Jump to content

Weer een nieuwe Goeroe

paul demo
 Share

Recommended Posts

De luistersessie vindt plaats op zondag 12 maart om 14.00 uur. De aanmeldingen lopen via mij en er is nog plaats voor 2 personen. Graag via PM laten weten . De tijd telt. Morgen horen de aanmelders wie mee kunnen (behalve Satch van Hififreaks, deze was de eerste).

Ik zie het wel verschijnen.

Op hififreaks wordt het een PP achtige soap ja. Binnenkort zal er dus wel ergens een luistersessie komen :D

Daar heb jij dan anders ook een ferme duit aan bijgedragen ;)

Dat klopt heleaal. Vandaar dat ik dit keer ook de luistersessie heb opgestart. B) En ik sta trouwens nog wel steeds achter mn mening mbt de PP's.

Op hififreaks wordt het een PP achtige soap ja. Binnenkort zal er dus wel ergens een luistersessie komen :D

Dat klopt heleaal. Vandaar dat ik dit keer ook de luistersessie heb opgestart. B) En ik sta trouwens nog wel steeds achter mn mening mbt de PP's.

Ben dan benieuwd naar je eerlijke mening over die raadselachtige hifi spullen.

Ben dan benieuwd naar je eerlijke mening over die raadselachtige hifi spullen.

Die mening zal ik ook zeker na 12 maart zeker posten. De verwachting is dat ik zeker geen wijzigingen in mijn systeem zal toepassen. Maar ik ben gewoon benieuwd en ik vind het vreemd dat ik zo weinig aanmelders krijg vor een luistersessie!

Graag, als het niet te ver weg is.

Maar ik verwacht er niks van, de kast-bouw slaat nergens op en die speakers ken ik goed die klinken werkelijk nergens naar  :(

Marcel

Marcel

Wat bedoel je met die speakers ken ik goed?

De gebruikte Pioneer speakers!

Je kan die niet zo inbouwen dat die goedklinken, ze zijn gewoon slecht, bonkerig en enorm schel :blink:

Marcel

Hij doet mij sterk denken aan een oud collega, dat was ook zo iemand die met begrippen gooide die hij later helemaal niet bleek te snappen.

Ook reageert deze man vergelijkbaar op lastige vragen, met andere woorden als hij er niet meer uitkomt dan ontwijkt hij ze gewoon.

M`n oud collega bleef dan ook maar met lulverhalen smijten die ik of een andere collega dan onderuithaalde, en uiteindelijk was het stil.

Toen waren de lulverhalen op en zijn duim leeg :D

Het schijnt dat er nu een onafhankelijke test komt, en ik durf er wel een kratje bier op te zetten dat die test voor hem zal tegenvallen.

Marcel

dat verhaal over het tunen van een auto via de sigarettenaansteker vind ik geweldig !!!! :D

die vent is knettergek! :lol:

Ik heb je reactie gelezen (ik heb zelfs het hele topic doorgeworsted :blink::ph34r: ). Goeie reactie! :)

Overigens, Bose (die nogal eens wordt/werd genoemd in dat topic) stond een tijdje geleden in Autovisie met een of andere aandrijfsysteem of zo, of een ophanging, ik weet het niet meer precies... Kennelijk gaan audio en auto's nogal hand in hand ;)

Overigens, Bose (die nogal eens wordt/werd genoemd in dat topic) stond een tijdje geleden in Autovisie met een of andere aandrijfsysteem of zo, of een ophanging, ik weet het niet meer precies...

Direct Reflecting schokbrekers en een equaliser op de veren?

:lol:;)

Overigens, Bose (die nogal eens wordt/werd genoemd in dat topic) stond een tijdje geleden in Autovisie met een of andere aandrijfsysteem of zo, of een ophanging, ik weet het niet meer precies...

Direct Reflecting schokbrekers en een equaliser op de veren?

:lol:;)

Ik zal het morgen of volgende week (als ik er dan nog aan denk :rolleyes: ) eens opzoeken. Of misschien zo nog wel ff, maar heb nu ff geen tijd en moet zo al weer gaan slapen helaas... ;)

zo wil je om half 2 naar bed en kijk je 35 forum pagina's later op de klok... haf 4..

De reactie van Erik is heerlijk.. Opvallend dat de paar mensen die zo'n systeem hebben spreken over 'boxen' wat mij in ieder geval zegt dat ze totaal niet thuis zijn in 'audioland'.

De laatste post (op dit moment) zegt dat het thuis net zo goed klinkt als in de Heineken Music Hall.. Gelukkig klinkt het bij mij thuis allemaal een stuk zuiverder en fijner dan in die bonk-hal (ook al is het relatief goed) in Amsterdam!

De laatste post (op dit moment) zegt dat het thuis net zo goed klinkt als in de Heineken Music Hall.. Gelukkig klinkt het bij mij thuis allemaal een stuk zuiverder en fijner dan in die bonk-hal (ook al is het relatief goed) in Amsterdam!

De Heineken Music Hall is een van de best klinkende schuren in Europa. Ooit naar een concert van Mark Knopfler geweest en dat klonk niet verkeerd. Integendeel.

Groet,

Jacco

De Heineken Music Hall is een van de best klinkende schuren in Europa. Ooit naar een concert van Mark Knopfler geweest en dat klonk niet verkeerd. Integendeel.

Groet,

Jacco

Wat bedoel je nu Jacco? Kan hier ook geen touw aan vast knopen. Klonk de zaal wel goed maar klonk Mark Knopfler verkeerd ???

:unsure:

Groet,

Jacco

Wat bedoel je nu Jacco? Kan hier ook geen touw aan vast knopen. Klonk de zaal wel goed maar klonk Mark Knopfler verkeerd ???

:unsure:

Oh, ik zie het al. Te veel nuance in mijn taalgebruik. Niet verkeerd is eigenlijk een stijlfout en ik bedoel er mee dat het niet slecht klonk maar ook niet echt goed. Per definitie is niet verkeerd = goed, maar dat bedoel ik er net niet mee. Sorry.

Mark Knopfler & band waren echt goed (het was een mini Dire Straits concert) en het zaalgeluid was wat minder. Maar niet veel. Ik ga niet smijten met neuzel-argumenten (wollige bas, droog en tegelijk ietwat scherp hoog, benepen midden, etc, etc, bla, bla, gaap, gaap en snurk...)

Groet,

Jacco

Ja begreep ik wel hoor Jacco :D

Heb Knopfler nog in de Schouwburg in Rotterdam gehoord halverwege jaren '70. Eigenlijk nog voor ie bekend werd. Gewoon simpel een gitarist solo op het podium met een kleine begeleiding er achter die zonder veel opsmuk (toen nog) werkelijk de sterren van de hemel speelde. Dat soort concerten mis ik nu wel eens ...

;)

Ik heb slechts 2 bands in de HMH mogen horen en dat was zeker in orde qua geluid. Het is meer de 'geluidsmassa' en het niet zo fijne hoog.. Puur om geluidskwaliteit luister ik liever in mijn 12m^2 naar kleine dome tweetertjes die het met wat minder decibelletjes maar wel wat netter doen. Bas is ook vaak wat veel aanwezig in de zaal, en een paarduizend door de muziek heen kletsende mensen..

Live heeft op alle andere fronten de voorkeur maar voor een zuiver geluid blijf ik thuis. (nu de sfeer / band interactie nog thuis zien te krijgen.... :))