dekkersj Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Het einde van een zin hoort een punt te zijn, ofwel ".". In geen geval een smiley. Daarom gebruikt Dick er ook drie. Oh, 3 smiley's (wat is het meervoud van smiley?) is dus gelijk aan een punt. Daar zou de dikke Van Dale (volgens henzelf van Dale, hetgeen fout is mijns inziens) mee worden verrijkt Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Het einde van een zin hoort een punt te zijn, ofwel ".". In geen geval een smiley. Daarom gebruikt Dick er ook drie. Heel juist. Het was bedoeld als zin met een open eind en dan mag je drie punten gebruiken. Om toch enigszins mijn droefheid tot uitdrukking te brengen, heb ik gekozen voor drie iconen Zo goed... Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Het einde van een zin hoort een punt te zijn, ofwel ".". In geen geval een smiley. Daarom gebruikt Dick er ook drie. Oh, 3 smiley's (wat is het meervoud van smiley?) is dus gelijk aan een punt. Daar zou de dikke Van Dale (volgens henzelf van Dale, hetgeen fout is mijns inziens) mee worden verrijkt Groet, Jacco Je bent niet erg scherp vanmorgen. In geen geval een smiley. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Zo goed... Ja ja ja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Om redenen die ik verder niet uit de doeken ga doen is het denk ik beter om te kappen met deze hele discussie. 'Tis mooi geweest. Jammer, want dit had ik niet van jouw verwacht ik oook niet, over die speaker hoor je mij niet (ik heb hem nl niet beluistert) maar over de achterlijke verhalen van het harmoniseren van de computers in auto's en trucks moet ik echt kotsen het is een regelrechte belediging voor de duizenden automonteurs en de honderden ingenieurs die werkzaam zijn in de automotive, ik heb onlangs een fiks artikel gelzen over de ontwikkeling van de Audi, je wil niet eten wat er allemaal komt kijken om een auto comfortabel te laten rijden en de electronica zo te programmeren dat iedereen er mee overweg kan . daar zijn tientallen ingenieurs jaren mee bezig, en dan zal zo'n kwakzalver van een ISA Holland dat wel eventjes beter doen zeker met zijn "geharmoniseer" ps: dat die speaker aardig klinkt geloof ik best, ik zag hem laatst staan bij een bouwput hier in de buurt. en de bouwvakkers zongen er vrolijk op los , aangespoort door de mooie klanken die uit de "6x9 inch hoedenplankspeaker in een door houtworm aangetaste kist" zat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 het is een regelrechte belediging voor de duizenden automonteurs en de honderden ingenieurs Hebben die dan van die lange tenen Erik? Als ze zich door die site beledigd voelen zijn ze ook geen knip voor de neus waard Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Ik denk dat heel veel electromonteurs zich ook beledigd voelen als ze zo horen wat audiofielen allemaal voor beweringen hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Ik zag die speakers ook nog deze week! In een video clipje (hip hop), en ja hoor: vanachter in de koffer van een hip hop mobiel tuned car: 3 stuks (waarschijnlijk 5.1 zeker? ) en een dikke h Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 het is een regelrechte belediging voor de duizenden automonteurs en de honderden ingenieurs Hebben die dan van die lange tenen Erik? Als ze zich door die site beledigd voelen zijn ze ook geen knip voor de neus waard ik voel me niet beledigd hoor, ik lach me alleen slap om die maffe beweringen op zijn site, neem dit nou: Wist u, dat een GSM toestel op een verkeerde plek in het interieur neerleggen, kan resulteren in een hoog brandstofverbruik? Wist u, dat een GSM de ABS kan be Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 ps: weet iemand intussen al wat voor speaker dit is?? en wat voor autoradio er in die rechtse box zit?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Is dit niet de man van Jomanda? Ik denk dat zij ze instraalt als hij ze klaar heeft. Op zich wel ideaal. Je gaat een rommel markt af koopt wat 2e hands auto radio's en speakers...... Gaat langs de houtboer...... Wat een optie voor hem kan zijn, zijn een paar goed afgerichte houtwormen kan ie ze uit een massief blok maken! Maar ondanks mijn bovenstaande twijfel ben en blijf ik nieuwsgierig. Stel het klinkt, als is het redelijk. Ik weet het niet, als ik het verhaal lees denk ik dat het iemand is die nooit tevreden is geweest met wat hij gekocht heeft. Daarop is ie zelf gaan maken en ook nooit tevreden geworden, zeer waarschijnlijk diep van binnen nu nog steeds niet. Jammer, het kost zoveel energie. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 ps: weet iemand intussen al wat voor speaker dit is?? en wat voor autoradio er in die rechtse box zit?? VETTE SPEAKERS...hopelijk wel een VETTE mosfet versterker...WOW...VETTE BASS...LEKKER KNALLE!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 maart 2006 Report Share Posted 7 maart 2006 vanmiddag nog even an het spitten geweest in wat autotecnische bladen, daarin vond ik een artikel over het afscherman van ecu's in auto's. er wordt in een grote test hal bij audi een aantal antenne's geplaatst die een stralingsvermogen van 10.000 watt creeren . de auto word op een rollenbank gezet en rijdt een bepaald programma, daarnaast draait de auto ook nog eens langzaam rond op een plateau. de zender sterkte is 100v/m en heel breedbandig (even uit mijn hoofd: 10MHZ tot 50 GHZ ) de ecu's in de auto mogen op geen enkele manier worden beinvloed door deze gigantische straling , en dat doen ze dan ook niet. vandaar dat ik natuurlijk in de lach schiet bij het onderstaande. Wist u, dat een GSM toestel op een verkeerde plek in het interieur neerleggen, kan resulteren in een hoog brandstofverbruik? Wist u, dat een GSM de ABS kan be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 maart 2006 Report Share Posted 7 maart 2006 Dat kun en mag je pas zeggen als je daar, na onderzoek voor 100% zeker van bent, en de conclusie niet anders kan zijn dat... Maar dat ben je niet, omdat je geen gedegen onderzoek hebt gedaan, of hebt kunnen doen, en/of daar de kennis niet voor hebt! Nee, je neemt Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 maart 2006 Report Share Posted 7 maart 2006 Dat kun en mag je pas zeggen als je daar, na onderzoek voor 100% zeker van bent, en de conclusie niet anders kan zijn dat... Maar dat ben je niet, omdat je geen gedegen onderzoek hebt gedaan, of hebt kunnen doen, en/of daar de kennis niet voor hebt! Nee, je neemt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 maart 2006 Report Share Posted 7 maart 2006 Dat kun en mag je pas zeggen als je daar, na onderzoek voor 100% zeker van bent, en de conclusie niet anders kan zijn dat... Maar dat ben je niet, omdat je geen gedegen onderzoek hebt gedaan, of hebt kunnen doen, en/of daar de kennis niet voor hebt! Nee, je neemt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 7 maart 2006 Report Share Posted 7 maart 2006 de mijnheer achter ISA Holland is dus gewoon een kwakzalver. Kortzichtig,ja dat vind ik erg kortzichtig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 maart 2006 Report Share Posted 7 maart 2006 Dat kun en mag je pas zeggen als je daar, na onderzoek voor 100% zeker van bent, en de conclusie niet anders kan zijn dat... Maar dat ben je niet, omdat je geen gedegen onderzoek hebt gedaan, of hebt kunnen doen, en/of daar de kennis niet voor hebt! Nee, je neemt Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 7 maart 2006 Report Share Posted 7 maart 2006 ps: weet iemand intussen al wat voor speaker dit is?? en wat voor autoradio er in die rechtse box zit?? VETTE SPEAKERS...hopelijk wel een VETTE mosfet versterker...WOW...VETTE BASS...LEKKER KNALLE!! De bovenste is volgens mij een Mac Audio speaker. De radio lijkt mij een Alpine en de speakers zijn van Rockford Fosgate deze man (ISA Holland) doet maar wat Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 maart 2006 Report Share Posted 7 maart 2006 gekkigheid allemaal..... Laten we het daar maar op houden Erik. N.B. Een test bij 100V/m is bijzonder hoog en 10x hoger dan de industrienorm waarop normaliter getest wordt. Daar heb je idd een 10KW zender voor nodig en dat zie ik nog niet in mijn GSM'tje zitten. Overigens is dat de veldsterkte buiten de auto. In de auto is het veel lager tenzij je een cabriolet hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 7 maart 2006 Report Share Posted 7 maart 2006 zijn er mensen bedreigt ofzo dat we nu gemaand worden ermee op te houden? Het enige onschuldige is er over 'lullen' in een forum.. De praktijken lijken niet zo onschuldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 maart 2006 Report Share Posted 7 maart 2006 De bovenste is volgens mij een Mac Audio speaker.De radio lijkt mij een Alpine en de speakers zijn van Rockford Fosgate deze man (ISA Holland) doet maar wat Marcel Rockford Fosgate FRC4369 6"x9" 3-way car speakers The car audio fanatics at Rockford Fosgate are on a mission: to crank out as big and detailed a sound as possible from a pair of 6"x9" speakers. The FRC4369 3-way is the fruit of their labors. A mica-injected poly woofer tackles low end production with reckless abandon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 maart 2006 Report Share Posted 7 maart 2006 Zover ik weet zit er een al enigszins belegen Pioneer 3-weg autospeaker in. Tenminste dat heeft de ontwerper ( ) zelf gezegd op een ander forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 7 maart 2006 Author Report Share Posted 7 maart 2006 Dag Paul de Moedt, Ik zal zo eenvoudig mogelijk, eigenlijk zoals het systeem begonnen is proberen uit te leggen wat het idee van de labyrinten is, en wat het "moet" dan wel "geacht" wordt te doen. Stel je voor een vierkante bak met water gevuld. stel je die voor als de binnenkant van een gladde box. Gooi op de plaats waar "normaal" een speaker zit een steentje in het water. Dan onstaat er een rondlopende golf. zo ongeveer gedraagt het geluid in de box naar mijn idee ook. In de hoeken botst de golf tegen elkaar en komt daar omhoog. Dat omhoog komen vergelijk ik met "harmonischen" in de radiotechniek, ofwel staande golven. Naar mijn idee, verstoren die als eerste de geluidsweergave. Als de botsende golf in de hoek het hoogste punt bereikt heeft en terugvloeit, dan komt het ongeveer als twee ringen naar het midden, alwaar de golfjes over elkaar heen rollen en uitdoven. Volens mij is het daarom dat het rendement van een standaard gladde box zo laag en de weergave onvolledig. Nu heb ik in die vierkante bak balkjes gelegd, als een soort strekdammetjes. Als je dan een steentje in het water gooit ontstaat er wederom een golf in een ringvorm, maar die breekt op alle strekdammetjes en komt dan niet meer in het midden uit, waardoor de golfjes niet meer over elkaar heen kunnen rollen en uitdoven. ook onstaan de "staande" golven in de hoeken niet meer (de opstuwing door twee samenkomende golfjes). Zodoende krijg je een meer volledige weergave zonder de nare bijeffecten van de gladde box. Het enige probleem wat ik overhield toen ik dat in de standaard galdde boxen ging maken, was dat ik bijklanken kreeg door het verlijmen en schroeven van andere houtsoorten, (anders dan MDF en spaanplaat) We hebben op een gegeven moment een circus uit de brand geholpen toen iemand 380V i.pv. 220 V op de stereoinstallatie gezet had, en alles aan puin was door nieuwe boxen te maken. We hadden alleen maar hout van 6 cm dik, en dan nog eikenhout. Omdat dat zo dik is, dat daar nog latjes op maken echt het doorlaat vermogen van klank tot nihil reduceert, hebben we besloten met een kettingzaag al het ware de "latjes" uit te zagen. En het verrassende was, dat daar de klank alleen maar mooier van werd. De lucht die in beweging wordt gebracht door de speaker gedraagt zich "raar" in de labyrinten Toen heb ik uitgevonden dat door rekening te houden met de eigenschappen van het hout zelf de klank nog veel mooier werd. en zodoende zijn de huidige labyrinten ontstaan. We hebben eens een gladde box gemaakt en voorzien van een plexiglazen plaat als deksel. via een "bass-gat" rook in de box geblazen en de muziek aangezet om te kijken wat er gebeurde. Bij een gladde box gaat de rook naar het midden van de box en blijft daar hangen. Bij de labyrint box bleef de rook aan de zijkant van de box en ging niet naar het midden. Dat betekent dat de luchtverplaatsing in een gladdebox naar ons idee de werking van de speaker verstoord en daamee het spectrum van de weergave "verpest" Met de labyrinten gedraagt de lucht zich dus anders, en lijkt de speaker niet verstoord te worden in zijn werking en daardoor beter in staat veel meer van het spectrum weer te geven. Wordt het zo een beetje duidelijker, wat betreft de filosofie achter het systeem? Ik ben ook al met Nicolas bezig een en ander technisch te analyseren. Theorie Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 maart 2006 Report Share Posted 7 maart 2006 Leuk verhaal. Het geeft de essentie goed weer: veel diffuus geluid produceren in zo'n kast. Krijg je een leuk effect. Veel multipad om het in RF termen weer te geven. Maar doe mij maar een directe straler vanuit een akoestisch dode box, die op zijn beurt weer een andere akoestisch dode kamer ingaat. De luisterruimte. maar ja, die heb ik nie... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now