Jump to content

Dat Dekselse Ding!

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

De boel gereset. Nog eens geprobeerd met een enkele klik op verschillende knoppen. Wat blijkt:De PEQ werkt nu op 1/60ste octaaf. Het dal op 107 Hz is nu weggewerkt. Enne, bij mij is het een enkele klik op de grote (middelste draaiknop) Dus zoals het in de manual staat!    :D  :D  :D

Proficiat!!!

Simpel. En toch eenvoudig. :lol::D:lol:

De boel gereset. Nog eens geprobeerd met een enkele klik op verschillende knoppen. Wat blijkt:De PEQ werkt nu op 1/60ste octaaf. Het dal op 107 Hz is nu weggewerkt. Enne, bij mij is het een enkele klik op de grote (middelste draaiknop) Dus zoals het in de manual staat!    :D  :D  :D

Proficiat!!!

Simpel. En toch eenvoudig. :lol::D:lol:

Zo is het maar net. Ik zit nu heerlijk van muziek te genieten. :D:D:D

De boel gereset. Nog eens geprobeerd met een enkele klik op verschillende knoppen. Wat blijkt:De PEQ werkt nu op 1/60ste octaaf. Het dal op 107 Hz is nu weggewerkt. Enne, bij mij is het een enkele klik op de grote (middelste draaiknop) Dus zoals het in de manual staat!

:P Jullie enthousiasme voor de Behringer UltraCurve PRODEC2496 heeft mij er zojuist toe gebracht een Behringer UltraGraph Digital DEQ1024 te bestellen...

(Ik heb de indruk dat die UltraGraph voor de helft van 't geld zo ongeveer alles doet wat ik van de UltraCurve zou willen gebruiken!)

:P Jullie enthousiasme voor de Behringer UltraCurve PRODEC2496 heeft mij er zojuist toe gebracht een Behringer UltraGraph Digital DEQ1024 te bestellen...

(Ik heb de indruk dat die UltraGraph voor de helft van 't geld zo ongeveer alles doet wat ik van de UltraCurve zou willen gebruiken!)

Wat kan-ie dan?

Wat kan-ie dan?

Ik heb zelf maar even op de site van Behringer gekeken. Het apparaat is zeker te gebruiken, maar persoonlijk geef ik toch de voorkeur aan de Ultracurve. De Ultragraph heeft geen parametrische equalizer, die vooral in het laag veel preciezer werkt dan de GEQ.

Beste Manus,

Wat de mate van correctheid van de via de equalizer gerealiseerde curve betreft, meldt de downloadbare manual: " Bij de gebruikelijke grafische equalizers ontstaat op grond van de constructie altijd een verschil tussen de ingestelde curve en het daaruit voortvloeiende frequentieverloop. Dit verschil is afhankelijk van de frequentie en van de versterking of demping. Naburige frequentiebereiken oefenen wederzijdse invloed uit, waardoor verhogingen c.q. verlagingen worden opgeteld."

Dan volgt er een plaatje van een nogal hakkelige bandkarakteristiek (ca. 400-1000 Hz), met het bijschrift: "Afb. 2.2 Grafische equalizer zonder correctie van de frequentiekarakteristiek."

Vervolgens gaat de bodytekst verder met: "Door een speciaal ontwikkeld algoritme kan de UltraGraph Digital dit fenomeen corrigeren. Hiervoor drukt u op de True-Curve toets (groene toets-LED licht op."

Dan volgt een plaatje van een keurig gladde bandkarakteristiek (ca. 400-1000 Hz), met het bijschrift: "Afb. 2.3 Grafische equalizer met correctie van de frequentiekarakteristiek (True Curve)."

De bodytekst vervolgt met: "Het werkelijk optredende frequentieverloop komt nu precies overeen met de instellingen die u met de grafische Equalizer heeft uitgevoerd."

Tja, als Behringer dat beweert... dan zal 't wel zo wezen, h

Beste Manus,

Wat de mate van correctheid van de golfvorm betreft: de downloadbare manual zegt hierover " Bij de gebruikelijke grafische equalizers ontstaat op grond van de constructie altijd een verschil tussen de ingestelde curve en het daaruit voortvloeiende frequentieverloop. Dit verschil is afhankelijk van de frequentie en van de versterking of demping. Naburige frequentiebereiken oefenen wederzijdse invloed uit, waardoor verhogingen c.q. verlagingen worden opgeteld."

Dan volgt er een plaatje van een nogal hakkelige bandkarakteristiek (ca. 400-1000 Hz), met het bijschrift: "Afb. 2.2 Grafische equalizer zonder correctie van de frequentiekarakteristiek."

Vervolgens gaat de bodytekst verder met: "Door een speciaal ontwikkeld algoritme kan de UltraGraph Digital dit fenomeen corrigeren. Hiervoor drukt u op de True-Curve toets (groene toets-LED licht op."

Dan volgt een plaatje van een keurig gladde bandkarakteristiek (ca. 400-1000 Hz), met het bijschrift: "Afb. 2.3 Grafische equalizer met correctie van de frequentiekarakteristiek (True Curve)."

De bodytekst vervolgt met: "Het werkelijk optredende frequentieverloop komt nu precies overeen met de instellingen die u met de grafische Equalizer heeft uitgevoerd."

Tja, als Behringer dat beweert... dan zal 't wel zo wezen, h

(...) Maar ik heb zelf niet de ruis van de Ultracurve gebruikt bij het bepalen van het patroon in de lagere (bas-)regionen. Ik heb daarvoor gebruikgemaakt van een gedownloade cd met bastonen van 10 tot 300 Hz, met tussenstappen van slechts 1Hz, een een decibelmeter.(...)

Beste Manus,

Waren de uitslagen van de decibelmeter in het basgebied dan niet erg plaats-afhankelijk?

(...) Maar ik heb zelf niet de ruis van de Ultracurve gebruikt bij het bepalen van het patroon in de lagere (bas-)regionen. Ik heb daarvoor gebruikgemaakt van een gedownloade cd met bastonen van 10 tot 300 Hz, met tussenstappen van slechts 1Hz, een een decibelmeter.(...)

Beste Manus,

Waren de uitslagen van de decibelmeter in het basgebied dan niet erg plaats-afhankelijk?

Jazeker, dat lijkt mij tenminste niet meer dan normaal. Ik heb echter alleen gemeten op de luisterpositie, waar ik negen van de tien keer toch alleen zit. Hoe het elders in de kamer klinkt, boeit mij daarom niet zo.

Wie weet wat voor type digitale filters gebruikt worden in de UC? Je hebt namelijk grofweg gesproken twee typen, degene die gebaseerd zijn op een Finite Impulse Respons (FIR-filters) en die gebaseerd zijn op een Infinite Impuls Response (IIR). De FIR-filters hebben linear phase shift, geen fasevervorming, maar hebben w

Hij mist het belangrijkste deel, verder een heel handig ding.

:blink::angry::angry: @#*@##!!& GRRR!! Mompel... Grrrom... Grrrompel...

Krijg ik net een kaartje van de offici

:blink::angry::angry: @#*@##!!& GRRR!! Mompel... Grrrom... Grrrompel...

Krijg ik net een kaartje van de offici

(...) Ben jij effe mooi gered van een miskoop! (...)

Beste Seoman,

:o FBQ2496 is toch alleen maar een feedback destroyer: een functie die de UltraGraph Digital DEQ1024 er met de linkerachterpoot effe b