Jump to content

Dat Dekselse Ding!

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

aandurft Groeten,

Bas

beste bas.

hoezooooooooooo <_<

gr piet.

Beste Piet,

hwahwha, niet dat wij er iets geks mee gaan doen. Met aandruven bedoel ik dat bij mijzelf mijn hart altijd een slag overslaat als ik met mijn mooie speakers zou moeten sjouwen.

Nogmaals heel erg bedankt voor je aanbod, dan kunnen we echt laten horen wat de Ultracurve kan! ;)

Groeten,

Bas

beste bas.

netjes in de doos doen,rustig rijden en een paar extra handen om ze uit te laden.

dan komt het allemaal goed.

gr piet.

A;s het mogelijk is in ieder geval een cd-speler, Hans; de XA200 presteerde indertijd bij jou thuis niet veel; ik heb geen idee of de XA200 de betonnixen wel de baas kan.

Voor de docentenkamer is er in ieder geval een voorversterker en een UC en zijn er de betonnixen.

De luidsprekerkabels, XLR ed is er ook wel.

En door djohn is er een mooie Krell versterker en een Marantz speler toegezegd;

de Krell is denk ik wel geschikter dan de XA200

Stroomkabels, een stekkerblok en een setje interlinks kunnen hier nog wel dienst doen.

De eindversterking zou dan de XA 200 zijn of wat beters.

Voor het lokaal van Bas zijn er de KEF's van Piet

er moeten 1 of 2 UC's staan met microfoons

de versterking daar kan ook evt de XA 200 of wat beters als dat er komt

de AVM 1 kan daar ook als reserve voorversterker dienen of mijn buizenpre.

stroom en kabels.

voor het lokaal van Seoman is verder geen apparatuur nodig, de sony 50ES kan daar als reserve dienen.

Een stekkerblok met snoer is daar ook nog nodig.

Ik neem wel flink wat luidsprekersnoer (geen high-end maar wel bruikbaar) mee en het e.e.a. extra aan kabels zodat er ter plekke nog wel wat in elkaar gezet kan worden

Op de Consonance zit alleen een RCA digitale uitgang. Bovendien is niet duidelijk wat daar uitkomt. Hij heeft n.l. een niet uitschakelbare upsampling. Een alternatief is de Philips DVD963 SA. Deze heeft dacht ik wel een optische uitgang. Bij de Philips is de upsampling uit te schakelen.

Ik denk dat de Betonnixen een makkelijke belasting zijn. Je MF's moeten dat makkelijk aankunnen.

:)

Misschien is het al aan de orde geweest, maar hoe gaat er gemeten worden (kamer/speaker karakteristiek). Gebruiken we hiervoor alleen de UC, of is een meetprogramma op een PC ook een optie?

Dat is een vraag waar ik in ieder geval totaal geen antwoord op heb.

Hoe meet je met een PC?

Het is wel de bedoeling dat je als deelnemer naar huis gaat en dan de UC onder de knie hebt want daar moet je het thuis tenslotte mee doen.

Misschien is die vraag iets voor Bas of Seoman?

Er zijn diverse PC pakketjes te downloaden (sommige gratis, sommige als demo, sommige voor een aardig bedrag). Je hebt natuurlijk een mic een fatsoenelijke mic versterker nodig (bv mengpaneeltje).

Meestal zijn dit soort pakketjes bedoeld voor het doormeten van speakers zonder de kamer akoestiek (voor diy-ers), maar ik neem aan dat ze ook anders bruikbaar zijn. Voordeel is wellicht een hogere flexibiliteit en mooiere weergave van de gemeten karateristiek. Misschien ook een nauwkeuriger meeting (meer meetpunten)?

Je moet natuurlijk wel de installatie op de pc aansluiten...

Affijn, het gaat wellicht wat te ver om dit 1 april allemaal mee te nemen. Ik moet er zelf ook nog steeds echt mee beginnen.

Mooie start om te lezen:

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=115

Zelf zit er aan te denken om een Behringer feedback destroyer te kopen en (analoog) aan te sluiten op het laag kanaal (< 150 hz), alleen voor het oplossen van laag problematiek (ik heb actieve filtering op het laag). Je laat dan met midden/hoog ongemoeid en op het laag boeit de mindere DAC niet zo.

In dat geval is dit een leuk programaatje

http://homepage.ntlworld.com/john.mulcahy/roomeq/

Koel he ;)

Edit, dit geeft wel wat ruis op het oorspronkelijke onderwerp (organiseren van de 1 april bijeenkomst). Als je wilt haal ik weer weg. Mogelijke een apart topic in de toekomst

Laat weten als er vervoer nodig is. Vanuit het Oosten des lands is meerijden sowieso geen probleem ( Seoman is vrijwel je buurman :D )

Ik heb ook nog wel wat ruimte in m'n auto.

Ik wil deze keer ook weer mee :rolleyes: Als het mag tenminste :huh:

BTW, Ik heb die dag een maagdelijke UC bij me (Erik brengt 'm mee). Mocht er nog iets nodig zijn, roept u maar. Ik kan een AVM DAC2 meebrengen (optisch en coax in en uit), eventueel een EAD DSP7000MK3 en een M-Audio Superdac 2496 (ongemod, op de pluggen na). Als voorversterker kan de Micromega weer mee en een Linn LK280 eindtrap. Tot slot (als Hans genoeg plek in de auto heeft) kan er nog een setje B&W CDM1 mee. Jullie mogen ook nog de kleur kiezen, zwart of rosewood :P;)

Wat wel handig is natuurlijk is om weer de demo-CD van de vorige sessie mee te nemen. Dat is handig voor vergelijkingsmateriaal.

Ik heb nog maar 1 exemplaar. De rest heb ik de vorige keer uitgedeeld. Ik zou dan weer een aantal kopien moeten maken.

Bovendien is de kwailteit niet echt bijster heb ik gemerkt. Het verschil met de originelen is toch wel groot, vooral bij het nummer van Bluezeum (track 1) :blink:

Uiteraard breng ik die CD ook mee.

Ik heb nog wel een aardige versie van een stukje Carmina Burana. Eigenlijk is dit zwaar overstuurd opgenomen. Toch maakt een goede DAC er een "luisterbaar" muziekstuk van.

Op dezelfde CD staat ook het drumnummer van Jim Leitner. Deze (oorspronkelijk) Sheffield opname heeft Jerry ook. We hebben dan twee orginele exemplaren.

Met het vergelijken van de diverse CD-spelers afgelopen week heb ik ook gebruik gemaakt van een CD van Winton Marsalis. Deze is jammer genoeg hoofdzakelijk links rechts en midden. Toch staan de diverse instrumenten en vingersnep geluiden er akelig natuurlijk op. Zeker bruikbaar om de geluidskwaliteit met en zonder UC te vergelijken.

@ Sodejuu

Natuurlijk kun je mee en in de bak is ruimte zat. Ik hoef waarschijnlijk alleen aan CD-speler en wat kabels mee te nemen. Alhoewel..... de vorige keer bleven we "plakken" aan de Array voortrap. ;)

Ik heb nog wel een aardige versie van een stukje Carmina Burana.

Dat is nou niet bepaald popmuziek :blink::rolleyes:

Vraagje. Neemt Simon zijn eigen set mee? Als dat zo is, hoeven er maar twee sets geregeld te worden, nl 1 voor in de docentenkamer en 1 voor het leslokaal van Bas. Maar als Simon zijn eigen set niet meebrengt, dan zullen we een 3e set moeten regelen. Als Hans dan de Array vv meeneemt, kan die op mijn Linn aangesloten worden. We zijn er tenslotte niet om apparatuur uit te gaan proberen, zoals de vorige keer :P:lol:;)

Het duizelt me van de apparatuur; ik zal volgende week een lijstje maken wat er allemaal beschiikbaar is en dan kan men kiezen wat waar moet komen te staan.

er staan 2 dingen vast:

de betonnixen in de docentenkamer, de KEF speakers in het lokaal van Bas.

Wat wel handig is natuurlijk is om weer de demo-CD van de vorige sessie mee te nemen. Dat is handig voor vergelijkingsmateriaal.

Voor de muziekkeuze zou deze keer ook voldoende lekkere pop aanwezig behoren te zijn naast de keuzes voor klassiek.

Er is volgens mij ruim tijd aanwezig om 's middags gewoon te luisteren in de docentenkamer wanneer de meesten toch wel in het lokaal bij Bas en Seoman zullen zitten.

Juist voor degenen die twijfelen aan de kwaliteiten van de UC als DAC is er dan mooi de gelegenheid om dat aspect eens te beoordelen.

Ook kan er dan nog eens van kabel of apparatuur gewisseld worden.

ik heb ook nog wel een lekker cdtje van:

moby-18.

craig armstrong-the space between us.

amos lee-amos lee.

neil young-prairie wind.

misschien heb je hier wat aan,ik weet namelijk niet wat excact de bedoeling is.

mvg piet.

Het duizelt me van de apparatuur; ik zal volgende week een lijstje maken wat er allemaal beschiikbaar is en dan kan men kiezen wat waar moet komen te staan.

er staan 2 dingen vast:

de betonnixen in de docentenkamer, de KEF speakers in het lokaal van Bas.

Voor de muziekkeuze zou deze keer ook voldoende lekkere pop aanwezig behoren te zijn naast de keuzes voor klassiek.

Er is volgens mij ruim tijd aanwezig om 's middags gewoon te luisteren in de docentenkamer wanneer de meesten toch wel in het lokaal bij Bas en Seoman zullen zitten.

Juist voor degenen die twijfelen aan de kwaliteiten van de UC als DAC is er dan mooi de gelegenheid om dat aspect eens te beoordelen.

Ook kan er dan nog eens van kabel of apparatuur gewisseld worden.

ik heb ook nog wel een lekker cdtje van:

moby-18.

craig armstrong-the space between us.

amos lee-amos lee.

neil young-prairie wind.

misschien heb je hier wat aan,ik weet namelijk niet wat excact de bedoeling is.

mvg piet.

Als het alleen om het laag gaat, dan is Craig Armstrong inderdaad wel een aanbeveling waard. Ik ken alleen het nummer This Love overigens, maar daar zit me ook een partij laag in! B):)

Iedereen kan gewoon muziek meenemen naar eigen keuze zo lijkt mij. Er is immers niet zoals bij vorige luistersessies sprake van apparaten waartussen verschillen moeten worden beoordeeld of vastgesteld.

Het lijkt me alleen verstandig om de hoeveelheid cd's die je meeneemt een beetje binnen de perken te houden, aan 50cd's per deelnemer kom je toch niet toe. Maar een stuk of 10 cd's, dan is er nog wat variatie.

Het is immers ook wel eens leuk wat te horen van de muziekvoorkeuren van anderen.

Er is echter geen luistersessie waarbij per se drie of vier maal dezelfde tracks moeten worden aangehoord.

dus ik mag, modern cool van patricia barber ook meenemen.het is ook nog een original master recording van mobile fidelity :D:D

Maar wees gerust wat je speakers en cd-speler betreft Piet, men gaat altijd zeer respectvol met de opgestelde apparatuur om.

beste kraus.

daar heb ik geen moment over in gezeten :(:(

ik heb er ongelovelijk veel zin in,ook om de mede forummers eens te ontmoeten.

(weet niet of ze mij wel willen ontmoeten ):unsure::unsure:

gr piet.

Maar wees gerust wat je speakers en cd-speler betreft Piet, men gaat altijd zeer respectvol met de opgestelde apparatuur om.

beste kraus.

daar heb ik geen moment over in gezeten :(:(

ik heb er ongelovelijk veel zin in,ook om de mede forummers eens te ontmoeten.

(weet niet of ze mij wel willen ontmoeten ):unsure::unsure:

gr piet.

Mensen die jou niet willen ontmoeten, moeten niet naar die meeting gaan... toch? :rolleyes:

Vast wel, iemand met een McIntosh versterker? Dat kan geen slecht mens zijn!

ik ben ook een hele lieve rustige jongen

:lol:

En als het moet komt ie ook nog ff bij je loodgieteren :rolleyes:

Andr

Ik neem 2 sets mee! (speakers, versterkers en snoeren)

Ik zou wel graag een cdspeler willen lenen!

En idd een usb-midi heb ik al!

De laptop is al geregeld

nu alleen de soundcard nog!

Als die niet beschikbaar is dan neem ik mijn pc ook wel mee.

En beamer!

Is er een projectie scherm beschikbaar?

Of moet ik die zelf inbrengen (kan hoor)

Groetjes Simon

Zeg Andre, jij komt toch zeker ook wel?

Seoman heeft meen ik ook allerlei interessante multichannel opties.

:huh:

uhm, multichannel is niet het goede woord!

multispeaker wel!