Jump to content

voor-/eindversterker

appie2
 Share

Recommended Posts

Als Naim gebruiker zit ik regelmatig op het Naim forum en daar is de algemene consensus dat in de vv/ev combi een upgrade in vv het grootste verschil maakt in geluid. Zonder verder iets te weten van je set heb ik wel een vermoeden dat een "echte" Nad vv beter zou kunnen zijn dat een gewone versterker die als vv ingezet wordt. Maar of dat ook als "vriendelijker" beschouwd kan worden....?

Wat gebeurd er als je je ev tijdelijk uit de keten haalt met het geluid? Als je dus alleen met je ge

Beste ,

De klankkleur/verfijning ed wordt in hoge mate bepaald door de voorversterker en de controle door de eindversterker.

MvG,

Haudio

PS je zou eens een buizenvoorversterker kunnen proberen.

MvG,

Haudio

Beste ,

De klankkleur/verfijning ed wordt in hoge mate bepaald door de voorversterker en de controle door de eindversterker.

MvG,

Haudio

PS je zou eens een buizenvoorversterker kunnen proberen.

MvG,

Haudio

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.....

Beste ,

MvG,

Haudio

PS  je zou eens een buizenvoorversterker kunnen proberen.

MvG,

Haudio

Wat,met die buizenversterker??

MVG

Beste ,

MvG,

Haudio

MvG,

Haudio

Ha die Bellavista,

Waar ben je het niet mee eens ?

MvG,

Haudio

MvG,

Haudio

Hallo Haudio,

Een Sphinx " Project Four MKII of MKIII" als VV dus.....???? :D

Beiden zijn even belangrijk.

Een matige voorversterker op een goede eindversterker presteert niet, en andersom ook niet. Ook hier weer de geluidsmatige/klanktechnische match die bepaald of het goed klinkt of niet.

Al klinkt de eindversterker nog zo krachtig en gecontroleerd, zonder goede VV wordt het nog niet veel. Al klinkt de voorversterker nog zo verfijnd en 'klankvol', zonder goede eindversterker zal het ook nooit wat worden.

Als je tevreden bent met de controle van de versterker, kun je misschien nog wel een voorversterker kiezen die iets vriendelijker klinkt. Zo maak je kans dat je dan weer een peroonlijke goede match maakt.

Groeten

Edwin

Kan iemand me nou nog uitleggen wat vriendelijk is? :blink:

Vind ik moeilijk uit te leggen. Scherp is niet het juiste woord maar ligt er tegen aan. Niet de hoge tonen, maar meer het middengebied. Kan Misschien ook aan mijn luidsprekers liggen (Kef RR 203).

Kan iemand me nou nog uitleggen wat vriendelijk is? :blink:

Vind ik moeilijk uit te leggen. Scherp is niet het juiste woord maar ligt er tegen aan. Niet de hoge tonen, maar meer het middengebied. Kan Misschien ook aan mijn luidsprekers liggen (Kef RR 203).

Als je voor de C162 van NAD gaat, dan kan je eventueel de tonen nog wat bijregelen. En verder zijn je speakers misschien ook wel de oorzaak van het geluid dat je wat minder waardeert.

Oh ja, ik heb zelf de C370 gehad en vond het nou niet echt tegen het schelle aanzitten bij mij.

dit is misschien heel gevaarlijk om te zeggen ,maar ik ben een hele tijd bezig geweest om de juiste bekabeling voor mijn 203's te vinden.en het is idd een harde en snelle speaker.

mvg piet

Ik ook. De VdH interlink kabel (first ultimate geloof ik) klonk voor geen meter.

Heb nu 2 John van Gent pure silver interlinks. Veel problemen opgelost.

En op welke interlinks ben jij uit gekomen?

Groeten,

Appie2

dit is misschien heel gevaarlijk om te zeggen ,maar ik ben een hele tijd bezig geweest om de juiste bekabeling voor mijn 203's te vinden.en het is idd een harde en snelle speaker.

mvg piet

Ik ook. De VdH interlink kabel (first ultimate geloof ik) klonk voor geen meter.

Heb nu 2 John van Gent pure silver interlinks. Veel problemen opgelost.

En op welke interlinks ben jij uit gekomen?

Groeten,

Appie2

hoi appie2.

ik speel nu met tara labs ,rc axion.

en mijn speaker kabel is van audio quest,the vulcano.

deze gaf zoveel rust !!!!het enige nadeel is de prijs.

mvg piet.

Hoi ik heb 2x Nad c370 als zogenaamd monoblokken ingesteld en een voorversterker NAD c160 erop aangesloten.

De Nad c160 klinkt helderder en opener dan de "ingebouwde" voorversterker van de c370. Die v.v. is namelijk een goedkopere uitgeklede c160, niet dezelfde hoogwaardige v.v. als de losse nad c160 dus!

Ik merkte een vooruitgang op met de aanschaf van de c160.

En schel is de boel niet, goede strakke bas en midden en hoog veel details en helder en verder is het toch altijd een combi van kabels en type luidsprekerbox.

Op zich is de c160 een aanrader end e c162 is nog verder klasse A doorgevoerd tov de c160.