Hans van Liempd Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Volgens George Cardas moet het zo: "Speaker placement, simply stated The distance from the center of the woofer face to the side walls is: Room Width times .276 (RW x .276) The distance from the center of the woofer face to the wall behind the speaker is: Room Width times .447 (RW x .447) This is all you need to know to place speakers in a symmetrical, rectangular room! " Volgens die formule staan ze dan bijna midden in de ruimte op 9,4 m vanaf de achterwand en 1.86 m vanaf de zijwanden (is maar 3,26 m uit elkaar). De formule loslatend op Hunecke geeft een geweldige piek bij 35Hz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 beste. moet ik mijn eigen speaker kabel ook meenemen? of hebben jullie een mooi kabeltje voor mijn vrienden? gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Volgens mij moeten de betonniksen ongeveer 2,7 m van de achtermuur staan en 1,5 m vanaf de zijmuren. Dan is in een ruimte van 10x7x2,9m het frequentebereik het meest lineaar. Wanneer de ruimte twee keer zo lang wordt zal het wel iets anders zijn, maar niet wezelijk. Het hunecke programma gaat helaas niet verder dan 10 m. Misschien kan iemand de plaats beter berekenen...?? Wanneer we de speakers daarna op een slechtere plaats zetten heeft de UC ook wat te doen. Ik ben werkelijk benieuwd wat het beste klinkt. plaats berekenen? ik wilde gewoon wat meten , en dan jou ondertussen laten schuiven met de speakers ps: moet ik zelf speakerkabels meenemen of nemen we jouw vlechtwerk ? (eens kijken of de UC ook dat kan corrigeren ) Wanneer we dan toch aan de gang gaan dan maar alles.... Maar neem voor de zekerheid wel wat anders mee. Niet iedereen houdt van openheid... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Niet iedereen houdt van openheid... die is leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 2x3,6m MIT Terminator2 goed genoeg Die klinkt ook al een beetje zwaarmoedig van zichzelf BTW Kraus, Heb je het overzicht van wie wat wanneer en hoelaat meebrengt klaar Moet de Yamaha CD-speler weer mee? Die heeft een coax en een toslink digi-out. Ik denk dat die een stuk eenvoudiger te bedienen is dan die Flips, waarvan ook nog maar te hopen is dat hij de reis overleeft (met alle verhalen die over dat produkt de wereld rond gaan ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Moet de Yamaha CD-speler weer mee? Die heeft een coax en een toslink digi-out. Ik denk dat die een stuk eenvoudiger te bedienen is dan die Flips, waarvan ook nog maar te hopen is dat hij de reis overleeft (met alle verhalen die over dat produkt de wereld rond gaan ) Graag, dan laat ik m'n Philips thuis.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 Hoi allen, Zeer waarschijnlijk ben ik ook van de partij. Ik neem geen apparatuur mee ('t lijkt me al vol genoeg ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 Ik heb naar beste vermogen de eerste posting bijgewerkt; daarin sta je genoteerd voor een cd-speler. Het is wel zo dat de spullen op het ogenblik over elkaar heen tuimelen en ik moeite heb om alles uit elkaar te houden; ik ga alles nog eens doorlezen en heb ruim voor tijd een lijstje klaar met wat er van wie verwacht wordt. In principe is er in vrijwel alles voorzien en moet ik even kijken of er niet veel te veel is. Het is wel aardig als er in de docentenkamer nog eens van apparatuur gewisseld kan worden. Dus een dubbele set daar kan geen kwaad. De Array combinatie kan daar bijv afgewisseld worden met de Krell en een buizenpre. zeg Kraus, is het een leuk plan om Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 ...is het een leuk plan om Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 @ Bas, Zou jij eventueel nog een aantal XLR kabeldelen (male en female) mee kunnen brengen. Ik zou het prettig vinden als ik er 5 van elk van je zou kunnen kopen en misschien zijn er nog meer gegadigden P.S.: misschien een goeie gelegenheid om de Pioneer cd-speler mee te brengen. Ik ben er dan toch Of had ik dit per PB moeten vragen Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 @ Bas, Zou jij eventueel nog een aantal XLR kabeldelen (male en female) mee kunnen brengen. Ik zou het prettig vinden als ik er 5 van elk van je zou kunnen kopen en misschien zijn er nog meer gegadigden P.S.: misschien een goeie gelegenheid om de Pioneer cd-speler mee te brengen. Ik ben er dan toch Of had ik dit per PB moeten vragen Graag! Ik moet nog een digitale bron hebben! Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 @ Bas, Zou jij eventueel nog een aantal XLR kabeldelen (male en female) mee kunnen brengen. Ik zou het prettig vinden als ik er 5 van elk van je zou kunnen kopen en misschien zijn er nog meer gegadigden P.S.: misschien een goeie gelegenheid om de Pioneer cd-speler mee te brengen. Ik ben er dan toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 ik merkte de vorige keer dat er soms muziek gedraaid Link to comment Share on other sites More sharing options...
aaronboumans Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 hallo allemaal, helaas kan ik me niet aanmelden voor dit geweldige initiatief, snif... Maar mijn vraag is of iemand straks een procedure/protocol maakt voor het correct instellen van de deq. Zoiets als Lecleach (DCX2496 Setup Step By Step.xls ofzoiets) voor de dcx heeft gedaan. Andere vraag; als je het hele freq. gebied gaat filteren om een mooie vlakke curve (curve??) te krijgen, krijg je dan niet te maken met verschillende soorten,maten, plaatsen van faseverschuiving/groupdelays (plaatsingaantasting?). Ik bedoel; ik neem aan dat de deq werkt met IIR filtering wat een digitale "simulatie" is van analoge filtering, daar treedt bij de overgangen toch wel enige vorm van faseverschuiving op? Of zit ik er helemaal naast en gebeurd dit in dit geval niet? Of is 'de mate van' niet echt relevant (en misschien zeker niet ten opzichte van de 'winst')? Of is dit alles ook weer corrigeerbaar binnen het digitale domein van de deq net zoals bij de dcx? Goh, wat een vragen allemaal.... iemand al over nagedacht en/of suggesties cq voorspellingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
iggypoep Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Hallo Allemaal, Ik heb begrepen dat er nog plaats is dus bij deze wil ik mij graag aanmelden. Ik heb de ultracurve gekocht ter vervanging van de bass-equalizer die standaard bij mijn thiel cs 3.5 speakers zit, maar vind 'm toch ingewikkelder in gebruik dan verwacht dus hopelijk kan ik hier het e.a leren en eindelijk horen tot wat ie in staat is. Groeten, Jaap Link to comment Share on other sites More sharing options...
aaronboumans Posted 21 maart 2006 Report Share Posted 21 maart 2006 Ahum, ehh, misschien heb ik een rare vraag gesteld(niet relevant, verkeerde plek, mensen beledigd, weet ik veel)? Maar is er niemand die iets zinnigs kan antwoorden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 21 maart 2006 Report Share Posted 21 maart 2006 Ahum, ehh, misschien heb ik een rare vraag gesteld(niet relevant, verkeerde plek, mensen beledigd, weet ik veel)? Maar is er niemand die iets zinnigs kan antwoorden? Blijkbaar heeft niemand de antwoorden op je vragen. -Ik weet geen stap voor stap manual. Ik ga 'm ook niet maken! -fase gedrag wordt door velen als onbeinvloed beschouwd, of dit zo is weet ik niet. -mij boeit 't niet! dwz Ik merk 't niet Heb geen kaas gegeten van digitale filter technieken en behringer geeft niet genoeg info om conclusies te trekken. Groetjes SImon Link to comment Share on other sites More sharing options...
aaronboumans Posted 21 maart 2006 Report Share Posted 21 maart 2006 seoman, bedankt voor je antwoord ik denk dat de stapvoorstap handleiding een vrij simpele zal worden (in vergelijking met de dcx) want er hoeft niet gerekend hoeven te worden, enkel een aantal metingen. En over het fasegedrag van de deq-filtering; ik heb niemand er nog over gehoord maar wel over de filtering met de dcx, dus vandaar... Ik maak me wel zorgen over het verschil in detail tussen een simpel analoog aktief filter en de deq+dcx(gemodificeerd). Of ik zie iets overhet hoofd of de digitale filtering laat details liggen ten opzichte van analoog, zou dit zo zijn? hmmm meer luisteren en tweaken, te beginnen met nieuwe klokken voor de behringers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 21 maart 2006 Report Share Posted 21 maart 2006 seoman,bedankt voor je antwoord ik denk dat de stapvoorstap handleiding een vrij simpele zal worden (in vergelijking met de dcx) want er hoeft niet gerekend hoeven te worden, enkel een aantal metingen. En over het fasegedrag van de deq-filtering; ik heb niemand er nog over gehoord maar wel over de filtering met de dcx, dus vandaar... Ik maak me wel zorgen over het verschil in detail tussen een simpel analoog aktief filter en de deq+dcx(gemodificeerd). Of ik zie iets overhet hoofd of de digitale filtering laat details liggen ten opzichte van analoog, zou dit zo zijn? hmmm meer luisteren en tweaken, te beginnen met nieuwe klokken voor de behringers. Ik denk dat het inregelen wel meevalt. Maar de setup is extreem set afhankelijk. Dat heb je niet zomaar in een stappen plan gestopt. Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
aaronboumans Posted 21 maart 2006 Report Share Posted 21 maart 2006 ok seoman we prutsen&knoeien weer rustig door, moet nog heeeel veel doen voordat alles af is zoals ik het wil.... (inc het (af)bouwen van de nieuwe luisterruimte) Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 maart 2006 Report Share Posted 22 maart 2006 voor degene die niet weten hoe de boel er daar in Oud-Beijerland uitziet: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 22 maart 2006 Report Share Posted 22 maart 2006 voor degene die niet weten hoe de boel er daar in Oud-Beijerland uitziet: Men kan daar kennelijk geen daglicht verdragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 22 maart 2006 Report Share Posted 22 maart 2006 Men kan daar kennelijk geen daglicht verdragen. Kan 't zijn, dat het flitsje van de meeste (digitale) compact camera's maar een bereik heeft van zo'n meter of 4 - 5? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 maart 2006 Report Share Posted 22 maart 2006 Dan zou een andere camera er ook zoveel moeite mee moeten hebben Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 22 maart 2006 Report Share Posted 22 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts