gruiter Posted 28 februari 2006 Report Share Posted 28 februari 2006 Beste Hans, Heb je wel eens aan een Helios 2 CD speler gedacht. Ik heb hem ooit mogen beluisteren en ik vond hem niet veel onder doen t.o.v. de Consonance. Groet, Gerald De Consonance 2.2, of de CD120...??? Helios wordt toch door Eurogram vertegenwoordigd niet...?? Klopt volgens mij. Ik zou denk ik toch weer voor zo'n "Chinees ding" kiezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 28 februari 2006 Report Share Posted 28 februari 2006 Morgen is Hans van Liempd 'omver' na de luistersessie. Want dan koopt Hans een Eenmaal de HK HD-970 thuis gehoord, en je wilt niets meer anders. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 28 februari 2006 Report Share Posted 28 februari 2006 Voor 1500,00 Euro is er zeker wel iets te vinden. Je zou kunnen gaan denken aan een SCD 777ES van Sony bijvoorbeeld. Als CD speler staat hij op een hoog niveau en als SACD is deze speler zeker niet te versmaden. SACD is gewoon goed! Maar......................titels en opnames kan soms een crime zijn. Ik heb er een gehad en heb zeer veel spijt dat ik hem weg heb gedaan. Momenteel speel ik met een Marantz SA 8400 maar mag niet vergeleken worden met een SCD 777ES of CD-1 van Sony. De 777 en CD-1 zijn vrijwel identiek. Zij het dat de CD-1 geballanceerd uit heeft. Ik heb beide mogen vergelijken samen met de Accuphase. Alle drie zeer goed. De prijs voor een SCD 777ES op de tweede hands markt is momenteel tussen de 1200,00 tot 1500,00 Euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 28 februari 2006 Report Share Posted 28 februari 2006 [...]Ik heb er een gehad en heb zeer veel spijt dat ik hem weg heb gedaan. [...] Stom, stom, stom... Groet, jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 28 februari 2006 Report Share Posted 28 februari 2006 [...]Ik heb er een gehad en heb zeer veel spijt dat ik hem weg heb gedaan. [...] Stom, stom, stom... Groet, jacco Zeker weten!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 1 maart 2006 Report Share Posted 1 maart 2006 Ik doe ook nog een duit in het zakje: De cd5i. Valt volgens mij ook binnen het budget. Ik ben zelf uitermate tevreden over mijn Naim cd speler. Ik probeer op het net wat meer te vinden over de door Edwin zo geroemde HK maar kan er, op allerlei aanbiedingen na, geen luistertest o.i.d. van vinden!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 1 maart 2006 Report Share Posted 1 maart 2006 Hans, Waarom koop je geen losse dac, dat houdt tenminste de mogelijkheid open er nog een een UC of andere roomcorrector tussen te hangen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 1 maart 2006 Report Share Posted 1 maart 2006 Harman Kardon HD-970 Verslaat de Sony met vlag en wimpel, en je houd ook nog eens 1100 Euro over om CD's van te kopen. Beter is er niet. Wel slechter. Groeten Edwin Met alle respect voor de HK 970,maar zou mijn Rotel 980 loopwerk met superclock, opgewaardeerd in de voeding door PvW. in combinatie met een PS Audio Dac nou zo veel slechter zijn? Het is wel ouder , maar wel up to date gemaakt.Of kan ik beter mijn geld uitgeven aan nwe. apparaten i.p.v. modificeren, upgraden of hoe je het ook noemen wilt? Voor 1 mod. heb ik een nwe. cd speler,vandaar deze vraag aan de experts, techneuten. Ik ben a-technisch, dus mij kun van alles op mijn mouw spelden, maar niet op mijn oren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 maart 2006 Author Report Share Posted 1 maart 2006 Hans,Waarom koop je geen losse dac, dat houdt tenminste de mogelijkheid open er nog een een UC of andere roomcorrector tussen te hangen! Dat Consonance ding begint me steeds beter te bevallen. Dit is de volgorde in kwaliteit van mijn eerdere spelers (op CD niveau). Dit zoals ik het in de loop der jaren heb ervaren. Sony 202 ES Philips DVD 963SA Sony 55 ES Philips SACD1000 HK 760 Sony 707 ES Consonance CD 120 Ik vond ook jouw Sony ver boven mijn toenmalige 55ES uitsteken. De Verschillende Dac's die ik heb gehoord brachten soms wat, maar meestal geen echt grote verbetering. Bovendien zijn echt goede Dac's erg duur. Er staat nu wel een Northstar DAC voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Als ik me niet vergis kost de CD5i 1300 euro. Of 1350. Zit dus binnen je budget. En inderdaad een mooie speler. Ziet er ongeveer zo uit van binnen (dit is de cd5): Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 maart 2006 Author Report Share Posted 2 maart 2006 Morgen is Hans van Liempd 'omver' na de luistersessie. Want dan koopt Hans een Eenmaal de HK HD-970 thuis gehoord, en je wilt niets meer anders. Groeten Edwin Niet om. maar het blijft dat het ding ontzettend goed presteerde. Verschil met de Consonance. 1. iets mindere stage. 2. meer galm 3. minder precies. Vooral 2 en 3 vewonderden mij. De HK geeft meer ruimte en galm weer. Merkwaardigerwijs worden microdetails zoals ademhaling e.d. beter met de Consonance weergegeven. De Consonance maakt duidelijk meer ruimte tussen de instrumenten. Bij de HK zijn deze wat groter en lopen daardoor makkelijker in elkaar over. Hierdoor wordt het beeld iets meer "brei". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Morgen is Hans van Liempd 'omver' na de luistersessie. Want dan koopt Hans een Eenmaal de HK HD-970 thuis gehoord, en je wilt niets meer anders. Groeten Edwin Niet om. maar het blijft dat het ding ontzettend goed presteerde. Verschil met de Consonance. 1. iets mindere stage. 2. meer galm 3. minder precies. Vooral 2 en 3 vewonderden mij. De HK geeft meer ruimte en galm weer. Merkwaardigerwijs worden microdetails zoals ademhaling e.d. beter met de Consonance weergegeven. De Consonance maakt duidelijk meer ruimte tussen de instrumenten. Bij de HK zijn deze wat groter en lopen daardoor makkelijker in elkaar over. Hierdoor wordt het beeld iets meer "brei". Dat is jammer dat je niet om bent, Hans. Ik had Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 [...]Ik had Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Zijn de beide frequentiekarakteristieken ook bekend? Groet, Jacco Die zijn over het algemeen toch bij alle spelers hetzelfde, dus wat moet je ermee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 [...]Ik had Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Zijn de beide frequentiekarakteristieken ook bekend? Groet, Jacco Die zijn over het algemeen toch bij alle spelers hetzelfde, dus wat moet je ermee Om den dooie donder nie. Verschillen van 0.2 dB zijn geen uitzondering. Ga maar nameten. Moet je wel een gevoelige en nauwkeurige meetmethode bedenken. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Edwin Snoek @ 2 Mar 2006, 16:07:35) Snap je nu mijn enthousiasme een beetje. Eerlijk gezegd niet.... Die HK zal vast goed klinken maar is echt g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Edwin Snoek @ 2 Mar 2006, 16:07:35) Snap je nu mijn enthousiasme een beetje. Eerlijk gezegd niet.... Die HK zal vast goed klinken maar is echt g Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Edwin Snoek @ 2 Mar 2006, 16:17:33 Maar mensen geloven even goed dat een peperdure speler gelijk ook 'de top' betekent. Als je ergens besodemieterd wordt, is het wel in de audiowereld. Heb je mij bedragen horen noemen? Waar ik op doelde is dat sommige mensen geneigd zijn hun eigen spullen de hemel in te prijzen en andere zaken "af te branden" waarbij dan vaak de objectiviteit uit het oog verloren wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Edwin Snoek @ 2 Mar 2006, 16:17:33 Maar mensen geloven even goed dat een peperdure speler gelijk ook 'de top' betekent. Als je ergens besodemieterd wordt, is het wel in de audiowereld. Heb je mij bedragen horen noemen? Waar ik op doelde is dat sommige mensen geneigd zijn hun eigen spullen de hemel in te prijzen en andere zaken "af te branden" waarbij dan vaak de objectiviteit uit het oog verloren wordt. Die HK zal vast goed klinken maar is echt g Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 HK is (tegenwoordig) een Amerikaans massaproduct uitsluitend gemaakt met het doel om geld te verdienen. Daarom staat het vooraan bij BCC en de MediaMarkt en heeft zelfs Wehkamp het in zijn programma. De top is voor mij een product dat met liefde voor muziek gemaakt is en een audiofiele insteek heeft. Dat dat niet meteen een bom duiten hoeft te kosten bewijzen de diverse Italiaanse budgetproducten, Naim, Mission/Cyrus, Musical Fidelity etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 De top is voor mij een product dat met liefde voor muziek gemaakt is en eeen audiofiele insteek heeft. De top is voor mij, dat een speler goed klinkt. En of Wehkamp, Mediamarkt of Aldi 'm in een krantje heeft staan, dat vind ik alleen maar prachtig. Producten met 'liefde voor muziek' zegt mij helemaal niets. Dat vind ik zo'n loos begrip. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Dat dat niet meteen een bom duiten hoeft te kosten bewijzen de diverse Italiaanse budgetproducten, Naim, Mission/Cyrus, Musical Fidelity etc. Maar dat bewijst Harman Kardon toch ook? Meer dan dat zelfs. Waarom toch dat gefocus op "Italiaans' en zogenaamde gevestigde merken. Harman Kardon is ook een uitstekend merk op CD-speler gebied. Dat bewees HK wel met de voorganger, de HK-760. Als een Yoko mijn CD-17 had verslaan, dan ik de Yoko gekocht. Echt waar. Dat opgeblazen audiofiele wereldje zegt me echt bitter weinig. Ik zoek altijd naar de krenten in de pap in audioland. En dat is op dit moment de HK. Nu ga ik weer op zoek naar een goede versterker die de vloer aanvoegt met peperdure merken. En ik zal 'm weer vinden. Maar dat hoor je dan vanzelf wel weer, als ik hear weer begin te gillen. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Hans, heb je de Rotel RCD-1072 al eens gehoord? Ik denk het wel, ik heb aan Rotel spullen alleen niet zo'n goede herrineringen (kwa klank dan). Leuke generalisatie die nergens op slaat. Hoe klinken Rotel spullen dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Waar ik op doelde is dat sommige mensen geneigd zijn hun eigen spullen de hemel in te prijzen en andere zaken "af te branden" waarbij dan vaak de objectiviteit uit het oog verloren wordt. Van objectiviteit is bij CD speler vergelijk nog niet in de minste mate sprake. Ik wacht nog steeds op dat experiment waarbij op een audiobeurs als de High-End in Muenchen een CD-romspeler in een kast van Mark Levinson wordt geplaatst, en waarbij de draden voor play pause en stop worden doorverbonden. Plaats er genoeg borden bij met 'geniale nieuwe upsampling techniek' , 'verbeterd pickup mechanisme' enz. erbij en moet je de meningen eens pijlen. Dus mijn advies voor een nieuwe CD speler: Plaats eerst eens een discman van 10 euro o.i.d. in een grote metalen kast met gouden poten eronder, dik netsnoer eraan en joekels van WBT aansluitklemmen, graveer daar je naam in (of die van vrouwlief), zet daar allerlei prachtige termen bij en luister hoe prachtig mooi die ineens klinkt. Dat is al op meer waarheden gebaseerd dan bijv. wat je aantreft aan de binnenkant van zo'n apparaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts