Edwin Snoek Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Waar ik op doelde is dat sommige mensen geneigd zijn hun eigen spullen de hemel in te prijzen en andere zaken "af te branden" waarbij dan vaak de objectiviteit uit het oog verloren wordt. Van objectiviteit is bij CD speler vergelijk nog niet in de minste mate sprake. Ik wacht nog steeds op dat experiment waarbij op een audiobeurs als de High-End in Muenchen een CD-romspeler in een kast van Mark Levinson wordt geplaatst, en waarbij de draden voor play pause en stop worden doorverbonden. Plaats er genoeg borden bij met 'geniale nieuwe upsampling techniek' , 'verbeterd pickup mechanisme' enz. erbij en moet je de meningen eens pijlen. Dus mijn advies voor een nieuwe CD speler: Plaats eerst eens een discman van 10 euro o.i.d. in een grote metalen kast met gouden poten eronder, dik netsnoer eraan en joekels van WBT aansluitklemmen, graveer daar je naam in (of die van vrouwlief), zet daar allerlei prachtige termen bij en luister hoe prachtig mooi die ineens klinkt. Dat is al op meer waarheden gebaseerd dan bijv. wat je aantreft aan de binnenkant van zo'n apparaat. Jij maakt het wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 foutje.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Jij maakt het wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 ik snap nog steeds niet dat iemand veschil hoort tussen cd-spelers ze klinken nl allemaal eender... (en dan heb ik het over de huidige generatie spelers vavaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 ik snap nog steeds niet dat iemand veschil hoort tussen cd-spelers ze klinken nl allemaal eender... (en dan heb ik het over de huidige generatie spelers vavaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 maart 2006 Author Report Share Posted 2 maart 2006 Hans, heb je de Rotel RCD-1072 al eens gehoord? Ik denk het wel, ik heb aan Rotel spullen alleen niet zo'n goede herrineringen (kwa klank dan). Leuke generalisatie die nergens op slaat. Hoe klinken Rotel spullen dan? De keren dat in Rotel spullen hoorde was het niet mijn smaak. Soms wat aan de scherpe kant, dan weer wat futloos. het is dus niet het eerste merk waar ik aan denk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 HK is (tegenwoordig) een Amerikaans massaproduct uitsluitend gemaakt met het doel om geld te verdienen. Daarom staat het vooraan bij BCC en de MediaMarkt en heeft zelfs Wehkamp het in zijn programma. De top is voor mij een product dat met liefde voor muziek gemaakt is en een audiofiele insteek heeft. Dat dat niet meteen een bom duiten hoeft te kosten bewijzen de diverse Italiaanse budgetproducten, Naim, Mission/Cyrus, Musical Fidelity etc. Als veel audiofielen deze gedachtegang hebben, en ik denk dat dat zo is, dan verklaart dat in ieder geval wel waarom bijvoorbeeld merken als HK, Magnat, JBL, Sony en in mindere mate Marantz, Yamaha, Denon, Onkyo enz. niet worden gewaardeerd. Want ja, dat staat immers ook bij de MM of de BCC. Dus hoe goed kan dat spul nou helemaal zijn he? Maar op het moment dat er een minder bekend (kleiner) merk op staat en het is voor dezelfde prijs te koop maar dan niet bij MM of BCC maar bij een of andere zelfstandige audiowinkel, liefst eentje die ook buizenversterkers en platenspelers verkoopt, dan is het ineens wel goed... Pfff... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 maart 2006 Author Report Share Posted 2 maart 2006 Maar goed als de Consonance beter presteert dan de HK, dan is dat gewoon zo. Maar ik ken de de Consonance dan ook niet en heb 'm nooit gehoord. Heb je misschien een foto en wat specs en natuurlijk de prijs van de speler, want daar ben ik wel benieuwd naar. maar het blijft dat het ding ontzettend goed presteerde. Daar gaat het uiteindelijk om. Groeten Edwin De CD120 kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 maart 2006 Author Report Share Posted 2 maart 2006 HK is (tegenwoordig) een Amerikaans massaproduct uitsluitend gemaakt met het doel om geld te verdienen. Daarom staat het vooraan bij BCC en de MediaMarkt en heeft zelfs Wehkamp het in zijn programma. De top is voor mij een product dat met liefde voor muziek gemaakt is en een audiofiele insteek heeft. Dat dat niet meteen een bom duiten hoeft te kosten bewijzen de diverse Italiaanse budgetproducten, Naim, Mission/Cyrus, Musical Fidelity etc. Als veel audiofielen deze gedachtegang hebben, en ik denk dat dat zo is, dan verklaart dat in ieder geval wel waarom bijvoorbeeld merken als HK, Magnat, JBL, Sony en in mindere mate Marantz, Yamaha, Denon, Onkyo enz. niet worden gewaardeerd. Want ja, dat staat immers ook bij de MM of de BCC. Dus hoe goed kan dat spul nou helemaal zijn he? Maar op het moment dat er een minder bekend (kleiner) merk op staat en het is voor dezelfde prijs te koop maar dan niet bij MM of BCC maar bij een of andere zelfstandige audiowinkel, liefst eentje die ook buizenversterkers en platenspelers verkoopt, dan is het ineens wel goed... Pfff... Vroeger waren merken zoals HK, JBL en Infinity gewaardeerde merken. Nu hebben ze hun toplijn geschrapt en staan ze gelijk met Philips, Pioneer en Yamaha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Hans van Liempd,2 Mar 2006, 18:28:39] Maar goed als de Consonance beter presteert dan de HK, dan is dat gewoon zo. Maar ik ken de de Consonance dan ook niet en heb 'm nooit gehoord. Heb je misschien een foto en wat specs en natuurlijk de prijs van de speler, want daar ben ik wel benieuwd naar. maar het blijft dat het ding ontzettend goed presteerde. Daar gaat het uiteindelijk om. Groeten Edwin De CD120 kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 HK is (tegenwoordig) een Amerikaans massaproduct uitsluitend gemaakt met het doel om geld te verdienen. Daarom staat het vooraan bij BCC en de MediaMarkt en heeft zelfs Wehkamp het in zijn programma. De top is voor mij een product dat met liefde voor muziek gemaakt is en een audiofiele insteek heeft. Dat dat niet meteen een bom duiten hoeft te kosten bewijzen de diverse Italiaanse budgetproducten, Naim, Mission/Cyrus, Musical Fidelity etc. Als veel audiofielen deze gedachtegang hebben, en ik denk dat dat zo is, dan verklaart dat in ieder geval wel waarom bijvoorbeeld merken als HK, Magnat, JBL, Sony en in mindere mate Marantz, Yamaha, Denon, Onkyo enz. niet worden gewaardeerd. Want ja, dat staat immers ook bij de MM of de BCC. Dus hoe goed kan dat spul nou helemaal zijn he? Maar op het moment dat er een minder bekend (kleiner) merk op staat en het is voor dezelfde prijs te koop maar dan niet bij MM of BCC maar bij een of andere zelfstandige audiowinkel, liefst eentje die ook buizenversterkers en platenspelers verkoopt, dan is het ineens wel goed... Pfff... Vroeger waren merken zoals HK, JBL en Infinity gewaardeerde merken. Nu hebben ze hun toplijn geschrapt en staan ze gelijk met Philips, Pioneer en Yamaha. De toplijn is geschrapt? Waar hoort dit bij dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 maart 2006 Author Report Share Posted 2 maart 2006 Niet echt on topic.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Hallo Hans, Als je de Marantz SA-15S1 gaat beluisteren let dan op trillingen van de kast, zie onderstaande link van een ander forum: http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=4753.0 Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 maart 2006 Author Report Share Posted 2 maart 2006 Hallo Hans, Als je de Marantz SA-15S1 gaat beluisteren let dan op trillingen van de kast, zie onderstaande link van een ander forum: http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=4753.0 Jan Dit komt dus door het hoge toerental van de CD. Doordat het ding een DVD loopwerk heeft, wordt de CD met hogere snelheid ingelezen. Wanneer de CD een onbalans heeft (komt veel voor bij oudere CD's) gaat de boel dus trillen. In een PC gebeurt dat ook, tenminste met de high speed CD/DVD drive's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Niet echt on topic.... Dat klopt, maar dan moet je maar niet zeggen dat JBL en/of HK geen kwaliteit meer maken. Want dat is volslagen onzin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Zo is dat, bijt maar flink van je af hoor, Henrie. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Hans, heb je de Rotel RCD-1072 al eens gehoord? Ik denk het wel, ik heb aan Rotel spullen alleen niet zo'n goede herrineringen (kwa klank dan). Leuke generalisatie die nergens op slaat. Hoe klinken Rotel spullen dan? De keren dat in Rotel spullen hoorde was het niet mijn smaak. Soms wat aan de scherpe kant, dan weer wat futloos. het is dus niet het eerste merk waar ik aan denk. Klopt. Die CD van Norah klinkt scherp. Zoals het op de CD staat. En futloze CD's klinken futloos. Eigenlijk best vervelend h Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Hallo Hans, Als je de Marantz SA-15S1 gaat beluisteren let dan op trillingen van de kast, zie onderstaande link van een ander forum: http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=4753.0 Jan Dit komt dus door het hoge toerental van de CD. Doordat het ding een DVD loopwerk heeft, wordt de CD met hogere snelheid ingelezen. Wanneer de CD een onbalans heeft (komt veel voor bij oudere CD's) gaat de boel dus trillen. In een PC gebeurt dat ook, tenminste met de high speed CD/DVD drive's. Wat een rotsooi dus. Als al die dingen gelijk zijn moeten ze behalve hetzelfde klinken ook niet trillen, hummen, stotteren en dat zonder reparatie over een periode van minstens 8 jaar. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Wat een rotsooi dus. Als al die dingen gelijk zijn moeten ze behalve hetzelfde klinken ook niet trillen, hummen, stotteren en dat zonder reparatie over een periode van minstens 8 jaar. De HK trilt niet, ongeacht de CD die ik erin doe. En er zit ook een 'high-speed' DVD-loopwerk in. Het loopwerk is zelfs geruisloos. W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Beste Edwin, Ik heb hem inmiddels ook staan Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Beste Edwin, Ik heb hem inmiddels ook staan Groeten, Bas Meen je dat serieus, Bas? Geweldig. Ik vind het heel mooi dat je er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Wat ook zo'n mooi voordeel is, dat de HK een Dot Matrix display heeft. Deze slijt niet zoals de "gasbuis" displays, en je kunt het display ook dimmen en uitschakelen. Als er tekst op een CD staat of MP-3tje, dan zie je de tekst van rechts naar links in het display voorbij-scrollen. Het display is ook heel mooi helder blauw. Nu hou ik op. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Beste Edwin, Ik heb hem inmiddels ook staan Groeten, Bas Meen je dat serieus, Bas? Geweldig. Ik vind het heel mooi dat je er Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 ik snap nog steeds niet dat iemand veschil hoort tussen cd-spelers ze klinken nl allemaal eender... (en dan heb ik het over de huidige generatie spelers vavaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 maart 2006 Report Share Posted 2 maart 2006 Beste Edwin, Ik heb hem inmiddels ook staan Groeten, Bas Meen je dat serieus, Bas? Geweldig. Ik vind het heel mooi dat je er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts