Duck-Twacy Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 http://web2.moridaira.com/stanton/m681e3mk2.htm Hoe zou zoiets het doen in een Dual 505? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Het ding is te zwaar voor de superlichte arm van de Dual. Geen match dus. Bovendien klinkt dat blokje nergens naar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 http://web2.moridaira.com/stanton/m681e3mk2.htm Hoe zou zoiets het doen in een Dual 505? Beste Duck, Jou Benz Micro Ace doet het heeeeel veeeeel beter. De triple eee is in zijn prijsklasse het slechtste element die ik ken. Muf .duf, dof,sloom,etc. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Volgende keer iets sneller typen, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Beste Sodejuu, We zijn het eens MvG, Haudio PS je bent je Kimber Select 1030 vergeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Oei, dat zal je jammer vinden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 PS je bent je Kimber Select 1030 vergeten Zoiets zou ik nooit en te nimmer vergeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 PS je bent je Kimber Select 1030 vergeten Zoiets zou ik nooit en te nimmer vergeten Ach, dan halen wij hem toch gewoon op!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 februari 2006 Author Report Share Posted 26 februari 2006 Grappig, dit element werd 25 jaar geleden toch tot de (MD) toppers gerekend. Kostte toen iets van 300 gulden meen ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 PS: je bent je Kimber Select 1030 vergeten Ik dacht dat Gerrit die terug had gekregen? Of heb je een eigen set KS1030 Blijkbaar ben ik nog meer vergeten. Robby Tjon had nog een CD-r voor me achter gelaten, met een jaargang Stereophiles erop Moet ik binnenkort toch maar weer eens naar Sneek komen? BTW, ik wil die kabel echt wel eens uitproberen, maar geld voor de Kimber heb ik helaas niet. De 2 poorten in mijn garage zijn aan vervanging toe. Het is nu elke dag powerliften om die dingen open of dicht te krijgen. Af en toe heeft een massieve lichaamsbouw toch zijn voordelen Ik heb dus nu 2 sectionaalpoorten van 250x275cm in de planning staan. Die kabel kost ca 2/3 van 1 poort. Helaas kan ik mijn centjes maar 1 keer uitgeven. Ik ben nu bezig aan het uitvinden van "boemeranggeld". Het vlot alleen nog niet zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 (...) De triple eee is in zijn prijsklasse het slechtste element die ik ken.Muf .duf, dof,sloom,etc. (...) De meningen lopen uiteen: uit: http://www.audio-muziek.nl/audiotechniek/lp_cdr.htm - Audiotechniek: Het naar cd-r overzetten van grammofoonplaten - (...) Daarnaast gebruik ik een Stanton 681-EEE met 78 toerennaald, gemonteerd in een Dual 1218 voor de 78 toerenplaten. Die 681-EEE met normale naald is overigens een heel mooi element dat in vrij zware armen (vaak S-vormige armen gemonteerd in Japanse draaitafels) uitstekend z Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 Tjah, dan zit er niks anders op dan luisteren en vergelijken, niet? mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 Ik heb nog zo'n triple E liggen..... Mijn keus was het indertijd omdat het de DM 2a's met hun felle hoog wat milder liet klinken. Toen ik het verving door de Linn K18 ging er een wereld voor me open. Ik ben het dus wel met Haudio eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 Oh, maar vervorming kan ook heel verrassend klinken, hoor! Fase-vervorming wordt bijvoorbeeld door velen gewaardeerd: de typische haaifaai-sound is er zelfs op gebaseerd. Stanton 681 EEE heeft een bereik van 10 - 22.000 Hz ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 Hou je toch eens niet zo krampachtig vast aan die ouwe meuk. Vroeger was het idd een leuk element, maar tegewoordig is het zwaar achterhaald en een van de mindere elementen die er te koop zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 Ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 (...) De triple eee is in zijn prijsklasse het slechtste element die ik ken.Muf .duf, dof,sloom,etc. (...) De meningen lopen uiteen: uit: http://www.audio-muziek.nl/audiotechniek/lp_cdr.htm - Audiotechniek: Het naar cd-r overzetten van grammofoonplaten - (...) Daarnaast gebruik ik een Stanton 681-EEE met 78 toerennaald, gemonteerd in een Dual 1218 voor de 78 toerenplaten. Die 681-EEE met normale naald is overigens een heel mooi element dat in vrij zware armen (vaak S-vormige armen gemonteerd in Japanse draaitafels) uitstekend z Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 Nee jongens, Spido heeft helemaal gelijk. Luidsprekers idem ditto. Na de Dahlquist DQ10 is er echt niks verbeterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 Ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 Nee jongens, Spido heeft helemaal gelijk. Luidsprekers idem ditto. Na de Dahlquist DQ10 is er echt niks verbeterd. Ik heb nog zo'n Stanton Triple EEE ergens in een afvalbakje liggen.....ruilen voor een "vogeltje" Wauw hee... negen E-en..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 . s_k, dit element is niet te zwaar voor de arm van een 505. De parameter die je bij een element met de arm moet matchen is niet het gewicht maar de dynamische kompliantie. Dat heb je toch wel eens ergens gelezen? Het gewicht van het element heeft wedl te maken met het balanceren, maar dat bedoel je niet, en het is ook geen probleem voor de 505 in dit geval. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 maart 2006 Author Report Share Posted 8 maart 2006 Heeft zo'n nieuwe triple E nog iets te maken (kwa fabriekage etc) als het model dat in de jaren 70 (volgens mij) door Audioscript werd geimporteerd. Of is de kwaliteitscontrole veel minder? Stanton doet tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar DJ spul dacht ik. Overigens nogmaals in die tijd was het gewoon een van de top elementen (zoals ieder merk toen een MD element voor rond f 300 verkocht: ADC, Shure, Pickering, Ortofon etc. MC bestond nog niet of nauwelijks. Dat werd later pas door Denon en Ortofon geintroduceerd (in NL). Overigens heb ik helemaal geen behoefte om er een te kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 (...) dit element is niet te zwaar voor de arm van een 505. De parameter die je bij een element met de arm moet matchen is niet het gewicht maar de dynamische kompliantie. (...) The Stanton 681 EEE Mk III is the latest of the legendary 681 products. With the latest in low mass moving iron design, it gives accurate and clean reproduction of sound on any system. The precision response gives a bright clean sound legendary amongst audiophiles. The Stanton "Longhair" brush, super high polished diamond and low tracking force gives greatest record protection and longest tip life possible. Frequency Response 10-22k Ind.Fac.Calib Output @ 1kHz: 0.7mV Channel Separation @ 1 kHz: 35dB Channel Balance @ 1 kHz: within 2dB Tracking Force: .75 to 1.5 grams Stylus Type: Stereohedron Stylus Tip: .3x2.8 (8x71)* DC Resistance: 1300 ohms Inductance: 930 mH Cartridge Weight: 6.3 grams Load Resistance: 47k Load Capacitance: 275pF Dynamic Compliance @10Hz Horiz/Vert. 25Um/mN *Stereohedron: 2 major bearing radii 2.8 mil each Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 . Ik maak uit de specs niet op dat er geen goeie match zou zijn met de Dual- arm van de 505. Die is niet echt super- licht: ik meen in de regio 8 tot 10 gram. Je zou eerder zeggen dat de compliantie aan de hoge kant is. Maar mi. kan het eigenlijk wel. Ik zou de ram in ieder geval wrappen met teflon. Dat doe ik met alle Dual- armen. Bevalt me eigenlijk wel. Dit element heeft fanatieke fans. ik heb er nooit een gehoord, maar het HF CHoice boekje doet net alsof het voor dit element altijd woensdag is: gehakt.... In die tijd was het misschien relatief een van de betere, maar het ding moest het zoals ik het kan uitpeilen al snel afleggen tegen steeds weer nieuwe concurrenten. Die firma uit Loosdrecht had een nogal schreeuwerige manier van reclame maken, die bij mij altijd veel onsympathieker overkwanm dan de Transtec- stijl. Verder was de "federatie van nationale audiojournalisten" de grootste landelijke fanclub. Voor wat dat waard was. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 10 maart 2006 Report Share Posted 10 maart 2006 De Benz Ace en andere winstmakertjes uit de huidige high-spend sector ... Beste Spido, Wat moet ik met deze opmerking? Recentelijk heb ik zo'n Ace ingedaan: maakt mij dat dan een 'high-spender'? Als er een alternatief is voor de Ace, die significant minder kost, dan had ik dat graag geweten. Welk element zou dat dan zijn? Met vriendelijke groet, BellaVista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts