Jump to content

Wie is bekend met de Elipson 1804?

sultankat
 Share

Recommended Posts

Ik word als Elipson-fan al wekenlang achtervolgd door verkoopadvertenties op verschillende sites over deze speaker. Er is erg weinig over bekend. Niets op het net behalve een foto uit een folder van Elipson en de basis technische specs. Wie weet er meer van? Heeft wellicht zelf een 1804? Of heeft wel aanvullende gegevens/foto's van het web? Alle info is welkom.

Hierbij de foto van de aangeboden set:

970898ug.jpg

en hier vind je de eerdergenoemde info op het net:

Webinfo Elipson 1804

En hier de foto van de 1804 uit die Elipson-folder (die er dus wel anders uitziet dan de foto van de aangeboden speaker en wellicht de 1814 is):

Foto folder Elipson 1804 of wellicht 1814

Ik word als Elipson-fan al wekenlang achtervolgd door verkoopadvertenties op verschillende sites over deze speaker. Er is erg weinig over bekend. Niets op het net behalve een foto uit een folder van Elipson en de basis technische specs. Wie weet er meer van? Heeft wellicht zelf een 1804? Of heeft wel aanvullende gegevens/foto's van het web? Alle info is welkom.

Hierbij de foto van de aangeboden set:

970898ug.jpg

en hier vind je de eerdergenoemde info op het net:

Webinfo Elipson 1804

En hier de foto van de 1804 uit die Elipson-folder (die er dus wel anders uitziet dan de foto van de aangeboden speaker en wellicht de 1814 is):

Foto folder Elipson 1804 of wellicht 1814

Sultankat

Kun je niet meer te weten komen bij de nederlandse importeur?

Beste,

Ik ben jaren in het bezit geweest van de elipson 1814,en deze spelen nog met alle plezier bij een vriend van mij.

ik heb ook de advertentie zien staan,maar de foto is niet een 1814,daar deze op de plek van de woofer op de foto een baspoort heeft.

Ik vermoed dat dit de 1815 is,of een geheel verbouwde 1814,maar niet meer orgineel.

Ook de tweeter is een ander model dan die in de 1814.

Misschien heb ik nog wel de orginele handleiding ergens liggen,wat overigens een sumier papiertje was in het frans,maar dan moet ik eens goed zoeken..

Verder had de 1814 een vergelijkbare klank met de 1303,lag de woofer plat binnen in de kast,symetrisch belast laag.

Ook is de kast op de foto anders mbt de frontjes,die op de foto opzetbaar zijn,dat was met de 1814 niet,deze zaten om de kastranden van de units gelijmd.

De middentoner van de 1814 is een focal,de tweeter is een vifa..

Dit is zo,n beetje wat ik snel over de speaker kan vertellen,heb er vele jaren met plezier naar geluisterd.

Als je nog meer wilt weten zie ik je vraag wel hier op het forum,

mvg Leon

De adverteerder heeft het ook over de 1804 en niet de 1814. Die laatste heeft ook volgens mijn info een poort en symmetrische belasting binnenin. Ik kwam na lang zoeken nog wel een foto tegen van de 1812, maar die heeft weer een traditionele basspeaker. Hier de link

KLIK FOTO

Charisma, je hoort kennelijk tot het selecte groepje van Elipson liefhebbers, want zo te lezen weet je er veel van af!