piet van soest Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 wij hebben in de eerste week van januari een nieuwe bank besteld . deze is woensdag jl gebracht.nu heb ik er best wel over in gezeten wat die nieuwe bank met de akoestiek (geluid) zou doen.wij hadden eerst een 2 en 3 zitter van stof de 2 zitter daar zat ik op om muziek te luisteren en de 3 zitter stond langs de lange muur,nu alleen een 3 zitter van leer met lounge deel eraan op de lange muur. ik dacht dat ik helemaal geen demping meer zou hebben ,er staat niks meer in het midden van de kamer ,maar wat schetst mijn verbazing ,ik heb het idee dat het geluid veel eerlijker is geworden. (volgens mij ben ik gen**id door mijn 2 zitter) moet er nog wel ff aan wennen. gr piet Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 ik weet natuurlijk niet precies hoe je woon kamer was en is, ingericht maar het lijkt als of het eerst asymmetrisch was en dat dempt dus ook asymmetrisch,dat ben je nu kwijt dus een veel eerlijker plaatje,ja,ik had ook eerst een driezits leren bank naast mijn rechter,speaker staan en dat klonk ook voor geen meter,tenminste,met een meer symmetrische kwartslag gedraaide opstelling klinkt het veel beter,en vergeet ook niet dat leer veel beter dempt dan stof (Sorry, effe zin om te zeiken ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 ,en vergeet ook nietdat leer veel beter dempt dan stof dat is natuurlijk niet waar, stof dempt veel beter. Het is echter niet per definitie zo dat meer demping altijd tot betere resultaten leidt. Het is allemaal sterk afhankelijk van de afmetingen van de ruimte of iets ten voor of ten nadele werkt. Dat je met een lekker zittende bank ook nog akoestisch een stap vooruit bent gegaan lijkt mij een hele mooie bonus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 26 februari 2006 Author Report Share Posted 26 februari 2006 (Sorry, effe zin om te zeiken ) beste buizenbart. doe dat dan tegen een boom of een lantaarnpaal,en niet hear. @kraus hij ligt ook heel lekker gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 27 februari 2006 Report Share Posted 27 februari 2006 @kraus hij ligt ook heel lekker En da's nog het belangrijkste!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts