Jump to content

Nieuw nederlands luidsprekermerk!

Sebastiaan de vries
 Share

Recommended Posts

(...)

Jammer, dat je de confrontatie met de Perfect Performers dus niet aandurft.

Het had een leuke vergelijking tussen kwantiteit en kwaliteit opgeleverd, vermoed ik.

(...)

Wat ben je toch een vilein mannetje Spido :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Met opgewekte groet,

(...)

Jammer, dat je de confrontatie met de Perfect Performers dus niet aandurft.

Het had een leuke vergelijking tussen kwantiteit en kwaliteit opgeleverd, vermoed ik.

(...)

Wat ben je toch een vilein mannetje Spido :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Met opgewekte groet,

Vilein................ jij leest wel erg oude boeken. :D:D:D

Beste Kees,

Had ik het toch niet duidelijk genoeg uitgelegd?

Als een luidspreker min of meer onduidelijk klinkt, krijgt men de neiging steeds harder te gaan afspelen.

Dat heeft niets te maken met een niet geheel rechte frequentiekarakteristiek, maar wel met het al dan niet aanwezig zijn van vertraagde output (als gevolg van resonanties), m.n. in het lage middengebied.

Het n

Beste Kees,

Had ik het toch niet duidelijk genoeg uitgelegd?

Als een luidspreker min of meer onduidelijk klinkt, krijgt men de neiging steeds harder te gaan afspelen.

Dat heeft niets te maken met een niet geheel rechte frequentiekarakteristiek, maar wel met het al dan niet aanwezig zijn van vertraagde output (als gevolg van resonanties), m.n. in het lage middengebied.

Het n

Guest Hubertinus

Nou Kees, dat zie ik anders. Als je als beginnend producent van wat dan ook klanten wil winnen, dan zul je die in de watten moeten leggen. Dan kom je met het credo: dat ze maar hier naar toe komen, niet echt ver.

Juist dan zou een vergelijking met andere luidsprekers voor een groep mensen overtuigend kunnen zijn. Zeker als je zelf overtuigd bent van je eigen product.

Ik zou in ieder geval onbevooroordeeld tegenover jouw luidsprekers en die van Spido of wie dan ook staan. En die kunnen zeker in dezelfde ruimte staan. Je maakt me toch niet wijs dat je speciaal luidsprekers maakt voor zus en zo'n ruimte.

Hubertinus

Op zich was het idee van Klaas om met zijn Perfomers op tournee te gaan zo gek nog niet. Iedereen kon vrijblijvend en ongedwongen in zijn eigen regio met de luidsprekers kennis maken.

Maar om helemaal naar Hilversum te gaan vanwege een praatje en een plaatje? Nee, zo ge

Nou Kees, dat zie ik anders. Als je als beginnend producent van wat dan ook klanten wil winnen, dan zul je die in de watten moeten leggen. Dan kom je met het credo: dat ze maar hier naar toe komen, niet echt ver.

Juist dan zou een vergelijking met andere luidsprekers voor een groep mensen overtuigend kunnen zijn. Zeker als je zelf overtuigd bent van je eigen product.

Ik zou in ieder geval onbevooroordeeld tegenover jouw luidsprekers en die van Spido of wie dan ook staan. En die kunnen zeker in dezelfde ruimte staan. Je maakt me toch niet wijs dat je speciaal luidsprekers maakt voor zus en zo'n ruimte.

Hubertinus

Nou echt beginnend ben ik niet hoor. Al heel lang ben ik hier mee bezig en in Mei a.s. bestaat mijn bedrijf 10 jaar.

Vroeger bij mijn ouders thuis was de liefde er al en is nooit weggeweest..

Tot op heden zijn mijn klanten voornamelijk professionele gebruikers.

Vanaf Mei gaan we ook wel wat demo dingen doen, maar waarschijnlijker in een theater en live locaties.

Als dat op prijs wordt gesteld zal ik de data en plaatsen hier vermelden..

Groeten Kees..

Ik excuseer mij voor mijn ontspoorde en rebellerende cloon...

Groet,

Jacco

Is dit een samentrekking van clown en kloon ?

:unsure:

He ja! Dat is een cocktail-woordje. Nou ja, ik bedoelde kloon.

Groet,

Jacco

Op zich was het idee van Klaas om met zijn Perfomers op tournee te gaan zo gek nog niet. Iedereen kon vrijblijvend en ongedwongen in zijn eigen regio met de luidsprekers kennis maken.

Maar om helemaal naar Hilversum te gaan vanwege een praatje en een plaatje? Nee, zo ge

Beste Richard de Tweede,

Met zo'n naam zou je iets ondernemender mogen zijn. Hilversum is niet het einde van de wereld, Nederland is maar een klein landje. Wat Limburg betreft: misschien heb je wel de allerbeste luidsprkers ter wereld tegen de allelaagste prijs ter wereld met het mooiste uiterlijk ter wereld laten schieten omdat jouw belevingswereld bbij Hoogezand Sappemeer ophoudt.

Jos

Tja, een zoveelste dure luidspreker.

De kunst is niet om voor 10.000 euro een goede luidspreker te maken maar voor 500 euro.

Ja,maar daar valt niet zo veel aan te verdienen. :D

De echte kunst is om een luidspreker die misschien 1000 Euro kost voor het tienvoudige te verkopen.

Als je al iets wilt vergelijken zou dat gesloten tegen gesloten moeten zijn in dezelfde afmeting, en volgens de bouwers dezelfde specs. Dan heb je iets te vergelijken.

Nu is het twee verschillende dingen vergelijken en volgens mij heeft het dan geen enkele zin om dit perse in dezelfde ruimte te doen.

Helemaal mis Solid-Estate!

Het doel van iedere luidspreker is immers hetzelfde: een zo natuurgetrouw mogelijke weergave. Met welke ontwerpen en in welke vorm dat doel wordt bereikt is niet relevant.

De akoestiek van de ruimte waarin de luidsprekers uiteindelijk geplaatst gaan worden is voor de ontwerper doorgaans een onbekende. Tenzij jij je luidsprekers specifiek ontwerpt voor de Hilversumse demo-ruimte, is dat geen reden om een vergelijking met andere luidsprekers, groot of klein, in een "neutrale" ruimte uit de weg te gaan.

Maar ja, je hebt geen zin, zo schrijf je, want het levert geen klanten op. Nou, het zal je verbazen hoeveel Prinsen er verkocht zijn naar aanleiding van discussies Hear!

Jelte

Nederland is klein, ook heel West-Europa is simpel berijdbaar. Hoe ver moet je gaan?

Inderdaad, en dan vervolgens bij de Nederlandse importeur gaan zeuren om service. Terwijl die arme sukkel niets aan je heeft verdiend! :D

Jij hebt het door.. :P