solid estate Posted 15 april 2006 Report Share Posted 15 april 2006 (...) Iedereen is (op afspraak) altijd welkom bij Klaas Feenstra thuis om te luisteren naar de Perfect Performer luidsprekers, en iedereen mag altijd ter vergelijking de beste, duurste, grootste, geweldigste, fenomenaalste en meest plakvrije speakers meebrengen die hij kent.(...) Ook een vergelijking met de luidsprekers van Kees wordt niet uit de weg gegaan... ook als zijn die veel groter en duurder. (...) Wat de locatie betreft: in principe zou Klaas de vergelijking 't liefst in zijn eigen woonkamer houden. (...) Klaas heeft voor de confrontatie diverse versterkers beschikbaar, waaronder Bryston, en een Marantz CD80 (ongemodificeerd, dus nog steeds in orde!) Maar als Kees graag zijn eigen spullen meebrengt: geen bezwaar! 't Is stil aan de overkant... Zo stil aan de overkant... En Klaas, eeh Spido, voor wie zouden we dit moeten organiseren dan? Niemand wil mijn boxen horen, en die dat wel willen hebben ial een afspraak met mij gemaakt. En zoals ik al eerder heb vertelt bouwen wij gesloten met een zo recht en breed mogelijk spectrum, en als mensen dat zoeken moeten ze bellen/mailen.. Ik geloof niet dat je een appel nodig hebt om te weten te komen of je een peer lekkerder vindt... Wij doen gewoon onze kunst en houden ons niet zo bezig met wedstrijden. En, by the way, aangezien wij hier niets hebben bereikt lijkt het me ook vrij zinloos om dat naast een echte PP te gaan testen.. Groeten Kees... Oh ja, op jouw opmerking over het harder zetten omdat men het idee hebt iets te missen.... Mijn opmerking: De boxen die niet recht zijn, die dus ergens, een meestal opdringerige frequentie hebben (of meer dan 1), of te kort komen in het tophoog wat ook nog welleens voorkomt door verkeerde tweeters, die boxen, die het ECHTE sub missen probeert men te compenseren door deze harder te zetten. ECHTER, de niet-rechtheid gaat dan 'opspelen' zodat het al snel niet meer om aan te horen is. Maar daar hebben de luisteraars op dit forum niet over geklaagd. Nee, als een set recht is, met dus een goed filter waar je versterker goed mee kan werken, kun je het volume ongestraft open zetten en blijft het beeld evenredig klinken zonder uit balans zijnde spectra. Daarom kun je zelfs met de 7B's van 900 watt p.kan. goed terecht op een Menhir. Dank je voor de aandacht KL. eh Spido.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 15 april 2006 Report Share Posted 15 april 2006 (...) Iedereen is (op afspraak) altijd welkom bij Klaas Feenstra thuis om te luisteren naar de Perfect Performer luidsprekers, en iedereen mag altijd ter vergelijking de beste, duurste, grootste, geweldigste, fenomenaalste en meest plakvrije speakers meebrengen die hij kent.(...) Ook een vergelijking met de luidsprekers van Kees wordt niet uit de weg gegaan... ook als zijn die veel groter en duurder. (...) Wat de locatie betreft: in principe zou Klaas de vergelijking 't liefst in zijn eigen woonkamer houden. (...) Klaas heeft voor de confrontatie diverse versterkers beschikbaar, waaronder Bryston, en een Marantz CD80 (ongemodificeerd, dus nog steeds in orde!) Maar als Kees graag zijn eigen spullen meebrengt: geen bezwaar! 't Is stil aan de overkant... Zo stil aan de overkant... En Klaas, eeh Spido, voor wie zouden we dit moeten organiseren dan? Niemand wil mijn boxen horen, en die dat wel willen hebben ial een afspraak met mij gemaakt. En zoals ik al eerder heb vertelt bouwen wij gesloten met een zo recht en breed mogelijk spectrum, en als mensen dat zoeken moeten ze bellen/mailen.. Ik geloof niet dat je een appel nodig hebt om te weten te komen of je een peer lekkerder vindt... Wij doen gewoon onze kunst en houden ons niet zo bezig met wedstrijden. En, by the way, aangezien wij hier niets hebben bereikt lijkt het me ook vrij zinloos om dat naast een echte PP te gaan testen.. Groeten Kees... Oh ja, op jouw opmerking over het harder zetten omdat men het idee hebt iets te missen.... Mijn opmerking: De boxen die niet recht zijn, die dus ergens, een meestal opdringerige frequentie hebben (of meer dan 1), of te kort komen in het tophoog wat ook nog welleens voorkomt door verkeerde tweeters, die boxen, die het ECHTE sub missen probeert men te compenseren door deze harder te zetten. ECHTER, de niet-rechtheid gaat dan 'opspelen' zodat het al snel niet meer om aan te horen is. Maar daar hebben de luisteraars op dit forum niet over geklaagd. Nee, als een set recht is, met dus een goed filter waar je versterker goed mee kan werken, kun je het volume ongestraft open zetten en blijft het beeld evenredig klinken zonder uit balans zijnde spectra. Daarom kun je zelfs met de 7B's van 900 watt p.kan. goed terecht op een Menhir. Dank je voor de aandacht KL. eh Spido.. Tsja,maar wie heeft nu de meeste slierten in de soep? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 16 april 2006 Members Report Share Posted 16 april 2006 Ook een vergelijking met de luidsprekers van Kees wordt niet uit de weg gegaan... ook als zijn die veel groter en duurder. --------------------------------------------------------------------------------------------- En Klaas, eeh Spido, voor wie zouden we dit moeten organiseren dan? Niemand wil mijn boxen horen, en die dat wel willen hebben ial een afspraak met mij gemaakt. Het is inderdaad jammer dat er totaal geen animo voor is (?). Het had mij juist een leuk vergelijk geleken, zeker als het wordt aangevuld met JK en Impulse bijvoorbeeld. Gewoon een dag nederlandse produkten, om eens te zien hoever ''we'' nu eigenlijk zijn. Aangestuurd door bv Array, bekabeld met Siltech, vMedevoort als bron om maar eens een zijstraat te noemen. Maar het is waarschijnlijk leuker om in het geheel niet gehinderd door enige vorm van luisterervaring eens flink af te geven op een produkt. Het is jammer, maar niets aan te doen. Mijn contact met Kees is in ieder geval een feit, een afspraak met Klaas moet er ook nog een keer van komen. Mocht het op de Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 Maar het is waarschijnlijk leuker om in het geheel niet gehinderd door enige vorm van luisterervaring eens flink af te geven op een produkt. Het is jammer, maar niets aan te doen. Bah! Wat is het toch makkelijk en goedkoop om mensen dingen aan te wrijven. Als Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 Maar het is waarschijnlijk leuker om in het geheel niet gehinderd door enige vorm van luisterervaring eens flink af te geven op een produkt. Het is jammer, maar niets aan te doen. Bah! Wat is het toch makkelijk en goedkoop om mensen dingen aan te wrijven. Als Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 Maar het is waarschijnlijk leuker om in het geheel niet gehinderd door enige vorm van luisterervaring eens flink af te geven op een produkt. Het is jammer, maar niets aan te doen. Bah! Wat is het toch makkelijk en goedkoop om mensen dingen aan te wrijven. Als Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 Maar het is waarschijnlijk leuker om in het geheel niet gehinderd door enige vorm van luisterervaring eens flink af te geven op een produkt. Het is jammer, maar niets aan te doen. Bah! Wat is het toch makkelijk en goedkoop om mensen dingen aan te wrijven. Als Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 16 april 2006 Members Report Share Posted 16 april 2006 Maar het is waarschijnlijk leuker om in het geheel niet gehinderd door enige vorm van luisterervaring eens flink af te geven op een produkt. Het is jammer, maar niets aan te doen. Bah! Wat is het toch makkelijk en goedkoop om mensen dingen aan te wrijven. Als Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 Maar het is waarschijnlijk leuker om in het geheel niet gehinderd door enige vorm van luisterervaring eens flink af te geven op een produkt. Het is jammer, maar niets aan te doen. Bah! Wat is het toch makkelijk en goedkoop om mensen dingen aan te wrijven. Als Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 Uh uh-huh huh huh. Uh Beavis are these guys going to smash each others head? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 Ach ja, het lange tenen complex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 Ach ja, het lange tenen complex. Heb ik ook wel eens last van, maar na een nachtje slapen zijn ze weer naar normale proporties teruggekeerd. Indien dat niet gebeurd zou je toch medische hulp moeten inroepen: link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 Ach ja, het lange tenen complex. Heb ik ook wel eens last van, maar na een nachtje slapen zijn ze weer naar normale proporties teruggekeerd. Indien dat niet gebeurd zou je toch medische hulp moeten inroepen: link Zo, ben jij ook eventjes langs de K.vK. langs geweest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 Ach ja, het lange tenen complex. Heb ik ook wel eens last van, maar na een nachtje slapen zijn ze weer naar normale proporties teruggekeerd. Indien dat niet gebeurd zou je toch medische hulp moeten inroepen: link Zo, ben jij ook eventjes langs de K.vK. langs geweest? Daar krijg je geen lange tenen van maar kromme Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 april 2006 Report Share Posted 17 april 2006 Beste Kees, Had ik het toch niet duidelijk genoeg uitgelegd? Als een luidspreker min of meer onduidelijk klinkt, krijgt men de neiging steeds harder te gaan afspelen. Dat heeft niets te maken met een niet geheel rechte frequentiekarakteristiek, maar wel met het al dan niet aanwezig zijn van vertraagde output (als gevolg van resonanties), m.n. in het lage middengebied. Het n Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 17 april 2006 Report Share Posted 17 april 2006 Het zijn geen wereldwonderen en ze maken nergens een einde aan. Nee, ze volgen die wetten precies. Ik zou zeggen, zoek eens een gelegenheid om een dergelijk systeem te beluisteren. Dat wordt zo langzamerhand tijd. Ik hoop dat je zoiets kunt vinden in je virtuele wereld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 april 2006 Report Share Posted 17 april 2006 Beste Jeroen_D, Zulke systemen ken ik al van v Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 april 2006 Report Share Posted 17 april 2006 [...]Als een luidspreker min of meer onduidelijk klinkt, krijgt men de neiging steeds harder te gaan afspelen. [...] Beste spido, Even voor mijn begrip. Dus als je de neiging hebt steeds zachter te gaan spelen, klinkt de luidspreker min of meer duidelijk. Met als limietgeval het geval waarbij je de hele flikkerse rambam uitzet en dan is de luidspreker op zijn duidelijkst...Dit pleit in mijn bescheiden mening voor een speaker die meer vervorming maakt dan zuivere tonen. Graag wat meer uitleg! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 april 2006 Report Share Posted 17 april 2006 Beste Jacco, Naarmate jij zulke onzin luider verkondigt, zul je er zelf meer in gaan geloven. In rechte evenredigheid hiermede zal voor alle andere forummers je geloofwaardigheid afnemen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 april 2006 Report Share Posted 17 april 2006 Beste Jacco, Naarmate jij zulke onzin luider verkondigt, zul je er zelf meer in gaan geloven. In rechte evenredigheid hiermede zal voor alle andere forummers je geloofwaardigheid afnemen... Beste spido, Mijn geloofwaardigheid kan me gestolen worden. Daar geef ik niets om. Ik probeer eea rationeel te benaderen. Voor mij staat vast: als ik een set zachter zet is dat een teken van vervorming. Als ik de neiging heb om een set harder te zetten, heb ik er plezier in en zal die set minder vervormen. Hoe meet jij trouwens "onduidelijkheid", min of meer? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 april 2006 Report Share Posted 17 april 2006 Dubbele post. Waarschijnlijk heeft mijn gecloonde alter-ego ook een duit in het zakje willen doen... Ik excuseer mij voor mijn ontspoorde en rebellerende cloon... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 Beste Jacco, Het is met muziekweergave als met zoveel dingen in het leven: waar de kwaliteit tekortschiet, probeert men dit euvel te compenseren door de kwantiteit op te voeren. Onder 't motto: "Als 't niet g Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 Beste spido, Je punt is duidelijk gemaakt. Toch wijk ik er van af en wel bij muziek die ik wel leuk vind. Experimentele orgelmuziek en jungle-house en consorten kunnen mijn niet zacht genoeg gespeeld worden. Daar zijn wij het kennelijk eens, tot op zekere hoogte. Maar bij muziek die mij iets doet en die ik mooi vind, is de neiging tot harder zetten voor mij een teken aan de wand dat het systeem goed presteert. Als ik de neiging had eea zachter te zetten, is er volgens mij iets mis met de set. Een knappe jongen die mij daarvan af brengt en het tegendeel probeert te bewijzen. Maar ik nodig je uit, spido. Overtuig mij! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 Beste Jacco, Een t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts