Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Author Report Share Posted 26 februari 2006 Geen idee hoe ze klinken, maar de vormgeving is niet echt mijn smaak, erg grof. Over de vormgeving kun je twisten, maar over hoe ze klinken is naar mijn mening maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Geen idee hoe ze klinken, maar de vormgeving is niet echt mijn smaak, erg grof. Over de vormgeving kun je twisten, maar over hoe ze klinken is naar mijn mening maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Ach vormgeving is een kwestie van smaak (en tolerantie) Nederlands lelijkste DIY speaker. En de mid/hoog kast moet er nog op. Totaal gewicht zal dan circa 120 kilo zijn, totaal (bruto) volume circa 200 liter. Maar mijn kat heeft geen inspraak in deze Overigens bedoelde ik natuurlijk de projecten foto. Dat zijn natuurlijk prototypes. En misschien zijn die fotoos van de Celeste ook een pre productie model? De rest ziet er prima uit. (Hangt natuurlijk ook wel een beetje van de prijsstelling af) Ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Zijn er al internationale ambities (Europees bv)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Author Report Share Posted 26 februari 2006 Ach vormgeving is een kwestie van smaak (en tolerantie) Nederlands lelijkste DIY speaker. En de mid/hoog kast moet er nog op. Totaal gewicht zal dan circa 120 kilo zijn, totaal (bruto) volume circa 200 liter. Maar mijn kat heeft geen inspraak in deze Overigens bedoelde ik natuurlijk de projecten foto. Dat zijn natuurlijk prototypes. En misschien zijn die fotoos van de Celeste ook een pre productie model? De rest ziet er prima uit. (Hangt natuurlijk ook wel een beetje van de prijsstelling af) Ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Zijn er al internationale ambities (Europees bv)? Beste Duck, Zo lelijk vind ik je sub niet hoor. Het is funtioneel en dat heeft ook wel wat Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Author Report Share Posted 26 februari 2006 Overigens bedoelde ik natuurlijk de projecten foto. Dat zijn natuurlijk prototypes. En misschien zijn die fotoos van de Celeste ook een pre productie model? Beste Duck, Ja dat zijn allemaal test protokastjes Het uiteindelijke product ziet er altijd super gelikt uit. Kees heeft verder geen intentie's. Hij heeft er gewoon een fulltime baan bij. Het kost hem tot nu toe meer geld dan het opleverd. HIj heeft geen intentie's groot te worden ofzo. Hoe cliche het ook klinkt, deze man is puur met zijn passie en hobby bezig. Speakers bouwen en ontwerpen. Ze worden allemaal gebouwd, ontworpen en afgewerkt door een persoon en dat is hijzelf. Kees en ik meningen en smaken mogen dan vaak verschillen, maar ik respecteer hem wel en hij verdient in ieder geval wat aandacht zodat mensen zelf kunnen oordelen wat ze ervan vinden. Hij is niet zo fanatiek op internet enzo, dus daarom breng ik het even onder de aandacht Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Hai Scat, Denk je dat je veel aan muziekbeleving mist onder de 40 Hz ? Ik weet het niet, ik heb veel demonstraties meegemaakt en nooit de idee gehad dat ik thuis veel miste aan laag. Met uitzondering van een demonstatie jaren geleden van Ensembles met subs eronder. Die Ensembles had ik eerder gehoord en vond ik schitterend maar met subs hoorde ik allemaal rare bromgeluiden die ik nog nooit live had gehoord. Ik vroeg of ze ter vergelijking de sub eens af konden zetten. Dat kon natuurlijk niet om religieuze redenen. Overigens altijd de idee gehad een sub zelf te bouwen. Wat ik op internet aan DIY zie is echter altijd HT spul. Groet, Carl Beste Carl, Subs erbij zetten garanderen geen strak fullrange laag tot 20Hz.! integendeel. Groeten, Bas Hai Bas met 30 HZ via een DIY sub ben ik al tevreden. Maar verklaar u nader zijn er echt geen subs die het echt goed doen in een "high end"set? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Author Report Share Posted 26 februari 2006 Hai Scat, Denk je dat je veel aan muziekbeleving mist onder de 40 Hz ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Author Report Share Posted 26 februari 2006 Ze doen me ergens aan denken, maar is dat nou op de oude '80-ers van Quadral of van Magnat Bete Henk, Mij ook. Ik denk de oude Quadral Titan en Quadral Vulkan transmissielijnen Dat was nog eens goed laag!! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Beste Carl, Al heb je een sub die van huisuit echt strak en recht is, meestal wordt dat een drama in de gemiddelde kamer. Staande golven en cancelation's zorgen vaak voor een onevenwichtie laagweergeve. Veelal valt er een heel gebied tussen 20 en 35Hz. weg en zitten er grote pieken daarboven. Dit is wel in eht ergste geval natuurlijk. Ik blijf erbij dat een echt goed subwoofer systeem digitaal gecorigeerd wordt. En dan nog het liefst met een Tact systeem. Tact zegt: Zet de subwoofers in de hoeken van de kamer en trek de boel daarna recht. De audiofiel denkt dat kan nooit goed zijn! en toch werkt dat wel. Een subwoofer half in de kamer zal veel cancelations veroorzaken., Je hebt een directe golf en veel indirecte golven die via de wanden uitfase weer terug komen en bepaalde tonen opheffen. Zet je de sub in de hoek dan wordt de hele ruimte bijna tegelijkertijd aangestoten. Wel werkt de wand natuurlijk als acoustische spiegel. Echter nu hoeft een Tact alleen nog maar pieken weg te halen, maar amper dips te boosten. Het maakt een fenomenale laagweergave mogenlijk. In ons studiogedeelte werken we ook met monitors en een sub. Na veel proberen werkte hij in de hoek absoluut het beste. Nu met de Behrigner rechtgetrokken tot 20Hz. en dat dus binnen 0,5 dB. De laagweergave is fenomenaal. Nu zijn er natuurlijk ook mensen die wel gezegend zijn met een gunstige acoustiek. en daar kan het zonder digitale correctie veel beter werken. Meetr 9 van de 10 keer werkt een sub erbij zetten niet. Groeten, Bas Corrigeert die Tact ook de impulsrespons van de ruimte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Author Report Share Posted 26 februari 2006 Corrigeert die Tact ook de impulsrespons van de ruimte? Ja voor zover dat mogelijk is met DSP manipulatie. Tact meet niet met roze ruis maar met pulsen op verschillende gebieden. Door de naglam van de pulse te meten kan die looptijdsverschillen berekenen. Tact is waanzinnig! Maar ook daar geld je moet met het systeem om kunnen gaan . Het is geen wonder machine maar wel een zeer goed tool om dichter dan ooit bij de waarheid te komen Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Ik vind het prachtige speakers om te zien. Beetje 'Art Deco' stijl om te zien, daar hou ik wel van. Paar flinke beesten erop, en het klinkt denk ik als een klok. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Author Report Share Posted 26 februari 2006 Ik vind het prachtige speakers om te zien. Beetje 'Art Deco' en daar hou ik wel van. Paar flinke beesten erop, en het klinkt denk ik als een klok. Groeten Edwin Beste Edwin, Het mooie is, dat Kees zelf draait met een relatief simpele doch goede Vecteur eindversterker en dat gaat gaat gewoon heel goed Zijn visie is dat elke kwaliteits versterker ze moet kunnen aansturen en dat je niet perse enorme beesten nodig hebt. Naar Kees zeggen is zijn filter ontwerp heel simpel en geen complexe belasting voor een amp. Ik ga eens kijk of ik Kees kan Triggeren zich hier aan te melden zodat ie zelf kan reageren Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Author Report Share Posted 26 februari 2006 Ze doen me ergens aan denken, maar is dat nou op de oude '80-ers van Quadral of van Magnat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Ik vind het prachtige speakers om te zien. Beetje 'Art Deco' en daar hou ik wel van. Paar flinke beesten erop, en het klinkt denk ik als een klok. Groeten Edwin Beste Edwin, Het mooie is, dat Kees zelf draait met een relatief simpele doch goede Vecteur eindversterker en dat gaat gaat gewoon heel goed Zijn visie is dat elke kwaliteits versterker ze moet kunnen aansturen en dat je niet perse enorme beesten nodig hebt. Naar Kees zeggen is zijn filter ontwerp heel simpel en geen complexe belasting voor een amp. Ik ga eens kijk of ik Kees kan Triggeren zich hier aan te melden zodat ie zelf kan reageren Groeten, Bas Ha Bas Dat vind ik ook het mooiste uitgangspunt, dat je in principe elke versterker op de luidsprekers aan kunt sluiten zonder dat de boel dichtloop, of krachteloos en ongecontroleerd klinkt. Ik vind ze echt heel mooi om te zien. Als ze net zo ogen als ze eruit zien, dan klinken ze h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Author Report Share Posted 26 februari 2006 Beste Edwin, Nou kracht is er wel... Ik zit met mijn werkbanken letterlijk tegen zijn muur (gipswand) aan. En met regelmaat blaast ie de spuitbussen van mijn plank af whahaw (en dat is geen grap ) Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Beste Edwin, Nou kracht is er wel... Ik zit met mijn werkbanken letterlijk tegen zijn muur (gipswand) aan. En met regelmaat blaast ie de spuitbussen van mijn plank af whahaw (en dat is geen grap ) Groeten, Bas Hahaha, daar hou ik wel van. Luidsprekers waarbij je de gordel om moet doen in de bank. Als het maar strak en gecontroleerd klinkt. Een beetje mooi open midden en een levendig gedetailleerd hoog, en dan is het plaatje helemaal compleet. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Dit komt in de buurt Bas , maar ik heb het idee dat hetgeen in mijn geheugen er n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Bas, heb je trouwens je Bryston weer terug van reparatie, of moet je je nog steeds behelpen met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Author Report Share Posted 26 februari 2006 Bas, heb je trouwens je Bryston weer terug van reparatie, of moet je je nog steeds behelpen met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Bas, heb je trouwens je Bryston weer terug van reparatie, of moet je je nog steeds behelpen met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Author Report Share Posted 26 februari 2006 Beste Edwin, Ok beetje offtopic, maar mijn PA houdt een website bij met de verbouwingen aan onze luisterruimte. Wij delen samen de ruimte onder mijn ouderlijk huis Klik op de link: Nieuwe ruimte Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Met die dure (f 500 gulden 25 jaar geleden) Technics ribbon?? Sub in de hoek geeft de minste vervorming (want de unit en versterker hoeven minder hard te werken) Opes Leeuwaren was me voor (maar ik had hem al genoemd) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Beste Edwin, Ok beetje offtopic, maar mijn PA houdt een website bij met de verbouwingen aan onze luisterruimte. Wij delen samen de ruimte onder mijn ouderlijk huis Klik op de link: Nieuwe ruimte Groeten, Bas Is dit nou in Nijmegen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Author Report Share Posted 26 februari 2006 Beste Edwin, Ok beetje offtopic, maar mijn PA houdt een website bij met de verbouwingen aan onze luisterruimte. Wij delen samen de ruimte onder mijn ouderlijk huis Klik op de link: Nieuwe ruimte Groeten, Bas Is dit nou in Nijmegen?? yep. maar het wordt nog veel mooier. We zijn nog acoustische gebogen panelen aan het maken. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts