CableTalk Posted 3 maart 2006 Author Report Share Posted 3 maart 2006 Arg!!! http://cgi.ebay.com/Mullard-Master-10M-12A...1QQcmdZViewItem Smul, Smul! maar die prijs..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene59 Posted 3 maart 2006 Report Share Posted 3 maart 2006 Ik heb in mijn voorversterker verschillende ecc83 buizen gehad om eens te horen wat voor verschil het uitmaakt. Eindconclusie was dat ik niet kon onderscheiden welke buis er speelde. Audio Voice ( Chinees), Electro Harmonix ( Rus), Siemens, Telefunken, Philips Miniwatt ze hebben er allemaal ingezeten en welke nu mooier speelt?, ik weet het niet. Nu zit er een Audio Voice in en het klinkt goed. Probeer eerst uit voordat je buizen koopt voor belachelijke prijzen. Vroeger gebruikten we de buizen als doel om er met de luchtbuks op te schieten, nu betaal je voor sommige een fortuin. ( beleggersobjecten) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 maart 2006 Report Share Posted 3 maart 2006 Tja, dat loont alleen de moeite als je ook een 2 hands Thorens TD160 voor eu 750 hebt gekocht Beetje absurd wat ie durft te vragen maar er zijn nu eenmaal lieden die ze per se hebben willen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 3 maart 2006 Author Report Share Posted 3 maart 2006 Tja, dat loont alleen de moeite als je ook een 2 hands Thorens TD160 voor eu 750 hebt gekocht Als iemand EUR 750 biedt voor mijn TD145 MKII dan kan 'ie 'm vanmiddag nog ophalen Even serieus: ik ben niet van plan dergelijke bedragen voor nieuwe buizen op tafel te leggen, da's gewoon belachelijk. Aan de andere kant: er moeten nieuwe in want de huidige zijn een beetje op. Inmiddels hebben velen hier een goed advies c.q. goede overwegingen gegeven en heb ik een beetje richting. De JJ ECC803-suggestie had Jitze ook al eerder gedaan en die buisjes ga ik dan ook binnenkort halen (bij AE-electric inderdaad, had het contact al gelegd). Als ik leuke NOS-buizen tegenkom, tegen aanvaardbare prijzen, dan is zo'n aanschaf meer voor "de leuk", heeft ook wel iets nostalgisch: een buis uit, zeg, 1964 in je versterker. Voor mij is dat net zoiets als toen ik een paar jaar geleden de 1958-Caddilac van mijn buurman mocht besturen. Ding reed voor geen meter, vergeleken met een moderne auto maar ik vond het helemaal geweldig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 maart 2006 Report Share Posted 3 maart 2006 Voor mij is dat net zoiets als toen ik een paar jaar geleden de 1958-Caddilac van mijn buurman mocht besturen. Ding reed voor geen meter, vergeleken met een moderne auto maar ik vond het helemaal geweldig! Tja dat ken ik wel. Mijn buurman in A'dam heeft een tijdje een Corvette gehad. Reed ook voor geen meter op de grachten en in de smalle straatjes in A'dam. Maar eenmaal in Duitsland op een rustige autobahn was het wel een groot feest met dat ding. Er zijn idd een aantal goede adviezen voorbij gekomen en die JJ buisjes zijn echt goed. Ben benieuwd, je hebt daar vast veel plezier aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 maart 2006 Report Share Posted 3 maart 2006 Ik heb nog een Siemens koelkast uit 1967. Als iemand daar een leuk bedrag op biedt... Of zouden daar geen liefhebbers voor zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 Ik heb nog een Siemens koelkast uit 1967. Als iemand daar een leuk bedrag op biedt... Of zouden daar geen liefhebbers voor zijn? zitten daar ook buizen in heb trouwens nog telefunken ecc83 nos liggen voor de liefhebber Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmikid Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 Hoi Berend, ik heb je een mailtje gestuurd. Is ie aangekomen? Je kan mij evt bereiken op tderks@xs4all.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts