijnig over. De B&W NT801 bijv. heeft ook een 15" driver. En die ziet er ook gewoon lomp en log uit zelfs met de gebogen panelen. Je ontkomt er niet meer aan als je met zulke grote laag drivers gaat werken. Dit is typisch een systeem voor mensen die tot het uiterste gaan en vinden dat dat ook gezien mag worden. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 De B&W NT801 bijv. heeft ook een 15" driver. En die ziet er ook gewoon lomp en log uit zelfs met de gebogen panelen. en bedankt h Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 Kan allemaal wel, maar een luidpreker zal er toch echt ook een beetje uit moeten zien, en dat kan nog ook hoor. Huur dan een Italiaan in of zo. Zo'n ding staat bij de meeste mensen toch in de WOONkamer, en kan je niet in de kast verbergen zoals ik doe met mijn zelfbouw eindversterker. Al interesseert het jezelf niet, dan hebben de meesten hier toch ook weer met een partner te maken die je hobby iets makkelijker accepteert als er geen niet bij het interieur passende kasten in de kamer staan (ik bedoel hier geen bepaald merk of type mee hoor). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 maart 2006 Author Report Share Posted 23 maart 2006 Kan allemaal wel, maar een luidpreker zal er toch echt ook een beetje uit moeten zien, en dat kan nog ook hoor. Huur dan een Italiaan in of zo. Zo'n ding staat bij de meeste mensen toch in de WOONkamer, en kan je niet in de kast verbergen zoals ik doe met mijn zelfbouw eindversterker.Al interesseert het jezelf niet, dan hebben de meesten hier toch ook weer met een partner te maken die je hobby iets makkelijker accepteert als er geen niet bij het interieur passende kasten in de kamer staan (ik bedoel hier geen bepaald merk of type mee hoor). Beste CGM, Tja dat zal allemaal best. Ik heb zoiets je bent muziekliefhebber of niet. Een Partner die mij gaat limiteren in mijn hifi of welke vorm dan ook in mijn muziek dingen is mijn partner gewoon niet meer zo simpel is het Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 Een Partner die mij gaat limiteren in mijn hifi of welke vorm dan ook in mijn muziek dingen is mijn partner gewoon niet meer zo simpel is het Groeten, Bas Ja, zo kan je het ook bekijken.. Het is voor jou ook deels beroepsmatig, dat scheelt ook neem ik aan. Maar ik ben ook wel muziekliefhebber, alleen kan ik een speaker niet boven een persoon waar ik om geef stellen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 Ik ga eens kijk of ik Kees kan Triggeren zich hier aan te melden zodat ie zelf kan reageren Groeten, Bas Heb ik het bij het goede eind als ik concludeer dat dit (nog) niet is gelukt?? Is jammer want ik wil er ook wel wat meer van weten, bijvoorbeeld ook wat de verschillende modellen kosten. Die Velvet ben ik wel benieuwd naar, Thiel drivers met volgens mij een interne woofer (ik kan niet anders concluderen). Volgens mij past JK dit principe ook toe bij zijn ref luidsprekers (beste laag dat ik ooit gehoord heb van een intern 18 cm woofertje) Bijzondere units, oogenschijnlijk erg goede specificaties (28 Hz - 25kHz bij -1,5 dB en een rendement van 90,5 dB) en een alleszins redelijk voorkomen, i.t.t. die Menhir. Daarnaast staat er dat er sprake is van een 4e (toch?) orde actieve filtering en keus uit verschillende afwerkingen. Wil ik wel meer van weten, of hier moet sprake zijn van een schrijffout bij die actieve filtering. Zou mooi zijn als Kees zelf iets van zich liet horen. Geerdie, ik hoop dat je verslag wilt uitbrengen als je bent geweest. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 Kees is Hear bekend als SolidEstate... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 maart 2006 Author Report Share Posted 23 maart 2006 Een Partner die mij gaat limiteren in mijn hifi of welke vorm dan ook in mijn muziek dingen is mijn partner gewoon niet meer zo simpel is het Groeten, Bas Ja, zo kan je het ook bekijken.. Het is voor jou ook deels beroepsmatig, dat scheelt ook neem ik aan. Maar ik ben ook wel muziekliefhebber, alleen kan ik een speaker niet boven een persoon waar ik om geef stellen.. Beste CGM, hwahwha nou ik vertel het gewoon vanaf het begin al. Kijk dit zijn al mijn muziek instrumenten. Kijk dit zijn achtelijke dingen van 2 meter hoog. Hier stop ik al mijn tijd in. en dit zal altijd blijven. Bevalt dat niet dan kunnen we beter vrienden blijven . Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 Ik ga eens kijk of ik Kees kan Triggeren zich hier aan te melden zodat ie zelf kan reageren Groeten, Bas Heb ik het bij het goede eind als ik concludeer dat dit (nog) niet is gelukt?? Is jammer want ik wil er ook wel wat meer van weten, bijvoorbeeld ook wat de verschillende modellen kosten. Die Velvet ben ik wel benieuwd naar, Thiel drivers met volgens mij een interne woofer (ik kan niet anders concluderen). Volgens mij past JK dit principe ook toe bij zijn ref luidsprekers (beste laag dat ik ooit gehoord heb van een intern 18 cm woofertje) Bijzondere units, oogenschijnlijk erg goede specificaties (28 Hz - 25kHz bij -1,5 dB en een rendement van 90,5 dB) en een alleszins redelijk voorkomen, i.t.t. die Menhir. Daarnaast staat er dat er sprake is van een 4e (toch?) orde actieve filtering en keus uit verschillende afwerkingen. Wil ik wel meer van weten, of hier moet sprake zijn van een schrijffout bij die actieve filtering. Zou mooi zijn als Kees zelf iets van zich liet horen. Geerdie, ik hoop dat je verslag wilt uitbrengen als je bent geweest. Conqubite Ik heb ze dus wel gehoord, en ik kan iet anders zeggen dan dat het grandioos is. Nooit een l.s. gehoord die ook maar in de buurt kawm, laat staan deze kon evenaren. Ook die in Appelscha niet! Jammer voor Klaas, maar zo is het! En dan het ontwerp: je kunt het mooi vinden, of lelijk, maar de afwerking is fenominaal! Iets wat je van veel eigen bouw niet kunt zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 (...) Nooit een l.s. gehoord die ook maar in de buurt kawm, laat staan deze kon evenaren. Ook die in Appelscha niet! Jammer voor Klaas, maar zo is het! (...) Beste C-J, Dat die van Kees nog beter klinken dan die van Klaas... zou best kunnen, hoor. Ze zijn ook wel drie keer zo duur, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 maart 2006 Author Report Share Posted 23 maart 2006 (...) Nooit een l.s. gehoord die ook maar in de buurt kawm, laat staan deze kon evenaren. Ook die in Appelscha niet! Jammer voor Klaas, maar zo is het! (...) Beste C-J, Dat die van Kees nog beter klinken dan die van Klaas... zou best kunnen, hoor. Ze zijn ook wel drie keer zo duur, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 Een gunstig aspect van die hooggeplaatste woofer in een gesloten doos is natuurlijk wel dat ie de verticale Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 (...) Nooit een l.s. gehoord die ook maar in de buurt kawm, laat staan deze kon evenaren. Ook die in Appelscha niet! Jammer voor Klaas, maar zo is het! (...) Beste C-J, Dat die van Kees nog beter klinken dan die van Klaas... zou best kunnen, hoor. Ze zijn ook wel drie keer zo duur, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
solid estate Posted 25 maart 2006 Report Share Posted 25 maart 2006 Ik ga eens kijk of ik Kees kan Triggeren zich hier aan te melden zodat ie zelf kan reageren Groeten, Bas Heb ik het bij het goede eind als ik concludeer dat dit (nog) niet is gelukt?? Is jammer want ik wil er ook wel wat meer van weten, bijvoorbeeld ook wat de verschillende modellen kosten. Die Velvet ben ik wel benieuwd naar, Thiel drivers met volgens mij een interne woofer (ik kan niet anders concluderen). Volgens mij past JK dit principe ook toe bij zijn ref luidsprekers (beste laag dat ik ooit gehoord heb van een intern 18 cm woofertje) Bijzondere units, oogenschijnlijk erg goede specificaties (28 Hz - 25kHz bij -1,5 dB en een rendement van 90,5 dB) en een alleszins redelijk voorkomen, i.t.t. die Menhir. Daarnaast staat er dat er sprake is van een 4e (toch?) orde actieve filtering en keus uit verschillende afwerkingen. Wil ik wel meer van weten, of hier moet sprake zijn van een schrijffout bij die actieve filtering. Zou mooi zijn als Kees zelf iets van zich liet horen. Geerdie, ik hoop dat je verslag wilt uitbrengen als je bent geweest. Conqubite Hoi Conqubite, ja die Velvet is een verouderd model. Wij zijn eerst ook bezig geweest in het actieve segment maar doen dat niet meer. Je kunt natuurlijk een vergelijkaar model bestellen in gesloten of in onze nieuwe Project '25' versie. Voordeel is dat je betere kwaliteit krijgt en het kost hetzelfde. Over prijzen; De Menhirs kosten zoals voorgesteld 8500.euro en de Milestones 3150.- p.st. Andere projecten kunnen eenvoudiger uitgevoerd worden en daardoor goedkoper worden. De Milestones zijn resonantie-arm gemaakt en wegen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 maart 2006 Report Share Posted 25 maart 2006 Als je naar de Rolls Royce dealer gaat en het geweldig vindt, ga je dealer toch ook niet zeggen;'Ja ik vind de automobiel wel mooi van binnen, MAAR het uiterlijk zou moeten lijken op een Fiat panda!!!'. Weet je welk antwoord je dan krijgt??!!! En jij bent nog niet eens bij de dealer geweest! Toch kun je bij Rolls Royce heel veel op verzoek laten aanpassen... En bij Maybach ook trouwens. Maar inderdaad, het basisuiterlijk valt weinig aan aan te passen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
solid estate Posted 25 maart 2006 Report Share Posted 25 maart 2006 Als je naar de Rolls Royce dealer gaat en het geweldig vindt, ga je dealer toch ook niet zeggen;'Ja ik vind de automobiel wel mooi van binnen, MAAR het uiterlijk zou moeten lijken op een Fiat panda!!!'. Weet je welk antwoord je dan krijgt??!!! En jij bent nog niet eens bij de dealer geweest! Toch kun je bij Rolls Royce heel veel op verzoek laten aanpassen... En bij Maybach ook trouwens. Maar inderdaad, het basisuiterlijk valt weinig aan aan te passen... Ja dat zeg ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 25 maart 2006 Report Share Posted 25 maart 2006 Op deze site liggen blijkbaar de uiterlijkheden hoger in belangrijkheid dan de reproductieeigenschappen van de sets...dit verbaasd mij een beetje... Als je naar de Rolls Royce dealer gaat en het geweldig vindt, ga je dealer toch ook niet zeggen;'Ja ik vind de automobiel wel mooi van binnen, MAAR het uiterlijk zou moeten lijken op een Fiat panda!!!'. Leuke vergelijking. Je kunt ook de carrosserie van een Panda nemen en daar een F1 motor inhangen, en er brede banden onderschroeven. Resultaat is een duur en oerlelijk scheurijzer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 25 maart 2006 Report Share Posted 25 maart 2006 Waarom vergelijken jullie met autos? ik bedoel audio is niet gevoelig voor bv weersomstandigheden aangezien het in een prima klimaat staat tespelen binnen dus. Wegligging ik bedoel tegen de tijd dat ik een wadia cdspeler over de weg zie scheuren. Heb ik al een lange baard en vermoedelijk ingegroeide teen-nagels. Het spijt me zeer dit soort vergelijkingen...precies totaal niet relevant in mijn ogen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 maart 2006 Author Report Share Posted 25 maart 2006 Beste, Toch lezen sommige mensen hier gewoon echt niet goed, of willen gewoon niet horen wat er gezegd wordt! Zoals Kees als 10 keer heeft gezegd de uiteindelijke koper heeft zelf heel veel invloed in hoe zijn luidspreker systeem eruit zou zien. Dit is juist een uniek feature. De foto's op Kees site zijn slechts voorbeelden! Bovendien vind ik zijn LS. er helemaal niet lelijk uitzien Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 25 maart 2006 Report Share Posted 25 maart 2006 Beste, Toch lezen sommige mensen hier gewoon echt niet goed, of willen gewoon niet horen wat er gezegd wordt! Zoals Kees als 10 keer heeft gezegd de uiteindelijke koper heeft zelf heel veel invloed in hoe zijn luidspreker systeem eruit zou zien. Dit is juist een uniek feature. De foto's op Kees site zijn slechts voorbeelden! Bovendien vind ik zijn LS. er helemaal niet lelijk uitzien Groeten, Bas Wat een suf gezeur. Als ik onderbouwde kritiek lever over uiterlijkheden op basis van plaatjes op een website krijg ik gezeur over me heen over de onbelangrijkheid van uiterlijkheden. Misschien is het een ideetje om een paar geluidsfagmenten van die superspiekers online te zetten? Dan kunnen die plaatjes eraf en dan krijgen we tenminste een idee hoe ze klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 25 maart 2006 Report Share Posted 25 maart 2006 Als je naar de Rolls Royce dealer gaat en het geweldig vindt, ga je dealer toch ook niet zeggen;'Ja ik vind de automobiel wel mooi van binnen, MAAR het uiterlijk zou moeten lijken op een Fiat panda!!!'. Weet je welk antwoord je dan krijgt??!!! En jij bent nog niet eens bij de dealer geweest! Toch kun je bij Rolls Royce heel veel op verzoek laten aanpassen... En bij Maybach ook trouwens. Maar inderdaad, het basisuiterlijk valt weinig aan aan te passen... Ja dat zeg ik... Gamma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 maart 2006 Author Report Share Posted 25 maart 2006 Beste, Toch lezen sommige mensen hier gewoon echt niet goed, of willen gewoon niet horen wat er gezegd wordt! Zoals Kees als 10 keer heeft gezegd de uiteindelijke koper heeft zelf heel veel invloed in hoe zijn luidspreker systeem eruit zou zien. Dit is juist een uniek feature. De foto's op Kees site zijn slechts voorbeelden! Bovendien vind ik zijn LS. er helemaal niet lelijk uitzien Groeten, Bas Wat een suf gezeur. Als ik onderbouwde kritiek lever over uiterlijkheden op basis van plaatjes op een website krijg ik gezeur over me heen over de onbelangrijkheid van uiterlijkheden. Misschien is het een ideetje om een paar geluidsfagmenten van die superspiekers online te zetten? Dan kunnen die plaatjes eraf en dan krijgen we tenminste een idee hoe ze klinken Beste Ravon, Het enige wat ik hier suf gezeur vind zijn jou bijdrage maar dat terzijde. Als mensen een bepaalde styling willen is dat dus met Kees bespreekbaar, zoals reeds gemeld! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 25 maart 2006 Report Share Posted 25 maart 2006 Beste Ravon, Het enige wat ik hier suf gezeur vind zijn jou bijdrage maar dat terzijde. Ach, als jij dat vindt heb ik daar niet zoveel moeite mee. Regel jij met Kees even die geluidsfragmentjes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts