Jump to content

Dat Dekselse Ding!

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Nou, als er nog plaats is wil ik mij bij deze aanmelden. Ik neem mijn cd-recorder mee om wat handtekeningen te verzamelen van cd-spelers en/of interlinks. Als daar ruimte voor is uiteraard (het verzamelen van die handtekeningen dan).

Groet,

Jacco

Laten we door al die apparaten niet vergeten bergen bas cd's mee te nemen.

Ja, in het basbereik doet de UC veel, maar ook in de andere bereiken is er (in elk geval bij mij) winst: ruimtelijker, beter plaatsing etc. de CD keuze zou wat mij betreft dan ook niet beperkt moeten blijven tot basgeweld alleen!

Wie heeft er een usb midi port en heeft die verbonden met de UC?

Ik wil heel graag weten of je instaat bent om een screendump binnen te halen met mijn software. Effe checken please!!!

versie 1.2

Sodeju heeft er 1 maar volgens mij z'n UC niet.

Dat wil ik graag weten voor de Trek 'm recht bijeenkomst.

Mijn Behringer BCF2000 kan het in iedergeval niet.

Die usb poort gaat na een

Ik krijg m'n UC op 1 april, dus ik kan het niet uitproberen. Mijn UC staat nog bij Erik en we hebben afgesproken dat ik 'm op de UC dag overhandigd krijg.

Dat wist ik.

Ik wil graag weten of het aan USB ligt of aan behringer.

Ik hoop het laatste, vermoed het eerste.

Groeten Simon

Laten we door al die apparaten niet vergeten bergen bas cd's mee te nemen.

Wellicht is dit iets om uit te proberen?

Real Traps

Ik wil het zelf uitproberen. Mijn luisterkamer(tje) heeft een dakapelletje, een schuine wand en een plafond dat op de luisterplek twintig centimeter hoger is dan in de rest van de kamer. Verder is er een boekenkast die bijna geheel de wand achter de speakers beslaat. Zo is het moeilijk de staande golven uit te rekenen.

Ik wil nu deze files op een cd branden,, deze afspelen en op de luisterplek opnemen via de PC met Sound Forge of Cubase (maar eerst kaal opnemen, om zo de invloed van het geluid van de computer te bepalen). Dat moet dan van 10 tot 300 Hz een aardige curve opleveren, waarmee ik via de PEQ van de Ultracuvre aan de slag kan (nou ja, zeg maar vanaf zo'n 30, 40HZ). Daarboven gaat het denk ik prima met de GEQ.

Seoman, ik overweeg om ook langs te komen. Heb je mijn notebook nog nodig?

Ik ga eerst proberen of de laptop van mijn moeder beschikbaar is.

Die wil sowieso een verse installatie. Dus dat is een goede gelegenheid.

Dus nee voorlopig nog effe niet!

Bedankt!

Ik zit harder verlegen om een soundcard!

Groetjes Simon

Seoman,

Ik verwacht ook niet dat alle vragen op de bijeenkomst beantwoord gaan worden, maar het is zeker leuk om over deze onderwerpen van gedachte te wisselen zodat je hiermee thuis aan het experimenteren kan.

In het lokaal wat voor Bas gereserveerd wordt zouden een paar luidsprekers moeten komen die liefst ook flink laag weergeven. Daarin voorzien wordt misschien niet eenvoudig.

Als iemand zich geroepen voelt en de mogelijkheid heeft om een paar flinke speakers mee te nemen, laat dat dan even weten.

Een week voor de bijeenlkomst maak ik nog wel een lijstje met apparatuur en bekabeling die nog nodig is.

beste kraus.

ik wil mijn 203's wel meenemen maar weet niet of ze laag genoeg gaan voor jou.

gr piet.

In het lokaal wat voor Bas gereserveerd wordt zouden een paar luidsprekers moeten komen die liefst ook flink laag weergeven. Daarin voorzien wordt misschien niet eenvoudig.

Als iemand zich geroepen voelt en de mogelijkheid heeft om een paar flinke speakers mee te nemen, laat dat dan even weten.

Een week voor de bijeenlkomst maak ik nog wel een lijstje met apparatuur en bekabeling die nog nodig is.

beste kraus.

ik wil mijn 203's wel meenemen maar weet niet of ze laag genoeg gaan voor jou.

gr piet.

Beste Piet,

Wat een geweldig aanbod. Super tof van je dat je dat wilt, aandurft en de moeite en energie erin wilt steken ;)

Groeten,

Bas

Ik krijg m'n UC op 1 april, dus ik kan het niet uitproberen. Mijn UC staat nog bij Erik en we hebben afgesproken dat ik 'm op de UC dag overhandigd krijg.

Dat wist ik.

Ik wil graag weten of het aan USB ligt of aan behringer.

Ik hoop het laatste, vermoed het eerste.

Groeten Simon

opgelost

Het ligt aan de crapy drivers van de BCF2000

Heb besloten zelf maar een usb-midi te kopen.

De software draait ook goed via usb-midi.

usb_2x2.jpg

Mooi solide, zwaar thumbup.gif(hij is iets groter dan een pakje sigaretten) en de in&out ledjes zijn handig.

Dus Sodeju je hoeft je usbmidi niet meer mee te nemen.

Groetjes Simon

wat voor set gaat mijn betonnixen aansturen? :)

ik neem nl mijn eigen set niet mee. ;)

Ik neem in ieder geval als extraatje de AVM 1 mee en de XA200 monoblokken en nog een gebalanceerde buizenpre; mogami luidsprekerkabels (Blue Rocket)

of de XA 200 voldoende is voor de betonnixen? Ik denk het eigenlijk wel; ze zijn in ieder geval eenvoudig te vervoeren.

Indien nodig kan ik ook nog een Sony TA 50ES meenemen.

een aantal optische kabels heb ik ook nog wel liggen

Ik wacht gewoon even af wat er nog meer komt.

Uiteraard neem ik de UC mee met meetmicrofoon en hele reutemeteut.

Alleen op het gebied van CD-spelers heb ik niks.

Mogelijk neem ik ook nog een DAT-recorder met microfoons mee.

Ik reken een beetje op Hans van Liempd voor extra netsnoeren en wat (kunstig gevlochten) kabels

Kabels is geen probleem.

Een setje versterkers trouwens ook niet.

En wanneer het perse moet kan ik ook wel twee sets regelen.

:)

aandurft Groeten,

Bas

beste bas.

hoezooooooooooo <_<

gr piet.

Beste Piet,

hwahwha, niet dat wij er iets geks mee gaan doen. Met aandruven bedoel ik dat bij mijzelf mijn hart altijd een slag overslaat als ik met mijn mooie speakers zou moeten sjouwen.

Nogmaals heel erg bedankt voor je aanbod, dan kunnen we echt laten horen wat de Ultracurve kan! ;)

Groeten,

Bas

A;s het mogelijk is in ieder geval een cd-speler, Hans; de XA200 presteerde indertijd bij jou thuis niet veel; ik heb geen idee of de XA200 de betonnixen wel de baas kan.

Voor de docentenkamer is er in ieder geval een voorversterker en een UC en zijn er de betonnixen.

De luidsprekerkabels, XLR ed is er ook wel.

En door djohn is er een mooie Krell versterker en een Marantz speler toegezegd;

de Krell is denk ik wel geschikter dan de XA200

Stroomkabels, een stekkerblok en een setje interlinks kunnen hier nog wel dienst doen.

De eindversterking zou dan de XA 200 zijn of wat beters.

Voor het lokaal van Bas zijn er de KEF's van Piet

er moeten 1 of 2 UC's staan met microfoons

de versterking daar kan ook evt de XA 200 of wat beters als dat er komt

de AVM 1 kan daar ook als reserve voorversterker dienen of mijn buizenpre.

stroom en kabels.

voor het lokaal van Seoman is verder geen apparatuur nodig, de sony 50ES kan daar als reserve dienen.

Een stekkerblok met snoer is daar ook nog nodig.

Ik neem wel flink wat luidsprekersnoer (geen high-end maar wel bruikbaar) mee en het e.e.a. extra aan kabels zodat er ter plekke nog wel wat in elkaar gezet kan worden

beste kraus.

ik wil ook wel mijn van medevoort sa230 meenemen.

mvgpiet.

als er een optische uitgang op zit dan is-ie ook van harte welkom; liefst met een optische kabel ook er bij, anders wordt daar in voorzien.

het wordt leeg bij je thuis die zaterdag :D

ik heb er idd een optische uitgang op zitten,ik heb ook een kabel van ca 1mtr,van monitor cable optical glass fiber.

ik hoop dat je er genoeg aan hebt?

en dat het die zaterdag leeg word maakt niet uit mijn speakers zijn al weg en ik ben er ook niet :D ik zit namelijk in oud bijerland.

mvg piet.