piet van soest Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 voor vrienden en bekenden doe ik het nog voor niks ook. nouja een bakkie en een freddie en dan komt het wel goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Er is een beamer e.d op school maar daar is men zo zuinig op, die durf ik niet tevoorschijn te halen.Ik zou er echter ook niet een mee nemen. Zo grootschalig is de bijeeenkomst nou ook weer niet, men kan rustig een stoel bijtrekken bij jou achter de PC. er is wel een tv met video en dvdspeler in het lokaal maar daar heb je waarschijnlijk niet veel aan. Jij neemt al zoveel apparatuur mee, ook een PC wordt wel wat veel van het goede; als het nodig is kan ik mijn PC met de twee RME cards en wordclock wel meenemen; (ik heb geen midi). Maar ik meen dat een laptop van Ravon tot de mogelijkheden behoorde of is die niet geschikt? Hij heeft overigens zich nog niet als deelnemer gemeld maar overweegt kennelijk nog zijn komst. h Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 ik neem mijn laptop mee! Als ik zin heb neem ik ook de beamer en projectie scherm mee. Ik wil misschien een DAC van iemand lenen als vervanging van de soundcard. Het soundcard verhaal komt te vervallen! Ik ga eens kijken wat ik allemaal kan laten zien met mijn eigenspullen en kom misschien met nog andere verzoeken. Tot later Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Zeg Andre, jij komt toch zeker ook wel?Seoman heeft meen ik ook allerlei interessante multichannel opties. Natuurlijk kom ik, als het even kan samen met Piet. Ik heb een SE UC dec en een paar mooie Canare digitale xlr kabels, misschien wil iemand die nog vergelijken met andere Ook heb ik een Beheringer ecm8000 meetmicrofoon met 3m snoer en een statief. Mijn Northstar combi is heel geschikt om de UC tussen te zetten, tenzij iemand ernstige bezwaren heeft natuurlijk Ik ben benieuwd wat de multi-speaker setup van Seoman inhoudt Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Het lijkt wel het spelletje van "ik ga op reis en ik neem mee..." iedereen mag alles meenemen wat hij leuk vindt, de moeite waard om aan anderen te laten horen of zelf geschikt vindt om iets te beoordelen.... en Bianca Castafiora Die moet je zeker mee nemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 ... dJohn had een Marantz-speler 6400 ... Je verwacht dus ook dat ik de dvd speler meeneem? Zo ja, zet hem even in de inventarisatie aan het begin van dit topic of laat het op een andere manier weten, ik was er nl niet vanuit gegaan dat ik hem mee moest nemen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Nee, ik had aangegeven wat ik mee zou kunnen nemen, niet wat ik mee zou nemen. Ik hoor het verder wel. Ik neem uiteraard wel de spullen mee die aan het begin bij mijn naam staan, inclusief camera en labeller. Ik kom met de auto, een dvd-spelertje meer of minder maakt me niet uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Jammer dat Sjef al een tijdje hear niet meer komt.... Had best wel eens de Dexq willen horen in vergelijk met de Behr. Natuurlijk biedt de Deqx ook een xover functie etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Er is een beamer e.d op school maar daar is men zo zuinig op, die durf ik niet tevoorschijn te halen.Ik zou er echter ook niet een mee nemen. Zo grootschalig is de bijeeenkomst nou ook weer niet, men kan rustig een stoel bijtrekken bij jou achter de PC. er is wel een tv met video en dvdspeler in het lokaal maar daar heb je waarschijnlijk niet veel aan. Jij neemt al zoveel apparatuur mee, ook een PC wordt wel wat veel van het goede; als het nodig is kan ik mijn PC met de twee RME cards en wordclock wel meenemen; (ik heb geen midi). Maar ik meen dat een laptop van Ravon tot de mogelijkheden behoorde of is die niet geschikt? Hij heeft overigens zich nog niet als deelnemer gemeld maar overweegt kennelijk nog zijn komst. Ik weet nog niet of ik kan komen. Maar als ik kom zou ik een behoorlijk snel en compleet notebook mee kunnen nemen voor het programma van Seoman of voor een realtime FFT analyzer via de geluidskaart. Seoman lijkt het notebookprobleem te hebben opgelost. Ik heb ook een oud notebook waarop Daqarta draait, dat is een realtime oscilloscoop/FFT analyzer voor geluidskaarten (MS/DOS) die ik kan gebruiken icm. mijn Behringer microfoon. Geeft leuke plaatjes. Mijn T-amp vraagt of ie ook mee mag om die betonnixen te kietelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 wat is een T-amp?je staat als voorlopig deelnemer op de lijst, compleet met T-amp. Ziet eruit als een soort wekkerradio Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 ]...]Een alternatief is de Philips DVD963 SA. Deze heeft dacht ik wel een optische uitgang. Bij de Philips is de upsampling uit te schakelen. [...] Beste Hans, Vergeet dan ook de afstandsbediening en een tv niet. Sommige instellingen zijn alleen in te stellen via het menu en daar heb je een monitor voor nodig. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 ]...]Een alternatief is de Philips DVD963 SA. Deze heeft dacht ik wel een optische uitgang. Bij de Philips is de upsampling uit te schakelen. [...] Beste Hans, Vergeet dan ook de afstandsbediening en een tv niet. Sommige instellingen zijn alleen in te stellen via het menu en daar heb je een monitor voor nodig. Groet, Jacco Ja.... daar zeg je wat.... Ik zal hem thuis goed instellen en dan maar hopen dat hij niet verloopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 ]...]Een alternatief is de Philips DVD963 SA. Deze heeft dacht ik wel een optische uitgang. Bij de Philips is de upsampling uit te schakelen. [...] Beste Hans, Vergeet dan ook de afstandsbediening en een tv niet. Sommige instellingen zijn alleen in te stellen via het menu en daar heb je een monitor voor nodig. Groet, Jacco Ja.... daar zeg je wat.... Ik zal hem thuis goed instellen en dan maar hopen dat hij niet verloopt. Beste Hans, Zoals het een heuse philips betaamt, is het geen overbodige luxe eea te dubbelchecken. Zeker met multichannel audio, daar zit veel verschil tussen de verschillende instellingen, zowel sacd als dolby digital als digitaal uit. In cd stand is eea nog wel te overzien, maar het is beter checken dan genezen. Ik neem ook wel een universele afstandsbediening mee (waarmee die 963 regiocodevrij gemaakt kan worden...) Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 zeg Kraus, misschien vind Hans het leuk om een Array voor eind combi mee te nemen om de betonnixen aan te sturen? dan is de set in de docentenkamer compleet. -Northstar loopwerk -UC (se versie) -Northstar dac -Array voorversterker -Array eindversterker -betonnix luidsprekers lijkt mij leuk om dit eens te beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Wat voor rendement hebben de betonnixen eigenlijk? http://www.perfectperformer.nl/king/techniek.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Ok we peebee-en wel ff. Overigens gaat er een aardige vracht spullen mee als ik het op tel. Eventueel heb ik nog een Pioneer dvdspeler (alleseter) die de 963 finaal onder de tafel speelt Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Als er nog iemand vanuit Vlissingen of along-the-way wil meerijden, roep maar. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 beste . meer mensen kan ik nu niet meer meenemen,ivm mijn speakers en al de spullen van andre. gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 -Northstar loopwerk-UC (se versie) -Northstar dac -Array voorversterker -Array eindversterker -betonnix luidsprekers lijkt mij ook niet verkeerd moet Hans maar een beetje sjouwen er staan trouwens wel meer ampjes klaar die zich wel eens op de betonnixen zouden willen storten; die Krell lijkt mij ook wel wat, dat is een hele mooie amp. volgens mij. Wat voor rendement hebben de betonnixen eigenlijk? Dat sjouwen valt met die Array spullen wel mee. Ik breng ze graag mee en ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het daarmee zal klinken. Toch zal de UC het laagprobleem moeten oplossen (vrees ik). Die lengte breedte verhouding van 1 op 3 is daar denk ik oorzaak van. In die klaslokalen kan het ook nog lachen worden. 7 x 7m .... Die UC's krijgen het druk.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Als er nog iemand vanuit Vlissingen of along-the-way wil meerijden, roep maar. Groet, Jacco kom jij ook Jacco? Je staat namelijk nog niet op de lijst. Oh, ik dacht dat ik mij al had opgegeven? Moest dat via een PB? Als er nog plaats is, wil ik mij bij deze graag opgeven. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Volgens mij moeten de betonniksen ongeveer 2,7 m van de achtermuur staan en 1,5 m vanaf de zijmuren. Dan is in een ruimte van 10x7x2,9m het frequentebereik het meest lineaar. Wanneer de ruimte twee keer zo lang wordt zal het wel iets anders zijn, maar niet wezelijk. Het hunecke programma gaat helaas niet verder dan 10 m. Misschien kan iemand de plaats beter berekenen...?? Wanneer we de speakers daarna op een slechtere plaats zetten heeft de UC ook wat te doen. Ik ben werkelijk benieuwd wat het beste klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Volgens mij moeten de betonniksen ongeveer 2,7 m van de achtermuur staan en 1,5 m vanaf de zijmuren. Dan is in een ruimte van 10x7x2,9m het frequentebereik het meest lineaar. Wanneer de ruimte twee keer zo lang wordt zal het wel iets anders zijn, maar niet wezelijk. Het hunecke programma gaat helaas niet verder dan 10 m. Misschien kan iemand de plaats beter berekenen...?? Wanneer we de speakers daarna op een slechtere plaats zetten heeft de UC ook wat te doen. Ik ben werkelijk benieuwd wat het beste klinkt. plaats berekenen? ik wilde gewoon wat meten , en dan jou ondertussen laten schuiven met de speakers ps: moet ik zelf speakerkabels meenemen of nemen we jouw vlechtwerk ? (eens kijken of de UC ook dat kan corrigeren ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts