Jump to content

gedesillusioneerd .....

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

jongens.

als ik denk dat een quad 99 voor 99cd 909 eind en 989 elektrostaten

het bruutste is wat er is dan zit ik faut??

ik zie allelei vetteshit (zie tweedehands forum 34000 euro) met conussen enzo.

gaat dat dan zoveel verder.?

ze hadden het over ultraextremespacesuper higher than high end... :D

en sphinx en krell en linn is dat dan net zoveel mooier als quad mooier is dan jvc?

tell me game....

;)

Geplaatst door game:

jongens.

als ik denk dat een quad 99 voor 99cd 909 eind en 989 elektrostaten

het bruutste is wat er is dan zit ik fout??

Inderdaad een mooie set voor een wat grotere huiskamer, die Quad 989 mogen ze wel bij me neerzetten om even te proberen :D;)

Als mijn kamer groter was..... Dat is het probleem met de ESL, je hebt veel ruimte achter de speakers nodig en het zijn dingen van een meter in het vierkant.

Groet,

Dat is het probleem met de ESL, je hebt veel ruimte achter de speakers nodig
Normaliter is dat inderdaad zo, maar bij de ESL63 van Quad valt dat nog wel mee.

Ik heb ze in diverse opstellingen/ruimte's gezien, waarbij ze soms amper 50cm van de achterwand stonden opgesteld. Da's ook zo'n beetje de meest gangbare afstand voor gewone speakers.

(iets verder de kamer in zal ongetwijfeld wel nog iets beter zijn)

mvg,

Alco

Beste Game

Het is inderdaad een set om van te watertanden. Maar in audio is het heel moeilijk om van 'beste' te spreken om dat de beoordeling een strict persoonlijk zaak is, waarbij heel veel factoren een rol spelen. Lees de discussie over Panelen en conussen maar eens na. Je hebt met die set wel iets heel erg moois is huis.

Overigens zijn de ESL63's (of 988) geen meter in het vierkant. Volgens mij zijn ze 66cm*90cm en dan kom je aan 0,6 vierkante meter

Plaatsing van de ESL63 is inderdaad veel minder kritisch dan veel mensen denken. Veel ruimte er achter is altijd prettig, maar de genoemde 50 CM kan in een aantal gevallen goed kloppen. Lijkt me voor een deel afhankelijk van de acoustische omstandigheden. Pas geleden heb ik nog met iemand een setje 2e hands gekocht. Die dingen stonden in een kleine ruimte naast elkaar met misschien een halve meter tussenruimte. Het klonk niet optimaal, maar nog steeds erg goed.

Hai Kermit,

Ik krijg bijna zin om het te proberen, want mijn MA's staan meer dan 80 cm van de achterkant. Aan de andere kant ze moeten weer op een standaard en zullen de kamer behoorlijk domineren. De ESL schijnt het overigens ook goed te doen op buizen.

Hai Kermit,

Ik heb ze een aantal keren gehoord en had ze zeker gekocht als ik ze had kunnen "verkopen" aan het thuisfront (dat overigens zeer liberaal is ten opzichte van mijn hobby). Overigens zijn die Monitor Audio's 20 SE ook niet mis. Ze werden in testen vaak vergeleken met de ESL en ik heb er veel plezier mee.

Groet,

Tsja, een begrijpelijk verhaal, Carl. Ik heb dat iets anders aangepakt: eerst een geluidsinstallatie, daarna een vriendin. En omdat ik geen concessies wilde doen heb ik er eentje genomen van de leeftijd waarop een ander normaal gesproken een vriendin neemt. Dus die van mij is nu een aardig stukje jonger dan ik ben. En dat valt niet altijd mee. Soms best vermoeiend.

Ik heb wel eens een paar MA's gehoord (type weet ik niet meer) en dat was niet mis. Weliswaar niet helemaal my cup-of-tea, maar de kwaliteiten waren evident.

Hai Kermit,

Het leven komt zoals het komt zeggen ze wel eens. De beste MA typen zijn volgens mij de 2 SE en de 20 SE. De 20 SE wordt wel de beste Speaker van MA ontwerper Mo Iqbal genoemd. Daarna heeft hij de firma verkocht en is een stuk commercieler en voor mij minder interssant geworden.

PS ik las in een ander topic dat je ook zeilt. Met windkracht 7 zonder roer doe je volgens mij ook alleen als je jong bent.

Groet,

Ha Carl

Ja dat klopt. Ik heb er ongeveer 30 zeiljaren opzitten in verschillende types: 16M (zelfbouw, samen met mijn broer en vader), vooral Finnjol en de nodige wedstrijden op jachten van 8,5 tot 12 meter. Aan de wind was ik als stuurman bijna niet te kloppen....

Hai Kermit,

Ik ben jaloers. Vroeger veel op motorboten gezeten en gewaterskied en veel met vriendjes op zeilboten meegegaan, BM, Spanker e.d.

Een paar jaar geleden (weer) begonnen met zeilen. van mij is wel te winnen, maar mijn kinderen doen het wel aardig op hun Topaz (soort laser). Moet zelf nog iets kopen dacht aan en Efsix, maar nu gaan we commentaar krijgen vanwege off topic.

Groet,

Carl,

Ik zie bij jou geen mogelijkheid om een PB te sturen, dus daarom nog maar even hier: Ik heb ook vrij veel ervaring in zeilen van Efsixen en ik vind het geweldige boten. Ze sturen net zo gevoelig als een zwaard boot, hebben fantastische zeileigenschappen, stabiel, ophaalbare kiel, ruim, onderhoudsarm en... ze zien er snel uit ;), vooral de blauwe.

Heb je al eens aan een Yingling gedacht? Waarschijnlijk een heel andere prijsklassse, maar heel fraai...

Hai Kermit,

Je noemt de voordelen van de Efsix die spreken mij dus ook aan. De Yingling heeft een kleinere kuip, vaste kiel (en is dus moeilijk trailerbaar)etc. Ook voor dochters die natuurlijk over een paar jaar ook met een zeilboot op vakantie willen.

Misschien vraag ik je nog wel eens advies.

Sorry game,

Waar een goed functionerend forum toe kan leiden. Ik heb wel een advies voor je op kabelgebied!

Groet,