festivalbeast Posted 1 april 2006 Report Share Posted 1 april 2006 Beste forumgenoten Allereerst m'n excuses dat ik me niet heb afgemeld voor de UC dag Waarschijnlijk hebben jullie het niet eens gemerkt dat ik er niet was Maar even goed vind ik het gepast om toch even wat te laten horen. Ik heb namelijk sinds deze week een nieuwe baan, waar ik het heel erg druk mee heb gehad ook vandaag. Ik had er wel heel graag bij willen zijn, omdat de Northstar combi waar ik ook mee draai ook aanwezig was. Maar goed ik kon gewoon echt niet aanwezig zijn, en nogmaals mijn excuses aan de 'organisatie' Kraus,Seoman,Bas. Gr. henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 1 april 2006 Report Share Posted 1 april 2006 Hoi. Ten eerste vond ik het een gezellige dag. Ik wist echt niet wat ik er van moest verwachten,zoiezo de uc was totaal onbekent en ook de personen op hear die ik ging ontmoeten,toch wel een beetje spannend.Het is allemaal wel mee gevallen,het zijn allemaal sympatieke kerels.En wat de uc doet ,dat slaat nergens op wat een verschil na de correctie. Kraus bedankt voor de gastvrijheid en organisatie,bas en sejoman bedankt voor de uitleg. gr piet. ps. was het eten lekker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 1 april 2006 Report Share Posted 1 april 2006 Hoi. Ten eerste vond ik het een gezellige dag. Ik wist echt niet wat ik er van moest verwachten,zoiezo de uc was totaal onbekent en ook de personen op hear die ik ging ontmoeten,toch wel een beetje spannend.Het is allemaal wel mee gevallen,het zijn allemaal sympatieke kerels.En wat de uc doet ,dat slaat nergens op wat een verschil na de correctie. Kraus bedankt voor de gastvrijheid en organisatie,bas en sejoman bedankt voor de uitleg. gr piet. ps. was het eten lekker? Leuk he dat verschil! Dat plaatst het geleuter over kabels in een heel ander daglicht! Namens mezelf: graag gedaan hoor! 't was echter wel een hele verhuizing! Dat ga ik geen 2de keer doen Leuk om al de bijbehorende koppen eens te zien! Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 april 2006 Report Share Posted 1 april 2006 Het was idd heel gezellig en vooral leerzaam, echter door de opgedane kennis en ervaringen heb ik er eerder meer dan minder vragen aan over gehouden Ik weet nog niet waarvan, maar ik ben dood moe, ik heb de sessie van het prille begin (opbouw) tot het laatst eindje meegemaakt op het eten na dan. Vroeg opstaan in het weekend moest verboden worden Mijn NS dac bleek een beetje gelijkspanning op de linker uitgang hebben, waardoor de eindversterker van Hans soms (terecht) afschakelde. Inmiddels heb ik dit nagemeten en er staat -0,5V op t.o.v. de 0 Met een schema (Bas?) zal het foutzoeken iets makkelijker worden, het lijkt op een defecte jfet type bf245A. Over de hoorbare effecten kan ik kort zijn, de UC heeft een enorme (positieve) invloed op de weergave en dat was in elke luisterruimte het geval. Wordt vervolgd, eerst m'n arme dacje verder nakijken Kraus, Erik en Seoman bedankt voor de voorbereiding en het mee slepen van alle apparatuur, dat is idd geen kleinigheid Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Zoals reeds eerder gezegd, ik ben er thuis redelijk in geslaagd de boel recht te trekken met de Ultracurve tot 3dB tussen de 40 en de 300 Hz. Met Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Heb je de PEQ frequentie indeling al op 1/60ste gezet? onderste draaiknop indrukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Heb je de PEQ frequentie indeling al op 1/60ste gezet?onderste draaiknop indrukken. Heb ik geprobeerd ja, maar wat ik ook doe, die 1/60ste indeling krijg ik niet. Die krijg ik alleen in de FBD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Heb je de PEQ frequentie indeling al op 1/60ste gezet?onderste draaiknop indrukken. Heb ik geprobeerd ja, maar wat ik ook doe, die 1/60ste indeling krijg ik niet. Die krijg ik alleen in de FBD. Volgens de manual moet je het grote datawheel indrukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Heb je de PEQ frequentie indeling al op 1/60ste gezet?onderste draaiknop indrukken. Heb ik geprobeerd ja, maar wat ik ook doe, die 1/60ste indeling krijg ik niet. Die krijg ik alleen in de FBD. Volgens de manual moet je het grote datawheel indrukken. Zie ik ook net in de manual....Stom. Dat is wat anders dan de kleine, onderste draaiknop. Vanavond thuis maar eens proberen. Dank je voor de hulp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanC Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Heb je de PEQ frequentie indeling al op 1/60ste gezet?onderste draaiknop indrukken. Heb ik geprobeerd ja, maar wat ik ook doe, die 1/60ste indeling krijg ik niet. Die krijg ik alleen in de FBD. Volgens de manual moet je het grote datawheel indrukken. Zie ik ook net in de manual....Stom. Dat is wat anders dan de kleine, onderste draaiknop. Vanavond thuis maar eens proberen. Dank je voor de hulp. Av Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 (...) Volgens mij een foutje in de handleiding. (...) Nee, foutje van het apparaat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Heb je de PEQ frequentie indeling al op 1/60ste gezet?onderste draaiknop indrukken. Heb ik geprobeerd ja, maar wat ik ook doe, die 1/60ste indeling krijg ik niet. Die krijg ik alleen in de FBD. Volgens de manual moet je het grote datawheel indrukken. Zie ik ook net in de manual....Stom. Dat is wat anders dan de kleine, onderste draaiknop. Vanavond thuis maar eens proberen. Dank je voor de hulp. Av Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanC Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Correct Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Nou, de onderste werkt bij mij niet. Zometeen thuis maar eens de bovenste proberen dan. Ik laat het nog wel even weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Helaas, wat ik ook probeer, het lukt me niet de PEQ te laten werken op 1/60. Niet met de bovenste knop, niet met de middelste en niet met de onderste. 107Hz kan ik nog steeds niet instellen, wel 100 of 112. Probeer ik een nieuwe instelling uit, dan pakt hij toevallig wel 107 Hz. Nog wel steeds op maximaal 1/10de octaaf. Dus nu kan ik bijvoorbeeld 112 Hz, als ik dat zou willen, niet instellen. Vreemd, heel vreemd. Wat doe ik verkeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 1/60 kan toch alleen bij de FBD, en die kan alleen maar verzwakken, Manus wil /10juist bij 107 Hz versterekn, dat gaat maar max met 1/10 octaaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 1/60 kan toch alleen bij de FBD, en die kan alleen maar verzwakken, Manus wil /10juist bij 107 Hz versterekn, dat gaat maar max met 1/10 octaaf. Ja, dat dacht ik nou ook de hele tijd. Maar volgens Seoman moet het ook in de PEQ kunnen. In de manual staat het ook zo beschreven. Maar helaas lukt het me dus niet..... Stukje uit de manual: 'De FREQ-parameter is in twee gradaties regelbaar. In de eerste doorloop je sneller (1/6 octaaf per stap) de frequentiebereiken. In de tweede is de gradatie veel fijner (1/60 octaaf per stap. Door op het grote Datawheel te drukken kunt u tussen deze graderingen omschakelen'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Helaas, wat ik ook probeer, het lukt me niet de PEQ te laten werken op 1/60. Niet met de bovenste knop, niet met de middelste en niet met de onderste. 107Hz kan ik nog steeds niet instellen, wel 100 of 112. Probeer ik een nieuwe instelling uit, dan pakt hij toevallig wel 107 Hz. Nog wel steeds op maximaal 1/10de octaaf. Dus nu kan ik bijvoorbeeld 112 Hz, als ik dat zou willen, niet instellen. Vreemd, heel vreemd. Wat doe ik verkeerd? Probeer je soms te te drukken en tegelijkertijd te draaien? 1 Klik zou genoeg moeten zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Helaas, wat ik ook probeer, het lukt me niet de PEQ te laten werken op 1/60. Niet met de bovenste knop, niet met de middelste en niet met de onderste. 107Hz kan ik nog steeds niet instellen, wel 100 of 112. Probeer ik een nieuwe instelling uit, dan pakt hij toevallig wel 107 Hz. Nog wel steeds op maximaal 1/10de octaaf. Dus nu kan ik bijvoorbeeld 112 Hz, als ik dat zou willen, niet instellen. Vreemd, heel vreemd. Wat doe ik verkeerd? Probeer je soms te te drukken en tegelijkertijd te draaien? 1 Klik zou genoeg moeten zijn. Ik ga het vanavond gewoon nog een keer proberen, met die ene klik zonder te draaien. Het zal toch een keer moeten lukken. En was het nou de onderste knop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Helaas, wat ik ook probeer, het lukt me niet de PEQ te laten werken op 1/60. Niet met de bovenste knop, niet met de middelste en niet met de onderste. 107Hz kan ik nog steeds niet instellen, wel 100 of 112. Probeer ik een nieuwe instelling uit, dan pakt hij toevallig wel 107 Hz. Nog wel steeds op maximaal 1/10de octaaf. Dus nu kan ik bijvoorbeeld 112 Hz, als ik dat zou willen, niet instellen. Vreemd, heel vreemd. Wat doe ik verkeerd? Probeer je soms te te drukken en tegelijkertijd te draaien? 1 Klik zou genoeg moeten zijn. Ik ga het vanavond gewoon nog een keer proberen, met die ene klik zonder te draaien. Het zal toch een keer moeten lukken. En was het nou de onderste knop? Bij mij onder en boven! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanC Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Stukje uit de manual: 'De FREQ-parameter is in twee gradaties regelbaar. In de eerste doorloop je sneller (1/6 octaaf per stap) de frequentiebereiken. In de tweede is de gradatie veel fijner (1/60 octaaf per stap. Door op het grote Datawheel te drukken kunt u tussen deze graderingen omschakelen'. Ik ga het vanavond gewoon nog een keer proberen, met die ene klik zonder te draaien. Het zal toch een keer moeten lukken. En was het nou de onderste knop? Av Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Stukje uit de manual: 'De FREQ-parameter is in twee gradaties regelbaar. In de eerste doorloop je sneller (1/6 octaaf per stap) de frequentiebereiken. In de tweede is de gradatie veel fijner (1/60 octaaf per stap. Door op het grote Datawheel te drukken kunt u tussen deze graderingen omschakelen'. Ik ga het vanavond gewoon nog een keer proberen, met die ene klik zonder te draaien. Het zal toch een keer moeten lukken. En was het nou de onderste knop? Av Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanC Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Wat is het nut van resetten? Av Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Wat is het nut van resetten? Av Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 De boel gereset. Nog eens geprobeerd met een enkele klik op verschillende knoppen. Wat blijkt:De PEQ werkt nu op 1/60ste octaaf. Het dal op 107 Hz is nu weggewerkt. Enne, bij mij is het een enkele klik op de grote (middelste) draaiknop. Dus zoals het in de manual staat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts