Jump to content

CD-speler....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Dat is ook een heel erg mooi apparaat met buis :rolleyes:

De prijs ligt volgens mij wel een stuk hoger dan 1500 euri

Edit:

Toch niet: effe googlen leverde een prijs van 1389 euro op. Lijkt me een mooie prijs voor een mooie CD speler.

Edited by gruiter

Dat is ook een heel erg mooi apparaat met buis :rolleyes:

De prijs ligt volgens mij wel een stuk hoger dan 1500 euri

Edit:

Toch niet: effe googlen leverde een prijs van 1389 euro op. Lijkt me een mooie prijs voor een mooie CD speler.

Volgens mij zelfs

gr piet :P

Wanneer jullie nu beiden hierheen komen.... dan hebben we ze allemaal tegelijk... ;)

hans .

ik wil best mijn van medevoort in de auto zetten en langs komen, kan ik gelijk jounetsnoeren bestuderen.

gr piet.

a.s. woensdagavond is Jerry hier met z'n nieuwe HK970... heb je dan toevallig ook tijd..??

:)

Wanneer jullie nu beiden hierheen komen.... dan hebben we ze allemaal tegelijk... ;)

hans .

ik wil best mijn van medevoort in de auto zetten en langs komen, kan ik gelijk jounetsnoeren bestuderen.

gr piet.

a.s. woensdagavond is Jerry hier met z'n nieuwe HK970... heb je dan toevallig ook tijd..??

sorry hans ,maar dan moet er weer :( gewerkt worden.

gr piet.

hans .

gr piet.

sorry hans ,maar dan moet er weer :( gewerkt worden.

gr piet.

Stuur even een PM wanneer je w

[...]

Dit is waarschijnlijk te danken aan de ingebouwde upsampling.

[...]

Zeer waarschijnlijk niet.

Groet,

Jacco

Toch speelt die CD120 loepzuiver. Ik zal vanavond Norah er eens in leggen.

Nou, Hans, ik zou Norah als een ufo door het raam naar buiten ssslingeren. Op cd dan, he. De enige versie die goed gemasterd is, is de multichannel sacd versie en die heb jij niet. Jammer.

16 bit 44k1 is ook loepzuiver.

Groet,

Jacco

Het spijt me, maar de cd's van mevrouw Jones klinken werkelijk nergens naar!!

Het is net alsof al die nummers in zo'n rokerig achteraf kamertje zijn opgenomen.

Nee, het is regelrechte but!! <_<

Nog iemand een ander idee m.b.t. de CD-speler keuze..???

Je zou kunnen denken aan de 1240 van T&A. Draai er nu 2 jaar tot volle tevredenheid mee. Nieuw zit hij helaas ver boven het budget maar in Duitse bladen staat hij nog wel eens tussen de aanbiedingen.

[...]

Of zelfs wanneer de CD speler zodanig goed is dat ik SACD helemaal niet meer mis, ik helemaal SACD vergeet.

Dat zal niet gebeuren. Niet alles is op cd beschikbaar. Je zou je wel kunnen afvragen of je 2 apparaten wilt aanschaffen of 1 die beide formaten aan kan. Maar ik zou sacd zeker niet afschrijven (ik draai inmiddels meer sacd's dan cd's).

Groet,

Jacco

Een ander idee voor CD keuze? Hebben wij.

Net lang gezocht naar een nwe speler na mijn Philips SA963vM de deur uitgedaan te hebben wegens rommelig laag. Rega Apollo geprobeerd, kun je gewoon overslaan. Maar toen liep ik tegen iets op, de Meridian G07. 2de hands voor 1075 eur (1 jaar oud) kunnen krijgen (nw nu voor zo'n 2000e omdat ie vervangen wordt door de G06 vanwege niet langer leverbaar loopwerk). Brilliante speler, strak laag, ver hoog, detail, soundstage, etc.

Dus eh.. ik ben tevreden.

Deze past ook nog binnen je budget:

cd21-front.jpg

Ziet er ook nog eens degelijk en fraai uit (vind ik)

Groet,

Jkr

Het schijnt ook nog eens heel goed te klinken.

Ik heb in m'n huiskamersetje een primare A20 versterker. Degelijk

[...]

Of zelfs wanneer de CD speler zodanig goed is dat ik SACD helemaal niet meer mis, ik helemaal SACD vergeet.

Dat zal niet gebeuren. Niet alles is op cd beschikbaar. Je zou je wel kunnen afvragen of je 2 apparaten wilt aanschaffen of 1 die beide formaten aan kan. Maar ik zou sacd zeker niet afschrijven (ik draai inmiddels meer sacd's dan cd's).

Groet,

Jacco

Dat is inderdaad het punt waarom ik misschien toch een combispeler zou willen.

Maar 'n iets betere CD-speler met een aparte SACD speler kan natuurlijk ook. Een tweede hands Sony QS of zoiets...

De Consonance begint eigenlijk steeds beter te bevallen. De dynamiek en hoogoplossing van dat ding werkelijk briliant. Het laag is iets meer aan de gonzerige kant. Zelfs Norah was erop te pruimen, dat scherpe is vrijwel weg. En dit terwijl de CD120 echt het hoog nadrukkelijker weergeeft.

[...]

Zelfs Norah was erop te pruimen, dat scherpe is vrijwel weg. En dit terwijl de CD120 echt het hoog nadrukkelijker weergeeft.

Hoewel het er wel hoort te zijn. Die Norah is een foute mastering. Voor vinyl schijnen ze wel de analoge master te hebben gebruikt. Je zou eigenlijk de frequentiekarakteristiek moeten meten van die speler.

Groet,

Jacco

Hans, heb je de Rotel RCD-1072 al eens gehoord?

Ik denk het wel, ik heb aan Rotel spullen alleen niet zo'n goede herrineringen (kwa klank dan).

Dat geldt ook voor NAD.

Ik zou graag op een mooi Chinees ding uitkomen. Ik vind de afwerking van die spullen zo geweldig. Voor dezelfde afwerking voor een westers apparaat betaal je minstens het dubbele. ook is de componentkeuze vaak zeer hoogwaardig.

[...]

Zelfs Norah was erop te pruimen, dat scherpe is vrijwel weg. En dit terwijl de CD120 echt het hoog nadrukkelijker weergeeft.

Hoewel het er wel hoort te zijn. Die Norah is een foute mastering. Voor vinyl schijnen ze wel de analoge master te hebben gebruikt. Je zou eigenlijk de frequentiekarakteristiek moeten meten van die speler.

Groet,

Jacco

Op de LP klinkt het inderdaad helemaal niet scherp.

Op de CD was het te pruimen. Dat is iets anders dan dat het goed klinkt.

De Consonance heeft een bepaalde frisheid in het hoog. Hierdoor valt dat scherpe in het middengebied kennelijk minder op.

Beste Hans,

Heb je wel eens aan een Helios 2 CD speler gedacht. Ik heb hem ooit mogen beluisteren en ik vond hem niet veel onder doen t.o.v. de Consonance.

Groet,

Gerald

De Consonance 2.2, of de CD120...???

Helios wordt toch door Eurogram vertegenwoordigd niet...??