Jump to content

CD-speler....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Nu ik m'n HK760 en Philips SACD1000 verkocht heb ben ik op zoek naar iets anders.

Iets wat m'n Sony CD 707 ES overbodig maakt, zodat ik deze kan verkopen.

Ik heb nu 'n Consonance CD120 thuis staan. Ik kan deze tot a.s. vrijdag beluisteren. Ik heb er nog maar kort naar geluisterd, maar m'n eerste reactie is toch behoorlijk positief.

In het hoog en midden verslaat hij de Sony met gemak. Zelfs een stukje Carmina Burana op de Usher CD is heel goed te pruimen. Dit had ik nog op geen andere speler zo zuiver en schoon gehoord. Dit is waarschijnlijk te danken aan de ingebouwde upsampling.

Het laag is een heel ander verhaal... De Sony voelt hierbij wat steviger aan. Het zou natuurlijk ook kunnen dat het laag van de CD120 gewoon iets harder gaat waardoor is wordt misleid. Dat ga ik komende dagen nog eens goed beoordelen.

Het maakt me eigenlijk heel erg benieuwd naar de Consonance Ref 2.2 al dan niet in MKII versie. Toch vindt ik deze eigenlijk wat te duur. Er staat er een tweedehands te koop, maar 4 maanden garantie voor een apparaat wat nog geen jaar oud is, staat me niet aan.

Als alternatief wil ik de Marantz SA15 nog 'ns thuis beluisteren. Het voordeel van dit ding is dat hij ook SACD kan spelen. Dit is toch ook wel heel erg mooi. Van de andere kant zou ik 'n SACD speler kunnen kopen voor dit doel naast de CD speler. Of zelfs wanneer de CD speler zodanig goed is dat ik SACD helemaal niet meer mis, ik helemaal SACD vergeet.

M'n voorlopig maximum is

De vraag is inderdaad of je je geld beter niet kan uitgeven aan puur CD. Er wordt overigens in de Hifi World nogal lovend gesproken over Quad, Cyrus en Shanling.

Carl

Bij Musifoon in Emmen hebben ze een Marantz sa8400 omgebouwd. Deze speelt geweldig goed. Met cd net zo goed als een Naim cd5x, met SACD beter als een Philips sacd1000 of Marantz sa11 / 15. ( in mijn beleving dan)

Kost 1500 euro.

In de winkel kun je inderdaad niet veel SACD's kopen maar op internet genoeg.

Harman Kardon HD-970

HarmanKardon_HD970.jpg

B00080KCKU.01.PT02._SCMZZZZZZZ_.jpg

Verslaat de Sony met vlag en wimpel, en je houd ook nog eens 1100 Euro over om CD's van te kopen. :D

Beter is er niet. B) Wel slechter. :D

Groeten

Edwin

Deze wordt inderdaad de hemel ingeprezen!

Harman Kardon HD-970

HarmanKardon_HD970.jpg

Verslaat de Sony met vlag en wimpel, en je houd ook nog eens 1100 Euro over om CD's van te kopen.  :D

Beter is er niet. B) Wel slechter.  :D

Groeten

Edwin

Deze wordt inderdaad de hemel ingeprezen!

En terecht ook. B)

Waarom zou je ook 1500 Euro uitgeven voor niks beters. B) De HD-970 is gewoon 'High End', die andere fabrikanten het schaamrood op de kaken aanbrengt. B)

Groeten

Edwin

Nu ik m'n HK760 en Philips SACD1000 verkocht heb ben ik op zoek naar iets anders.

Iets wat m'n Sony CD 707 ES overbodig maakt, zodat ik deze kan verkopen.

Ik heb nu 'n Consonance CD120 thuis staan. Ik kan deze tot a.s. vrijdag beluisteren. Ik heb er nog maar kort naar geluisterd, maar m'n eerste reactie is toch behoorlijk positief.

In het hoog en midden verslaat hij de Sony met gemak. Zelfs een stukje Carmina Burana op de Usher CD is heel goed te pruimen. Dit had ik nog op geen andere speler zo zuiver en schoon gehoord. Dit is waarschijnlijk te danken aan de ingebouwde upsampling.

Het laag is een heel ander verhaal... De Sony voelt hierbij wat steviger aan. Het zou natuurlijk ook kunnen dat het laag van de CD120 gewoon iets harder gaat waardoor is wordt misleid. Dat ga ik komende dagen nog eens goed beoordelen.

Het maakt me eigenlijk heel erg benieuwd naar de Consonance Ref 2.2 al dan niet in MKII versie. Toch vindt ik deze eigenlijk wat te duur. Er staat er een tweedehands te koop, maar 4 maanden garantie voor een apparaat wat nog geen jaar oud is, staat me niet aan.

Als alternatief wil ik de Marantz SA15 nog 'ns thuis beluisteren. Het voordeel van dit ding is dat hij ook SACD kan spelen. Dit is toch ook wel heel erg mooi. Van de andere kant zou ik 'n SACD speler kunnen kopen voor dit doel naast de CD speler. Of zelfs wanneer de CD speler zodanig goed is dat ik SACD helemaal niet meer mis, ik helemaal SACD vergeet.

M'n voorlopig maximum is

Hoi Hans,

Ik zou de Consonance Ref CD2.2 toch ook een kansje geven. Als de CD1020 je al kan bekoren, dan kan een CD2.2 toch niet meer tegenvallen. Zo'n buisje in een CD speler doet hele mooie dingen. Kwa klank en ruimtelijkheid overtreft hij een Cyrus CD6 en hij is ook nog eens als een tank gebouw (16 kg schoon aan de haak).

Aangezien er inmiddels een MKII op de markt is, zou de prijs van de MKI wellicht een stuk vriendelijker geprijst kunnen zijn en daardoor wel binnen je budget passen.

Ik hoef in elk geval m'n CD speler niet meer op te vervangen door een betere.

(tja ik ben waarschijnlijk bevooroordeeld)

Harman Kardon HD-970

HarmanKardon_HD970.jpg

Verslaat de Sony met vlag en wimpel, en je houd ook nog eens 1100 Euro over om CD's van te kopen. :D

Beter is er niet. B) Wel slechter. :D

Groeten

Edwin

Deze heb ik afgelopen woensdag bij S.O.T.A. Jerry gehoord. Zeker niet verkeerd. Ik hoop dat Jerry hem mee wil brengen wanneer hij deze week hierheen komt.

:)

[...]

Dit is waarschijnlijk te danken aan de ingebouwde upsampling.

[...]

Zeer waarschijnlijk niet.

Groet,

Jacco

Leg uit, waarom niet. Ik ben erg nieuwsgierig, en ik denk ik niet alleen. ;)

[...]

[...]

Groet,

Jacco

Nou ja, er valt niet veel over te vertellen. Upsampling wordt door de marketingafdeling van een bedrijf vaak gezien als melkkoe. Audiofielen willen het woord graag horen en het speelt in op de gevoelens. Subjectief dus en hat past dan ook wonderwel binnen het referentiekader "audio", waar zo'n beetje alles subjectief is (geloof ik).

In wezen voegt upsampling (en daarna weer filteren) niets aan info toe. Het laat eerder iets weg (zeer waarschijnlijk dat er meer jitter ontstaat). Met andere woorden, als de digitale trein goed afgehandeld wordt, is er geen upsamplen nodig. Er is geen verschil, hoewel er natuurlijk veel verschil gehoord wordt.

Het enige argument dat ik kan verzinnen, is een commerciele. Best mogelijk dat die ge-upsamplde exemplaren goedkoper te maken zijn dan hun 16 bit 44k1 broertjes. Eenvoudigere filters oid, iets dat chip oppervlak oplevert.

Groet,

Jacco

[...]

[...]

Groet,

Jacco

Toch speelt die CD120 loepzuiver. Ik zal vanavond Norah er eens in leggen.

M.b.t. het laag ben ik er nu ook uit.

Doordat de CD120 meer volume in het diepste laag weergeeft lijkt het wat ronder te klinken. In werkelijkheid klinkt de speler wanneer in een bepaald muziekstuk, dit diepste laag er niet is zeker niet slechter dan de 707. Met aanslag van grote trommen hoor je bij de CD120 de druk van het vel beter (bij de eerste aanslag).

@Gruijter,

De 2.2 zal zeker de meerdere zijn van de CD120. Ik ken hier in 't zuiden helaas geen bedrijf, die me de speler zo kunnen lenen voor een vergelijk. En twee keer op en neer naar Sneek...? Nou effe niet. Bovendien is hij toch wel erg duur.

@Robx,

Een modificatie zie ik in de garantietijd niet meer zitten. Daar zijn m'n ervaringen niet al te best mee zeg maar. Zeker het bedrijf wat hier in 't zuiden de service doet voor Marantz heeft daar een erg duidelijk standpunt in. Bovendien verhoogt 'n modificatie de prijs aanzienlijk.

:)

[...]

[...]

Groet,

Jacco

Nou ja, er valt niet veel over te vertellen. Upsampling wordt door de marketingafdeling van een bedrijf vaak gezien als melkkoe. Audiofielen willen het woord graag horen en het speelt in op de gevoelens. Subjectief dus en hat past dan ook wonderwel binnen het referentiekader "audio", waar zo'n beetje alles subjectief is (geloof ik).

In wezen voegt upsampling (en daarna weer filteren) niets aan info toe. Het laat eerder iets weg (zeer waarschijnlijk dat er meer jitter ontstaat). Met andere woorden, als de digitale trein goed afgehandeld wordt, is er geen upsamplen nodig. Er is geen verschil, hoewel er natuurlijk veel verschil gehoord wordt.

Het enige argument dat ik kan verzinnen, is een commerciele. Best mogelijk dat die ge-upsamplde exemplaren goedkoper te maken zijn dan hun 16 bit 44k1 broertjes. Eenvoudigere filters oid, iets dat chip oppervlak oplevert.

Groet,

Jacco

De CD120 is ook in een linear versie te krijgen. Zonder upsampling en zonder digitaal filter.

Hoe deze klinkt weet ik niet.

Hij is trouwens ook als CD120-10 versie te krijgen m

[...]

[...]

Groet,

Jacco

Nou, Hans, ik zou Norah als een ufo door het raam naar buiten ssslingeren. Op cd dan, he. De enige versie die goed gemasterd is, is de multichannel sacd versie en die heb jij niet. Jammer.

16 bit 44k1 is ook loepzuiver.

Groet,

Jacco

[...]

[...]

Groet,

Jacco

Nou, Hans, ik zou Norah als een ufo door het raam naar buiten ssslingeren. Op cd dan, he.

:lol:

]

Beter is er niet. B) Wel slechter.  :D

Groeten

Edwin

je mag hem naast mijn van medevoort zetten hoor ,denk niet dat die van mij ook maar 0,00000001 sec bang word van jouw hk.

gr piet.

Van Medevoort is een eitje voor de HD-970. :D

Dat je dat durft te vergelijken met HK. :mad2::mad2::mad2:

Groeten

Edwin ;)